Yrjö Müllerin Taivaallinen ystävä

Yrjö Müllerin Taivaallinen ystävä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.10.2019 19:42

Kallisarvoinen Herra Jeesus Kristus on meidän ystävämme. Pyrkikäämme ymmärtämään tämä! Kyse ei ole pelkästä uskonnollisesta sanonnasta tai väitteestä, vaan Hän on oikeasti meidän ystävämme.

Hän on se veli, joka "on syntynyt avuksi hädässä", Hän, joka on veljeäkin uskollisempi (Snl. 17:17; 18:24), joka ei koskaan jätä eikä hylkää meitä.

Ihmeellistä, että meillä on jo maan päällä taivaallinen ystävä, sillä se tuo kosketuksen taivaan onnesta sydämeemme nyt. Ja juuri tätä taivaallinen Isämme haluaa lapsilleen, että he voisivat olla mahdollisimman onnellisia olessaan vielä fyysisesti täällä.

Astummeko siihen, että Hän, jossa kaikki on kaunista, on valmis olemaan ystävämme joka hetki? Saako Hän olla sitä päivin ja öin, jotta voi osoittaa olevansa ystävämme?

Kun et saa unta yöllä, sano: "Rakas taivaallinen ystäväni, antaisitko minulle vähän unta?" Kun sinuun sattuu, sano: "Rakas taivaallinen ystäväni, jos vain tahdot, ottaisitko tämän kivun pois? Jos et, jos kuitenkin näet parhaaksi, että sen pitäisi jatkua, tue minua, auta. Vahvista minua, rakas taivaallinen ystäväni!"

Kun olet yksinäinen ja väsynyt, käänny rakkaan Herran Jeesuksen puoleen. Hän haluaa ola ystäväsi yksinäisyydessäsi.

Olen kokenut tämän. 62 vuotta ja viisi kuukautta minulla oli rakas vaimo, ja nyt 92 vuoden ikäisenä olen jäänyt yksin. Käännyn kuitenkin rakkaan Herrani Jeesuksen puoleen kulkiessani edestakaisin huoneessani ja sanon:
"Rakas Herra Jeesus, olen yksin, mutta en siltikään yksin - Sinä olet kanssani. Sinä olet minun ystäväni, Herra lohduta minua, vahvista minua, anna köyhälle palvelijallesi kaikki, mitä katsot minun tarvitsevan."

Yrjö Müller
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Yrjö Müllerin Taivaallinen ystävä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.10.2019 15:10

Tämä on totta

On totta eikä tarua, että Herra Jeesus Kristus on meidän ystävämme.

Meidän ei pitäisi tyytyä ennen kuin olemme siinä pisteessä, että tiedämme omasta kokemuksestamme ja jatkuvasti, että Herra Jeesus Kristus on ystävämme. Mietihän tätä. Hän pysyy, eikä koskaan jätä tai hylkää. Hän on valmis osoittamaan joka hetki ja kaikissa olosuhteissa, että on ystävämme.

Eikä hän takaa tätä vain muutamaksi kuukaudeksi tai vuodeksi tai pariksi, vaan aivan maallisen pyhiinvaelluksemme loppuun asti. Psalmissa 23 Daavid sanoo: "Vaikka minä vaeltaisin kuoleman varjon laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani" (jae 4). Miten ihmeellistä tämä onkaan!

Tämä kalleimpamme palaa. Tulkoon Hän pian, pian, pian! Sitten Hän vie meidät kotiin, ja siellä me olemme Hänen kanssaan ikuisesti. Miten kallisarvoinen tuo kirkas ja ihmeellinen tulevaisuudennäkymä onkaan!

Ja tässäkin käytännön teko on omaksua tämä. "Hän palaa ottaakseen minut, joka olen köyhä, syyllinen, arvoton, helvetin ansaitseva - Hän palaa ottaakseen minut luokseen."

Ja siinä määrin kuin omaksumme nämä ihmeelliset asiat ja astumme niihin, taivaan ilot alkavat jo.

Yrjö Müller

Lähde; Airut lehti syyskuu 2019
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!