Rakkaus on tuotu ilmi

Rakkaus on tuotu ilmi

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.04.2023 15:17

Lue Johanneksen evankeliumi 8:1-11

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme. Roomalaiskirje 8:34

Kirjassaan The Cross of Christ John R. Stott selittää, että Jumalan rakkaus on tuotu lopullisesti esiin Jeesuksen kuoleman kautta:

Ensinnäkin, Jumala antoi Poikansa meille -- lähettämällä oman Poikansa, joka oli iankaikkisesti ainutsyntyinen ja samaa olemusta kuin Isä itse, Jumala ei lähettänyt jotain ulkopuolista olentoa vaan antoi itsensä. Johtopäätös on selkeä. Miten Isän rakkaus olisi tullut ilmi, jos hän olisi lähettänyt luoksemme jonkun toisen?

Toiseksi, Jumala antoi Poikansa kuolemaan meidän edestämme -- Hänen oli annettava itsensä viimeistä myöten, aina ristiinnaulitsemisen kiduttavaan tuskaan ja syntien kantamisen kauhuun ja Isän taholta koettuun hylkäämiseen asti -- Synnitön tuli synniksi ja kuolematon joutui kuolemaan. Emme voi edes kuvitella, millaista järkytystä ja kipua sellaisiin kokemuksiin liittyi.

Kolmanneksi, Jumala antoi Poikansa kuolemaan meidän edestämme, siis meidän mitään ansaitsemattomien syntisten edestä -- Mutta Jumala osoitti oman vanhurskautensa, ainutlaatuisen rakkautensa, kuolemalla tällaisten syntisten, jumalattomien, kapinallisten ja avuttomien ihmisten puolesta (Room. 5:8)

Sinun ei koskaan tarvitse epäillä Jumalan rakkautta itseäsi kohtaan. Naulojen lävistämät kädet ja keihään puhkaisema kylki ovat iankaikkinen todiste täydellisestä rakkaudesta.

Rakas taivaallinen Isä, kiitos, että annoit Poikasi kuolemaan minun edestäni. Näytä minulle tänään tuoreella tavalla naulojen lävistämät kädet ja jalat ja keihään puhkaisema kylki, jotka ovat iankaikkinen ilmoitus täydellisestä rakkaudesta.

Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!