Vapahtajan rakkaus ja vanhemman usko pelastavat lapsemme

Vapahtajan rakkaus ja vanhemman usko pelastavat lapsemme

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.07.2015 17:12

Äidin sinnikäs rukous
Andrew Murray

Muuan kanaanilainen nainen - tuli ja huusi:
'Herra, Daavidin Poika, armahda minua!
Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni.'
Silloin Jeesus sanoi hänelle:
'Suuri on sinun uskosi, nainen!
Tapahtukoon sinulle niin kuin tahdot'
Matt. 15:22,28 RK

Lasten taivaallista koulutusta koskevat Jumalan lupaukset, jotka Vanhasta testamentista löytyvät, ovat selkeitä ja kiistattomia. Eivätkä Hänen varoituksensa tämän velvollisuuden laiminlyömisestä ole epäselvempiä. Lisäksi voimme useamman kamalan esimerkin kautta nähdä, miten varoitusten säälimätön voima kävi toteen.

Aaronin ja Eelin pojissa sekä Daavidin ja Salomon perheissä annetaan todistus, ettei isän henkilökohtainen vanhurskaus voinut pelastaa syntistä lasta. Emme myöskään ole löytäneet vastausta yhteen vakavimmista kysymyksistä, joka on ollut kuin polttavan kuuma tulisija monen vanhemman sydämessä: Onko vielä toivoa synnissä kasvaneelle lapselle, joka on lipsahtamassa vanhemman vaikutusvallan otteesta?

Jumala on ilmoittanut meille Kristuksessa Jeesuksessa, miten täydellisesti synnin ja paholaisen valta on murtunut. Kristuksen Jeesuksen kautta Jumala on osoittanut meille, mitä Hänen armonsa on mahdollista tehdä.

Myös juuri Kristuksesta Jeesuksesta meidän tulee etsiä vastauksia jokaiseen vanhemman sydämellä olevaan kysymykseen. Lisäksi, Hänen maallisessa elämässään meille paljastuu kaikki, mitä näkymätön Isä ja Kristus itse nyt korotettuna, ovat valmiita tekemään meille. Täten meidän tulee löytää tuosta elämästä se, mitä vanhempi voisi toivoa Hänen mahtavasta pelastavasta voimastaan harhailevan lapsen pelastamiseksi.

Kun me tutkimme tätä asiaa tarkasti, yllätymme huomatessamme, miten moni Kristuksen suuriarvoisista ja rohkaisevista, uskoa koskevista sanoista on kohdistettu vanhemmille ja miten ne viittaavat heidän lapsiinsa. "Älä pelkää, usko ainoastaan." "Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo." "Suuri on sinun uskosi, nainen" Tapahtukoon sinulle niin kuin tahdot."

Sanat, jotka lukemattomia kertoja ovat antaneet voimaa ja lohdutusta katuville ihmisille, jotka etsivät anteeksiantoa tai niille, jotka hakevat hengellistä ohjausta, paljastuvat ensisijaisesti tarkoitetuiksi lasten vanhemmille.

Saamme siunatun varmuuden, että ei ole yhtään tapausta, jossa paholaisen valtaan joutunut lapsi, olisi Pelastajan rakkauden ja vanhemman uskon saavuttamattomissa. Tarkastellaanpa, miten ihmeellisesti tämä tulee esiin tunnetussa kertomuksessa Syyrian foinikialaisesta äidistä, kun katselemme hänen tyttärensä kurjuutta, hänen rukoustensa hylkäämistä, hänen uskonsa sinnikkyyttä ja hänen runsasta palkkiotaan.

"Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni." Kuinka moni äiti joutuukaan rukoilemaan tämän rukouksen lapsensa puolesta, jota vaivaa paljon pahempi henki kuin se, josta luemme tästä kertomuksesta. Tässä tapauksessa oli ennemminkin kyse sairaudesta kuin synnistä, ennemminkin paholaisen voimasta kehoon kuin sieluun.

Valitettavasti on kuitenkin paljon kristittyjen vanhempien täysikasvuisia lapsia, jotka ovat paholaisen voiman alla antautuneina nautintoihin tai maallisuuteen, omapäisyyteen tai syntiin. Rohkaiskoon kertomuksemme noita vanhempia uskomaan, että vaikka kuinka toivottomalta heidän lapsensa tilanne vaikuttaisi, on olemassa Hän, joka on voimallinen pelastamaan. On olemassa vanhempien Ystävä ja lasten Vapahtaja.

Tulkoot nämä vanhemmat tämän Ystävän luokse tarpeensa takia ja huutakoot rukouksessa: "Riivaaja vaivaa kauheasti minun lastani." Tunnustakoon täydellisesti lastensa kadottamat arvot. Varokoot puolustelemasta lastensa syntejä heissä olevilla hyvillä tai rakastettavilla piirteillä tai pistämällä syy olosuhteiden tai kumppanien harteille.

Tuokaa heidät Kristuksen eteen ja tunnustakaa, että he ovat kadotettuja, paholaisen vallan alla, että saavat ansionsa mukaan ja ovat matkalla tämän luokse ikuisiksi ajoiksi. Älkää piilotelko heidän kelvottomuuttaan. Älkää ainoastaan pyytäkö, että he voisivat pelastua ja tulla onnellisiksi sekä päätyä taivaaseen. Älkää pyytäkö mitään sen vähäisempää kuin, että he voisivat kääntyä paholaisen voimasta Jumalan puoleen, että heidät johdetaan pimeyden vallasta Jumalan rakkaan Pojan kuningaskuntaan.

Pyytäkää, että he voisivat syntyä uudesti muuttuen paholaisen lapsista ja Jumalan vihollisista Hänen ystävikseen ja lapsikseen.

Kunnioittakaa Jumalaa myöntäen lastenne synnit täysin ja selkeästi sekä tunnustaen Hänen vanhurskaan tuomionsa. Pyytäkää selvästi ja ehdottomasti täyttä pelastusta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Vapahtajan rakkaus ja vanhemman usko pelastavat lapsemme

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.07.2015 20:58

Viivy, jotta Hänen rakkautensa saa herättää uskosi
Andrew Murray

RUKOUKSEN HYLKÄÄMINEN on toinen opetus, joka tällä naisella on meille opetettavanaan. Kristus vaikutti kääntävän selkänsä hänen rukoukselleen. Ensin Hän ei vastannut naiselle sanallakaan. Kun Hän lopulta puhui, Hänen vastauksensa oli pahempi kuin Hänen hiljaisuutensa. Se murskasi kaiken toivon:

Jeesusta ei ollut lähetetty pakanoita varten. Toinen vastaus, joka annettiin naisen tultua lähemmäs ja jälleen ylistettyä Häntä, sanomalla "Herra, auta minua," vaikutti lisäävän halveksuntaa naisen epäonnea kohtaan - hän ei ollut paitsi pakana, vaan koiranpenikka.

Aito kuvaus siitä, mitä tapahtuu monen anovan vanhemman sydämessä. He kuulevat Kristuksen rakkaudesta ja voimasta ja alkavat rukoilla suuressa hädässä. Hän ei kuitenkaan vastaa sanallakaan: kadonneessa ei ilmene merkkiäkään ajatuksesta tai muutoksesta. Silti vanhemmat rukoilevat ja aivan kuin synnin voima kasvaisi suuremmaksi ja rakas lapsi vain harhailee entistä kauemmaksi.

Pyytäjän omatunto alkaa puhua omista synneistä ja arvottomuudesta vanhempana. Toiset, jotka ovat pyhempiä ja joilla on enemmän voimaa Jumalassa, saattavat tulla kuulluiksi: miten me voimme odottaa, että Jumala tekisi meidän puolestamme ihmeen?

Tuolloin vanhempi asettuu aloilleen hiljaisessa epätoivossa. Tai sitten hän yrittää ylläpitää tyhjää toivoa, joka sulkee silmänsä omalta kurjuudeltaan. Voi tuota pimeää, sydäntä särkevää epävarmuutta lapsen pelastumisesta.

Hänen uskonsa ja sinnikkyytensä

Erityisesti tässä asiassa tuon äidin esimerkki on meille avuksi. Hän kieltäytyi tulemasta torjutuksi. Hän kohtasi hiljaisuuden, perustelut ja halveksunnan yhden aseen turvin: rukoilen enemmän ja luottaa enemmän. Hän oli kuullut tästä ihmeellisestä Miehestä ja Hänen myötätunnostaan. Hän näki sen Jeesuksen kasvoilla; hän jopa kuuli sen äänessä, joka torjui hänet.

Hän ei voinut uskoa, että Jeesus lähettäisi hänet tyhjin käsin pois. Hän toivoi kaikesta huolimatta; hän uskoi vaikutelmasta välittämättä, ja ennen kaikkea, jopa vastoin Jeesuksen sanoja. Hän uskoi ja hän sai voiton.

Ja nyt te äidit [ja isät], jotka anotte tuhlaajalapsenne puolesta - teillä on tämän äidin esimerkki. Eikä ainoastaan hänen esimerkkiään, vaan tuhat lupauksen sanaa sekä Isän tahto ja Pelastajan voima ja rakkaus, paljastettuna teille sellaisessa muodossa, jota tällä äidillä ei koskaan ollut.

Antakaa hänen uskonsa ja sinnikkyytensä työntää epäuskonne häpeään. Kaikista vaikutelmista ja kaikista epäilyksistä huolimatta antakaa uskonne nousta ja vaatia luvattua vastausta rukoukseen Jeesuksen nimessä.

Antakaa itsenne Pyhälle Hengelle, jotta saisitte tutkitusti ja päivänvaloon kaiken, mikä teidän tulee tunnustaa ja hylätä.

Älkää luottako halunne hehkuun tai anomuksenne kamppailevaan hätään; etsikää voimaa Jumalan lupauksista ja uskollisuudesta, Hänen voimastaan ja rakkaudestaan.

Antakaa sielun, levollisessa ja tietoisessa luottamuksessa Jeesukseen, ylistää Häntä Hänen lupauksistaan ja Hänen voimastaan pelastaa. Älkää tässä luottamuksessa antako minkään horjuttaa itseänne jatkuvasta ja sinnikkäästä rukouksesta uskossa. Uskon rukous kuullaan aina.

Ihmeellinen siunaus

Ihmeellinen siunaus, jonka äiti sai, on myös meitä varten. Kertomuksessa on kyse hänen tyttärensä pelastumisesta tästä vakavasta ongelmasta - mutta se pitää sisällään melkein jotain parempaa, hengellisen siunauksen. Tämä ihmeellinen siunaus on meidän Herramme ilahtunut hyväksyntä hänen uskolleen: " Suuri on sinun uskosi, nainen! Tapahtukoon sinulle niiin kuin tahdot."

Kyllä, juuri vilpitön, uskon pyyntö lapsen puolesta voi vetää vanhemman sydämen kuorestaan kohti Herraa, voi opettaa tuntemaan ja luottamaan Häneen oikealla tavalla, voi nostaa esiin sen ymmärryksen Hänen rakkaudestaan, ja tuoda sielun tietoiseksi Hänen hyvästä ilostaan.

Te äidit [ja isät], jotka anotte rakkaittenne puolesta, jotka ovat kaukana omiensa parista, tulkaa lähemmäs, tulkaa lähemmäs Jeesusta. Hän todellakin kykenee pelastamaan heidät. Hän odottaa teidän uskonne tarttuvan Hänen voimaansa, hyväksyvän heidän pelastuksensa.

Älkää antako lastenne hukkua, sen takia, että te itse kieltäydytte tulemasta ja antamasta Hänelle aikaa, kunnes Hänen rakkautensa on herättänyt teissä uskoa. Äidit, isät, tulkaa lähemmäs, viipykäää Jeesuksen lähellä rukouksessa, luottakaa Häneen: teidän lapsenne voi pelastua.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!