KRISTUKSESSA PYSYMINEN

KRISTUKSESSA PYSYMINEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.11.2013 20:16

Tutustu vakuuksiin. Tulokset rakkauden varassa ovat ennen näkemättömiä

Kristukseen kätketyn elämän vaikutus

Mietipä Kristuksen Isän rakkauteen kätketyn elämän autuutta. Koska hän antautui täysin Isän tahtoon ja kirkkauteen, Isä kruunasi hänet kirkkaudella ja kunnialla.

Isä tunnusti hänet ainoaksi edustajakseen; hän teki hänet osalliseksi voimastaan ja auktoriteetistaan. Hän korotti hänet jakamaan valtaistuimensa kanssaan Jumalana.

Uskallatko rakkautensa varaan?

Samoin on sen, joka pysyy Kristuksen rakkaudessa. Kristus näkee olemmeko halukkaita jättämään itsemme ja pyrkimyksemme hänen rakkautensa varaan. Jos me siinä luottamuksessa luovutamme oman tahtomme ja kunniamme, jos pidämme kunnianamme harjoittaa ja tunnustaa täydellistä riippuvuutta hänestä kaikissa asioissa ja jos tyydymme siihen, että meillä ei ole elämää hänen ulkopuolellaan, hän tekee meille samoin kuin Isä on tehnyt hänelle.

Ihmeellinen neuvonantaja

Hän tarjoaa meille kirkkautensa. Kuten meidän Herramme nimi kirkastuu meissä, me kirkastumme hänessä (2 Ts 1:12). Hän tunnustaa meidät todellisiksi ja arvollisiksi edustajikseen.

Hän uskoo meille voimansa. Hän antaa meidän saada neuvojaan ja antaa esirukouksemme vaikuttaa hänen johtonsa vahvistumiseksi seurakunnassa ja maailmassa.

Hän tekee meidät auktoriteettinsa välikappaleiksi levittäen siten vaikutustaan ihmisten keskellä. Hänen Henkensä ei tunne muuta asumusta kuin sellaisen [joka pysyy hänen rakkaudessaan] eikä etsi muunlaisia työkaluja jumalallista tehtäväänsä varten.

Millaista siunattua rakkaudentäyteistä elämää elääkään se sielu, joka pysyy Kristuksen rakkaudessa, kuten hän pysyy Isän rakkaudessa!

Tutustu vakuuksiin!

Uskova, pysy Kristuksen rakkaudessa! Tutki hänen suhdettaan Isään vakuutena siitä, millaiseksi oma elämäsi voi tulla. Sinun elämäsi hänessä voi olla yhtä siunattu, suuri ja kunniakas kuin hänen elämänsä oli Isässä.
Saakoon tämä totuus, jonka olet ottanut vastaan uskossa Pyhän Hengen opetuksen kautta, poistaa kaikki pelon rahtuset, joiden mukaan Kristuksessa pysyminen olisi työläs taakka.

Anna hänessä pysymisen tästä lähtien merkitä itsellesi siunattua lepoa yhteydessä hänen kanssaan sekä ylitsevuotavaa ilon ja voiman lähdettä hänen Isään kätketyn elämänsä valossa.

Tunne esimerkki

Kristuksen rakkaudessa pysyminen, hänen suuressa, pelastavassa, varjelevassa ja tyydytystä tuovassa rakkaudessaan pysyminen, kuten hän pysyi Isän rakkaudessa – koko [rakkaudessa pysymisen] kutsumuksemme valtavuus opettaa meille, ettei se koskaan voi olla jokin työ, joka meidän täytyy suorittaa.

Sen kutsumuksen on oltava meissä kuten hänessäkin sisältäpäin tulevan elämän omaehtoista virtaamista ja valtavaa ylhäältä tulevan rakkauden vaikutusta.

Meidän täytyy tehdä vain tämä: ottaa aikaa ja tutkia sen rakkauden elämän esimerkkiä, jonka Kristus on meille asettanut.

Liian suurtako?

Meidän täytyy hiljentää sydämemme Jumalan edessä katsellen Kristuksen Isään kätkettyä elämää. Meidän tulee katsella tätä Jeesuksen elämää, kunnes taivaasta tuleva valo lankeaa ja me kuulemme Rakastettumme äänen kuiskaavan hellästi jokaiselle meille henkilökohtaisesti saman opetuksen, jonka hän antoi opetuslapsilleen.

Sieluni, ole hiljaa ja kuuntele. Karkota kaikki muut ajatukset kunnes tämä sana on tullut myöskin sinun sydämeesi:

”Lapseni, minä rakastan sinua niin kuin Isä rakasti minua. Pysy minun rakkaudessani niin kuin minä pysyn Isän rakkaudessa. Sinun elämäsi maan päällä minussa täytyy vastata täysin minun elämääni Isässä.”

Joskus mieleemme nousee ajatus: tämän täytyy olla liian suurta meille! Voiko se todella olla totta?

Andrew Murray
Ote kirjasta Abide in Christ.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: KRISTUKSESSA PYSYMINEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.08.2015 12:39

Kristukseen kätketyn elämän vaikutus

Mietipä Kristuksen Isän rakkauteen kätketyn elämän autuutta. Koska hän antautui täysin Isän tahtoon ja kirkkauteen, Isä kruunasi hänet kirkkaudella ja kunnialla.

Isä tunnusti hänet ainoaksi edustajakseen; hän teki hänet osalliseksi voimastaan ja auktoriteetistaan. Hän korotti hänet jakamaan valtaistuimensa kanssaan Jumalana.

Uskallatko rakkautensa varaan?

Samoin on sen, joka pysyy Kristuksen rakkaudessa. Kristus näkee olemmeko halukkaita jättämään itsemme ja pyrkimyksemme hänen rakkautensa varaan. Jos me siinä luottamuksessa luovutamme oman tahtomme ja kunniamme, jos pidämme kunnianamme harjoittaa ja tunnustaa täydellistä riippuvuutta hänestä kaikissa asioissa ja jos tyydymme siihen, että meillä ei ole elämää hänen ulkopuolellaan, hän tekee meille samoin kuin Isä on tehnyt hänelle.

Pysyä Kristuksen rakkaudessa sekä; tyytyä tahtoonsa, niin onko se mieluista, tai helppoa, vaiko vastenmielistä ja vaikeaa, raskasta? Tahdommeko elää vain 100%;sesti Jeesuksellemme ja jäädä varaansa? Silloin meidän on suostuttava jäämään ristinsä juurelle ja odottamaan puhettaan, miten elää ja toimia, ..Se on lihan kuoleman tie, jossa lihaa ei kuoleteta pakosta, vaan omasta tahdostamme suostumme kuolemaan sille, mikä veisi poispäin Jumalan tahdosta, sekä kaidalta taivastieltä. Ja syntihän se mokoma on se pahin Kristuksesta poispäin vievä asia useimmiten.

Jeesus kyllä näkee mitä me todella tahdomme ja mitä taas emme halua, ja johon emme kuitenkaan haluakaan suostua, vaikka esittäisimmekin ihmisille ihan muuta. Mites sitä sanottiinkaan; "Ihminen näkee ulkokuoren, mutta Jumala näkee sydämeen. "

Niin, onhan lihan kuolettaminen ja synnistä jämäkästi pysyminen erossa joskus vaikeaakin, sitä ei ole varmana kenenkään kieltäminen, mutta jos ja kun lankeaa niin täytyy vain mennä heti sinne verisen ristinsä juurelle pyytämään sydämestään anteeksi väärään menoaan, siten saaden armahduksen ja veren pesun sydämeensä. Lihaa se aina kirveltää, mutta se on pientä siihen nähden mitä saa tilalle ja miten alkaa kasvaa, yhä vain lujemmin kiinni pitäen uskonsa puhtaudesta, totuudessa elämisesestään..Siis, kun suostuu Isän tahtoon, niin se on kuule kuitenkin se paras tie, vaikka se ei olekaan helpoin tie. Mutta se tie vie sinut lopulta sinne Isän Jumalan luokse taivaaseen, jossa saat kohdata myöskin siellä kerran Jeesuksen. Mikä ihana päivä, kun Jumalan mahtava rakkaus saa koskettaa sinua jo nyt, mutta varsinkin kerran siellä kirkkaudessa. :clap:

Ihmeellinen neuvonantaja

Hän tarjoaa meille kirkkautensa. Kuten meidän Herramme nimi kirkastuu meissä, me kirkastumme hänessä (2 Ts 1:12). Hän tunnustaa meidät todellisiksi ja arvollisiksi edustajikseen.

Hän uskoo meille voimansa. Hän antaa meidän saada neuvojaan ja antaa esirukouksemme vaikuttaa hänen johtonsa vahvistumiseksi seurakunnassa ja maailmassa.

Hän tekee meidät auktoriteettinsa välikappaleiksi levittäen siten vaikutustaan ihmisten keskellä. Hänen Henkensä ei tunne muuta asumusta kuin sellaisen [joka pysyy hänen rakkaudessaan] eikä etsi muunlaisia työkaluja jumalallista tehtäväänsä varten.

Millaista siunattua rakkaudentäyteistä elämää elääkään se sielu, joka pysyy Kristuksen rakkaudessa, kuten hän pysyy Isän rakkaudessa!

Lopuksi tämä laulu: Kahden maan kansalainen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!