Tuo laulu tuli eteeni ja aloin sitä kuunnella, ja koin, että: Miten on, rakastanko minä, sinä Jeesusta?
On niin helppoa tosta vain sponttaanisti ja sanoisinko aika kevyestikin sanoa; "Kyllähän minä nyt tietenkin rakastan Jeesustani, olenhan uskossa ym..!" Mutta millaista on minun, tai juuri sinun rakkautesi Herraamme Jeesusta Kristusta kohtaan? Onko se palavaa, niin kuin sen tulisi olla, niin kuin morsiammella on ylkäänsä, sulhastaan kohtaan, joka odottaa Ylkäänsä malttamattomana ja siihen asti, kunnes Hän tulee, niin; pyrkien elämään sillä tavalla, että voisi tuottaa iloa sulholleen, pysyen lähellään, Sanassaan, siis: totuudenmukaisessa Sanassa, joka laittaa myöskin.. niin ikävänkin kuuloisen sanan eteen, elikkäs: parannuksen paikalle: rukouksella kuolettamaan lihan tahdon, sekä maailmallekin kuolemisen, jotta rakkaussuhde voisi siten vain pysyä kestävänä, lujana, palavana..Sydän verellään joka päivä puhtaaksi pestynä, ristinsä juurella viipyen..
1. Joh. 2:
1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
Laitanpa veljien väkevän ja koskettavan laulun tähän; Samarialainen! Johan Kiiskinen ja Robert Hagert. Sehän kertoo meille siitä Valtavasta Jumalan rakkaudesta, joka Hänellä on kaikkia ihmisiä kohtaan, mutta varsinkin niitä heikoimpia ja kurjimpia kohtaan, jotka eivät ole toisten silmissä minkään arvoisia. Mutta Jeesus Kristus, Herramme ja Vapahtajamme ei kulje yhdenkään ohitse, vaan Hän rientää auttamaan sekä hoitamaan, tahtoen osoittaa rakkauttaan, joka kestää..
Hän vain voi auttaa sekä parantaa haavat ihanalla nadrusöljyllään ja johdattaa lopulta taivaan kotiinkin, kun sydän avataan Hänelle, Jeesukselle ja silloin kun Hän alkaakin kelpaamaan; Pelastajaksi sekä Auttajaksi!
Jeesus Sä ainoa
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Sef. 3:
14 Iloitse, tytär Siion, puhkea huutoon, Israel; ihastu ja ratkea riemuun kaikesta sydämestäsi, tytär Jerusalem.
15 Herra on poistanut sinun tuomiosi, kääntänyt pois sinun vihollisesi. Israelin kuningas, Herra, on sinun keskelläsi. Ei tarvitse sinun enää onnettomuutta nähdä.
16 Sinä päivänä sanotaan Jerusalemille: "Älä pelkää, Siion, älkööt kätesi hervotko.
17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."
18 Jotka murehtivat, kaukana juhlakokouksista, ne minä kokoan: nehän ovat sinusta, niitä häväistys kuormana painaa.
Joh. 14:
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."