Niinpä! Kuinka moni tavoittelee täydellisyyttä, jotta voisi ansaita Isän rakkauden ja hyväksynnän. Tarjoaako Jumala meille ehtoja, joiden kautta ainoastaan hän voisi meitä rakastaa ja auttaa, tai arvostaa meitä? Ei aseta, ei todellakaan, vaan
me itse astetamme
itsellemme ja toinen toisillemme
kuin ehtoja, jotka pitää
Ensin täyttää, jotta olisi hyvä uskova ja kuuliainen lapsi ..
Vaikka tuhlaajapoika saikin palata isänsä taloon ja hänet puettiin uusiin vaatteisin ja pidettiin juhlat, kun kadonnut lapsi palasi kotiin isän suojelukseen, niin ei se poika varmastikaan tullut koskaan täysin täydelliseksi, niin kuin ei kukaan meistäkään koskaan tule täydelliseksi; halusimmepa sitä sitten miten paljon tahansa, niin ei meistä siltikään koskaaan tule täydellisiä, tai täysin viattomia, synnittömiäkään..Ei!! Tulisikin, mutta ei. Eli oppiko hän läksynsä, en usko. Vaan hän oppi ajan oloon tulemaan yhä aina vain uudestaan ja uudestaan Isän Jumalan eteen, silloin, kun oli toiminut, tai puhunut, tms väärin, tai sopimattomasti. Hän
uskalsi jo luottaa siihen, että Isä ei käännä hänelle selkäänsä tai hylkää häntä, vaan Hän tahtoo aina; lapsensa olevan lähellään ja oppivan tuntemaan Hänen tahtonsa, sekä rakkautensa, ja myöskin kokemaan anteeksi antonsa ihanuuden. Elämään lähellä Isää, joka välittää siitä, miltä hänestä tuntuu, jne..
Meille rakkaat on annettu Jeesus Kristus, jonka kautta ainoastaan pelastutaan taivastielle ja jonka veri voi puhdistaa meidät kaikista rikkomuksistamme ja kaikista synneistämmekin, tms.. Mutta se edellyttää, että;
Me Tahdomme tulla Hänen ristinsä juurelle tekemään parannusta: Päivittäin ja hetkittäin, aina kun omatuntomme soimaa ja ymmärrämme rikkoneemme Isää tai lähimmäisiämmekin kohtaan, vastaan! Sieltä on sitten ihana nousta päivän töihin, kun on saanut
kaikki syntinsä anteeksi Hänen, Jeesuksen kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressään, sekä pyhässä nimessään!
Usein me ihmiset olemme kovia ja rakkaudettomiakin toisiamme kohtaan ja loukkaamme toista
ehkä joskus jopa tietämättämmekin. Mutta Jeesus ei loukkaa ketään, vaan Hän aina vain jaksaa antaa anteeksi, sekä rakastaa meitä, vaikka emme
ehkä ansaitsikaan useinkaan Hänen rakkauttaan, armoaan, sovitustaankan, kun ajattelemem miten olemme elännet, tai toimineet, tms..Mutta anteeksiantonsa on niin suuri, ettemme edes pysty sitä oikein koskaan ymmärtämäänkään pienillä aivoillamme..Siksi olkaamme aina kiitollisia ja antakaamme Hänelle kunnia ja kiitos, ylistyskin sydämistämme..Kun sydän nöyrtyy kiittämään Herraansa, niin se voi tapahtua ihan hiljaakin, sillon kun sydän ja mieli on hyvillä mielin, tyytyväinen ja onellinenkin..
Matt. 18:10-14 Rakkaus Jumalaan on... mitä? Sitä, että pidämme Hänen käskynsä ja ne eivät ole meille vastenmielisiä, raskaita. Sekä tahdomme totella Jumalan Sanaa ja alistua sen totuuden alle tottelemaan, mitä sieltä luemme. Ja tietenkin sekin on rakkautta myöskin Jumalan edessä ja Jumalaamme kohtaan, että; Rakastamme lähimmäisiämme ja tuemme heitä, rohkaisemme heitä, emmekä lyö heitä, tai hylkää heitä, koska he ovat erilailla ajattelevia,sillä eihän ne, jotka tahtovat vaeltaa totuudessa, niin eiväthän he ole vihamiehiämme, ei, ja jos ja kun itseä kiinnostaa vain kaikki fiilistely ja korvasyyhy saarnat, niin miksi heidät tahdotaan vaientaa, vain sen takia etteivät he seuraa mukana sinne riettauden lätäkköön?
Jaak. 5: 19-20
Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.Matt. 18: (STLK 2017 mukaan)
11 Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
Jeesus kertoo vertauksen eksyneestä lampaasta
12 Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
13 Ja jos hän sen löytää, totisesti sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.
14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

Minusta tässä Raamatun paikassa on se koko suuri ja ihmeellinen Jumalan rakkauden todistus siitä, miten Paljon Hän rakastaa ihan joka ainoaa ihmislastaan, sinuakin rakas ystäväni ja Hän siksi ahtoisi pelastaa heistä, meistä jokaisen luokseen sinne taivaan kotiinkin asti. Rakastatko sinä Jeesusta?!
Johannes 14:
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.