Mihin on ilo kadonnut?

Mihin on ilo kadonnut?

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.11.2013 21:30

J. Hudson Taylor

Mitä varmuutta yhteys Kristuksen kanssa ja pysyminen hänessä takaavat? Vastaus on, rauhan, täydellisen rauhan; levon, pysyvän levon; vastaukset kaikkiin rukouksiimme; voiton kaikista vihollisistamme; puhtaan, pyhän elämän; yhä lisääntyvän hedelmänkantamisen. Kaikki nämä ovat ihania seurauksia Kristuksessa pysymisestä...

Missä on ilo?

Mutta on monia Herran omia, jotka eivät tunne lepoa, eivät Kristuksessa pysymisen iloa. He eivät myöskään tiedä, kuinka sen saavuttaisivat sen, tai miksi eivät ole sitä saavuttaneet.

Eikö olekin monia, jotka katselevat ihania kihlausaikojaan? He ovat niitä, jotka eivät ole löytäneet rikkaampaa perintöä Kristuksessa kuin he silloin omistivat. Ja he ovat vieläpä tietoisia siitä, että ovat menettäneet ensirakkautensa. Ja voisivat ilmaista kokemuksensa murheellisena valituksena: "Missä on ilo, jota tunsin nähdessäni Herran ensi kerran?"

Katkoja yhteydessä

On toisia, jotka eivät ehkä ole menettäneet ensirakkauttaan, mutta jotka tuntevat, että hetkittäiset katkot yhteydessä Herraan tulevat yhä kestämättömämmiksi, koska maailma merkitsee vähemmän ja hän enemmän. Hänen poissaolonsa merkitsee yhä lisääntyvää ahdinkoa.

"Jospa tietäisin, mistä voisin löytää hänet! 'Hän suudelkoon minua suunsa suudelmilla. Sillä sinun rakkautesi on suloisempi kuin viini '(Kv 1:2). Olisipa hänen rakkautensa vahva ja pysyvä kuten minun, ja jospa hän ei koskaan kätkisi kasvojensa valoa! "

Erehdys

Sinä erehtynyt raukka parka! Paljon sinun rakkauttasi suurempi rakkaus odottaa ja kaipaa tyydytystä. Ylkä odottaa sinua koko ajan; olosuhteet, jotka estävät häntä lähestymästä, ovat sinun itsesi luomat. Asennoidu häneen oikein, niin hän on valmis ja halukas tyydyttämään syvimmän kaipauksesi ja täyttämään jokaisen tarpeesi.

Mitä ajattelisimme kihlatusta, jonka ylpeys ja itsepäisyys eivät ainoastaan estä hänen oman ilonsa täyttymystä, vaan myös sen, joka oli antanut hänelle sydämensä?

Nimen käyttö ja oikeus

Vaikka [morsian] ei olekaan koskaan levollinen sulhasen poissa ollessa, hän ei osaa luottaa tähän täydesti. Hän ei myöskään välitä luovuttaa omaa nimeään, omia oikeuksiaan, omaisuuttaan ja omaa tahtoaan hänelle, vaikka hänestä oli tullut välttämätön hänen onnelleen.

Morsian vaatisi ilomielin itselleen miehensä täydet oikeudet, luovuttamatta itseään täysin hänelle : mutta niin ei voi olla. Jos hän pitää oman nimensä itsellään, hän ei voi koskaan käyttää hyväkseen miehensä nimeä.

Hän ei voi luvata rakastaa ja kunnioittaa, jos hän ei samalla lupaa olla kuuliainen. Ja siihen asti kunnes hänen rakkautensa saavuttaa tällaisen antautumisen tason, hänen täytyy rakastajana jäädä vaille täyttä tyydytystä. Hän ei voi löytää lepoa miehensä kodissa tyytyväisenä morsiamena.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Mihin on ilo kadonnut?

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.02.2015 13:37

J. Hudson Taylor kirjoitti:Nimen käyttö ja oikeus

Vaikka [morsian] ei olekaan koskaan levollinen sulhasen poissa ollessa, hän ei osaa luottaa tähän täydesti. Hän ei myöskään välitä luovuttaa omaa nimeään, omia oikeuksiaan, omaisuuttaan ja omaa tahtoaan hänelle, vaikka hänestä oli tullut välttämätön hänen onnelleen.

Morsian vaatisi ilomielin itselleen miehensä täydet oikeudet, luovuttamatta itseään täysin hänelle : mutta niin ei voi olla. Jos hän pitää oman nimensä itsellään, hän ei voi koskaan käyttää hyväkseen miehensä nimeä.

Hän ei voi luvata rakastaa ja kunnioittaa, jos hän ei samalla lupaa olla kuuliainen. Ja siihen asti kunnes hänen rakkautensa saavuttaa tällaisen antautumisen tason, hänen täytyy rakastajana jäädä vaille täyttä tyydytystä. Hän ei voi löytää lepoa miehensä kodissa tyytyväisenä morsiamena.

Otin pinen kohdan tästä kokonaisuudessaan puhuttelevasta ja hyvästä kirjoituksesta, joka laittaa miettiin omaa suhtautumista Jeesukseen, Ylkään. Jokainen joka on rakastunut ja kihlautunut, avioitunut, niin sellaisen on ehkä helpompi mieltää tämä koko ajatus kokonaisuudessaan.

Uskoisin tässä lainauksessa olevan juuri se syy, miksi Jeesus ei ole se tärkein ja rakkain monille ja sen takia uskonelämäkin ontuu, tai on epävarmuutta ja monet siten kokevat uskonelämän olevan rankkaa ja vaativaa, kiusallisen turruttavaa..tms..

Jokainen varmastikin haluaa tulla Jeesuksen morsiammeksi, ja olla pelastettu, kunhan silti saa elää, kuin vapaa ja ilman sulhasta oleva ihminen, siis itse päättää kaikesta ja vaatia Herralta oikeuksiaan. Ei haluta antaa itseään, sydäntään, elämäänsä AIVAN KOKONAAN JEESUKSELLE! Vaan vain osan, ja loput pitää itsellään. Koska ei haluta luopua siitä, mihin sydän on jo mielistynyt, ei haluta elää vaatimatonta ja joskus hyvinkin vaativaa, rankkaakin elämää, joka saattaa tulla kun lähtee seuraamaan Herraansa. Siis antaa Jeesukselle aivan kaiken elämässään ja elämästään; omaisuus, oma tahto, joka pitää kuolettaa, sydän: suostuen nöyrtymään, toiveet...:eh:

Mitäs jos tänään olisikin se päivä, jolloin päätämme alkaa rakastamaan Herraamme Jeesusta Kristusta: Koko sydämellämme niin, että; Antaudumme hänelle ja käyttöönsä, omakseen, täydellisesti! Emme enään halua ruokkia lihaamme, vaan uskomme, että se mitä tarvitsemme ja kaipaammekin .. niin Jeesus voi ja tahtoo sen meille antaa ja täyttää sydämemme ilolla ja rauhallaan, lupauksellaan: olla kanssamme joka hetkessä, tuntui, tai näytti sitten itsestämme miltä tahansa. :thumbup:

Kuuliaisuus on askel siihen, että: en enään elä minä, vaan sen minkä elän sen elän vain yksin Herralleni ja hänen tahtonsa mukaan! Tahdon jättätyä aivan kokonaan ristinsä juurelle ja antaa Hänen johdattaa asioitani ja elämääni, ajatuksiani, sekä tekojani ym, niin kuin Hän tahtoo, eikä enään niin kuin minä tahdon! Se on sitä todellista antautumista Herran omaksi ja käyttöönsä, kun tahdomme olla mieliksi Herrallemme, niin kuin vain morsian tahtoo miellyttää sulhastaan. Voi kuinka odotammekaan sulhastamme, Ylkäämme tulemaan noutamaan meitä hääjuhlaan! Odotammehan? :think: :wink:

Gal. 2:20 [[Biblian mukaan]
Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Mutta minä elän, en silleen minä, vaan Kristus elää minussa; sillä jota minä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, joka on minua rakastanut ja antoi itsensä minun edestäni.

Lopuksi tämä puhutteleva laulu; Auta Herra mua valvomaan Jukka Högbacka
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Mihin on ilo kadonnut?

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.11.2022 15:04

J. Hudson Taylor kirjoitti:Erehdys

Sinä erehtynyt raukka parka! Paljon sinun rakkauttasi suurempi rakkaus odottaa ja kaipaa tyydytystä. Ylkä odottaa sinua koko ajan; olosuhteet, jotka estävät häntä lähestymästä, ovat sinun itsesi luomat. Asennoidu häneen oikein, niin hän on valmis ja halukas tyydyttämään syvimmän kaipauksesi ja täyttämään jokaisen tarpeesi.

Mitä ajattelisimme kihlatusta, jonka ylpeys ja itsepäisyys eivät ainoastaan estä hänen oman ilonsa täyttymystä, vaan myös sen, joka oli antanut hänelle sydämensä?

Koitin ohittaa tämän kirjoituksen, etten osaa siihen mitään kirjoittaa. :oops: Mutta ei auttanut, vaan pyydän Pyhää Henkeä auttaan minua mitä Isä haluaa puhua kauttani..

Kuinka monet valittavat kun elämässä ei ole iloa, eikä rauhaakaan ja mietitään, että miksi näin on. Kun kuitenkin Herra haluaa antaa rauhansa lahjan sydämiimme, olipa kysymyksessä sitten kuka tahansa omansa, ja uskon, että Hän tahtoisi antaa sitä iloöljyäänkin sydämiimme, kunhan vain nöyrtyisimme edessään. Eli, ajattelisin näin, että: Lihan tahdon on kuoltava, jotta voisimme päästä lähemmäksi Herraa Jeesustamme, sekä pysyä sanassaankin uskollisina ja etten sanoisi päättäväisinäkin..On hyvä oppia lukemaan Sanaa päivittäin. Se on sitä evästä, rukiista leipää joka ravitsee ja antaa voimaa päiviimme. Se vahvistaa kuin myöskin lohduttaa, ja saamme kokea miten paljon Herra rakastaa meitä. Mikä voisi ollakaan ihanampaa; oli tilanteemme tai jaksamisemme, olosuhteemme sitten millainen tahansa.

Moni ajattelee, että ilo tai rauha on jotain suurta, väkevältä tuntuvaa, tai ettei sitä ole, löydy, kun elämässä on niin kamalan vaikeaa, kipua tms.. Mutta rohkenen sanoa toista, koska its eolen saanut kokea aivan yliluonnollista iloa ja rauhaa juuri silloin, kun sitä ei kaiken järjen mukaan edes pitäisi olla, tulla, kun elämä koettelee, ei jaksa, särkee, tms..Mutta kun olen kaiken heikkoimmillani, väsynyt kaikesta ja tuntuu, etten enää jaksa, kestä, niin silloin Herra tulee lähelle ja auttaa jaksamaan, kestämään, selviämäänkin, johon omassa voimassani ja yrittämisessäni en olisi kyennyt koskaan ..

Hän rauhoittaa sydämeni ja mikä ihmeellisintä, niin Hän tuo iloakin kaiken murheen keskelle, jota tarvitsenkin, jotta jaksan taas eteenkinpäin jatkaa matkaani.. Hänen ihmeellinen huolenpitonsa ja rakkautensa hoitaa minua, parantaa ja auttaa kaikissa elämän vaikeuksissakin, ja mikä ihaninta, niin Hän opettaa minua vain luottamaan Häneen, sekä siihen, että Hän järjestää asiani eikä mun tartte kantaa niistä huolta.. :thumbup:

J. Hudson Taylor kirjoitti:Mitä varmuutta yhteys Kristuksen kanssa ja pysyminen hänessä takaavat? Vastaus on, rauhan, täydellisen rauhan; levon, pysyvän levon; vastaukset kaikkiin rukouksiimme; voiton kaikista vihollisistamme; puhtaan, pyhän elämän; yhä lisääntyvän hedelmänkantamisen. Kaikki nämä ovat ihania seurauksia Kristuksessa pysymisestä...

Sanon tuohon: Amen, näin on! :thumbup: :clap:

Fil. 2:
1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.

5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

1. Piet. 1:
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.

6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.

Ihmeiset silmät nuo Jeesuksen - Daniela Penttilä - Kevätsateenkoti
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!