by David Wilkerson | May 23, 2012
”Sen tähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi”(Matt.7:24).
Rakas lukijani, et rakenna kalliolle, jos tarvitset saarnaajan jyrisemään sinulle Jumalan tottelemisesta, jos tarvitset listan niistä asioista, joita sinun pitää tehdä ja joita et saa tehdä. Sinä et tarvitse sääntökirjaa, tarvitset syvän rakkauden Jeesukseen. Sinun pitää olla niin rakastunut Jeesukseen, että tiedät, mikä häntä miellyttää.
Mitä enemmän rakastat häntä, sitä helpompaa on palvella ja totella häntä. Sinun ei enää tarvitse välittää siitä, mitä maailma sanoo sinusta. Sinä voit vastata: ”Olen kuullut Isältäni ja teen hänen mielensä mukaan.”
Kun sydämesi on Jeesuksen valloittama, totteleminen tapahtuu luonnostaan. Sinun ei tarvitse mennä jatkuvasti Herran eteen rukoilemaan: ”Oi, Jumala, murra paholaisen voima minun kimpustani.” Kaikki vihollisen kahleet alkavat putoilla pois, kun tulet tuntemaan Isän sydämen.
Oletko rakastunut Jeesukseen? Jos vastaat myöntävästi, saat vastata vielä useisiin kysymyksiin: Miten voit vaeltaa läpi viikon viettämättä aikaa hänen sanansa ääressä? Kuinka et ikävöi rukoukseen hänen kanssaan yksin? Miksi sinulla ei ole aikaa rakastaviin keskusteluihin Isäsi kanssa, ylistykseen ja palvomiseen? Miksi et ota aikaa sen etsimiseen, miten voisit oppia, mikä miellyttää häntä? Nämä kaikki ovat kuuliaisuuden perusasioita.
Jeesus sanoo meille: ”Jolla on minun käskyni ja joka pitää ne, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle" (Joh.14:21). Mikä ihmeellinen lupaus, joka perustuu rakkauden kuuliaisuuteen.
Tutki evankeliumeja ja mieti esim. Jeesuksen sanoja Matt.5 -7 luvuissa, alkaen vuorisaarnasta. Kun opit hänet sanaansa, tee sen mukaan! Jumalan käskyt ovat vakava. Ne eivät ole raskas taakka hartioillamme. Päinvastoin, niitä noudattamalla ne helpottuvat, kun kasvat rakkaudessa häneen.
Tällaista on talosi rakentaminen kalliolle! Kun myrsky tulee, voit seisoa pelkäämättä. Mikään ei muutu, koska vaellat rakastaen ja miellyttäen Isää.