Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Rakkaus luo suojan lakihe

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Rakkaus luo suojan lakihe

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.12.2025 12:40

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Rakkaus luo suojan lakihenkisyyttä vastaan
Crawford Loritts

Ennen kuin puhumme yhdessä ensirakkauden takaisin saamisesta, haluan kertoa jotain vanhimmasta pojastani ja hänen vaimostaan. Tämä kosketti minua syvästi. Heillä on kolme alle kouluikäistä poikaa. Nukkumaan mennessä he pitävät perhehartauden.

Kun poikani on lukenut jonkin Raamatun kertomuksen, pojat kokoontuvat hänen ympärilleen ja toistavat juutalaisen uskontunnustuksen: ”Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi. Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.” (5 Ms 6:4-5.)

Jeesus otti tämän Jumalan ykseyden uudelleen esille, kun ylimieliset, lakihenkiset fariseukset, jotka tärkeilivät lakiensa ja sääntöjensä vuoksi, kohtasivat hänet. He olivat kuristaneet vapauden olemattomiin, vaikka ilman sitä suhdetta Jumalaan ei ole. Jeesus muistutti heitä tuosta uskontunnustuksesta. (Matt 22:37-38; Mark 12:30; Luuk 10:27.)

Rakkaus on hallitseva vaikutin suhteessa Jumalaan kaikkialla Raamatussa. Rakkautta ei saa koskaan himmentää säännöillä ja asetuksilla. Rakkaus on hallitseva vaikutin kristillisessä elämässä, jopa siinä määrin, että kun Jeesus kokosi opetuslapsensa yhteen yläsaliin, hän sanoi heille:

”Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut.” (Jh 13:34.)

Johanneksen evankeliumin 14:15:ssä hän muistuttaa heitä jälleen: ”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.”

Tekstistä ei ole pääteltävissä, että kuuliaisuus olisi nostettava rakkauden yläpuolelle, vaan teksti kuuluu: ”Jos te minua rakastatte”, niin se johtaa teidät kuuliaisuuteen.

Tämä on muuten valtava suoja lakihenkisyyttä vastaan: ”Jos te minua rakastatte”, te tottelette minua. Rakkaus saa meidät tekemään hämmästyttäviä asioita.

Kaikki meistä rakastaisivat puolisoaan ja lapsiaan ja lastenlapsiaan enemmän kuin omaa elämäänsä. Läheisimpiesi puolesta olisit valmis antamaan henkesi. Miksi? Siksi, että rakastat intohimoisesti näitä ihmisiä.

Apostoli Paavali kirjoitti Rooman seurakunnalle Roomalaiskirjeen 12:1.ssä: ”Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi -.”

Avainsana on ”niin” eli sen tähden. ”Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet -.” Katsele taaksesi ja näe, kuinka sinäkin olit tuomittu ja kadotettu ja erossa Jumalasta, ja kuinka Jeesus Kristus astui ihmiskunnan historiaan, kuoli sinun ja syntiesi puolesta.

Hän on vapauttanut sinut kadotustuomiosta. Hän on lahjoittanut sinulle kalliin Pyhän Henkensä, kuten sanotaan Roomalaiskirjeen 8. luvussa. Hän on oksastanut sinut suunnitelmiinsa. (Room. luvut 9, 10, 11.)
Paavali kehotti meitä antamaan itsemme uhriksi. Se ei ole velvollisuus; se on vastarakkautta, vastaus Jumalan äärettömään rakkauteen.

Paavali sanoi samoin itsestään: ”Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä - -. Hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.” (2 Kr 5:14-15.)

Hän sanoi jälleen, että rakkaus edeltää uhria. Rakkaus on kuuliaisuuden edellä. Rakkaus on kaiken vaikuttimena. Jos kristillisyytemme on rakennettu rakkauden varaan, meidät suojellaan lakihenkisyydeltä.

Jatkuu artikkelissa: Rakkauden täytyy pyrkiä tavoitteeseen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Rakkaus luo suojan la

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.12.2025 13:54

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Rakkauden täytyy pyrkiä tavoitteeseen

Rakkauden täytyy olla tarkoituksellista. Onnistuneet avioliitot eivät perustu rakkauden tunteisiin, vaan sitoutumiseen rakastaa (Chuck Swindoll.), ja se pitää paikkansa. Te, jotka olette olleet naimisissa pidempään kuin kolme kuukautta, ymmärrätte, että siihen tarvitaan enemmän kuin tunteet.

Avioliiton onnistumiseen tarvitaan aie rakastaa, kuria rakastaa, tahtoa rakastaa, itsensä pakottamista rakastamiseen. Samoin kuin avioliitto voi hajota, samoin meidän vaelluksemme ja suhteemme Jeesuksen Kristuksen kanssa voi hajota.

Avioliittojen kehityskulkuja voidaan havainnoida neljän heikentymisjakson avulla. Sinunkin avioliittosi joutuu käymään niitä läpi, ellet ole varovainen. Avioliitot alkavat intohimoisesti. Olette rakastuneet. Ellette pidä varaanne, siirrytte intohimosta seuraavaan vaiheeseen. Se alkaa pienestä laiminlyönnistä, pienistä ratkaisemattomista asioista. Ette pyri siihen, mutta niin vain tapahtuu.

Ellette tartu tuohon laiminlyöntiin, siirrytte intohimosta laiminlyöntiin ja sitä seuraavaan vaiheeseen, joka on kyllästyminen. Asiat kasautuvat, ratkaisemattomat ongelmat ja riidat. Yhtäkkiä heräät ja näet toisen ihmisen ongelmana. Et tunne olevasi enää rakastunut. Siirryt intohimosta laiminlyöntien kautta kyllästymiseen, ja ellei joitakin suuria askeleita tai päätöksiä tehdä, saavutat neljännen vaiheen: lähtö. Kaikki se johtui siitä, että rakkaus ei ollut tarkoituksellista.

Olen vakuuttunut siitä, että Jeesuksella oli tämä mielessään hänen kehottaessaan Johannesta kirjoittamaan kirjeensä Efeson seurakunnalle. (Ilm 2:1-7.) Jeesus saneli seitsemän kirjettä, joista kuusi noudattaa samaa kaavaa. Poikkeuksen tekee kirje Filadelfiaan, mutta kuusi niistä on samanlaisia:

Hän kiittää heitä jostakin, hän tuomitsee heidät jostakin ja hän nuhtelee heitä. Huomioi hyvin tarkasti kirje, jonka Jeesus sanelee Johanneksen kirjoitettavaksi Efeson seurakunnalle:

”Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: ’Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä - - .’” (Ilm 2:1.)

Jatkuu otsikolla Jeesus kiittää
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.12.2025 17:48

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Jeesus kiittää

Tässä ovat Jeesuksen kiitokset: ”’Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi; ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.’” (Ilm 2:2-3.)

Hän kiittää heitä kahdesta hienosta asiasta. Hän kiittää heitä oikeanlaisesta käytöksestä. Hän sanoo, etteivät he ole väsyneet; he ovat kestäneet. Tekstistä saa sen käsityksen, että näkyviä syntejä ei ole; kukaan ei elä räikeän moraalittomasti. Toisin sanoen hän sanoo heille, että he elävät oikein, eikä hän halua heidän muuttavan tapaansa. He tekevät oikeita asioita.

Toinen asia, josta hän heitä kiittää, ovat oikeat uskonkäsitykset. Jeesus sanoo heille, että he ovat koetelleet niitä, ”jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole - -”.

Tässä viitataan siihen, että he ymmärtävät Jumalan tahdon, oikein teologiaa. Heidän oppinsa on oikea; heidän keskellään ei ole väärää opetusta tai harhaoppeja. Heillä on omat norminsa ja he osaavat erottaa oikean ja väärän. Mikään ei näytä olevan väärin tässä seurakunnassa. Se vaikuttaa suurenmoiselta paikalta. Jeesus kiittää heitä.

Sivumennen sanon teille jotain ystävät: suurin ongelmamme on oikeassa olemisen salakavaluus. Meidän täytyy varoa sitä. Kun olemme oikeassa, olemme aina hilkun päässä väärässä olemisesta. Siihen liittyy aina hienovarainen ylpeyden ja ylimielisyyden pohjasävy. Paavali sanoo: ”Tieto paisuttaa.” (1. Kor. 8:1.)

Sinun täytyy olla hyvin varovainen silloin, kun tiedät olevasi oikeassa. Sinun täytyy olla hyvin varovainen seurakunnan syntisyyden arvioimisessa. Suurin ongelma, joka joillakin meistä on, on se, että kun olemme saarnanneet herätyssanoman ja tiedämme, että arviomme on oikea, me voimme olla yhtä ylimielisiä tuomitessamme toisia. Asenteemme voi olla väärä. Me voimme kuulostaa siltä kuin olisimme Kolminaisuuden neljäs jäsen.

Palataksemme Efeson seurakuntaan, Jeesus kiittää heitä. Hän ei halua, että he muuttaisivat oikeaa elämäntapaansa tai uskoaan. Tämä saattaa kuulostaa omalta seurakunnaltamme, ja me kuvittelemme, ettemme ole niin pahoja. Me elämme ja käyttäydymme oikein ja uskomme oikein.

Jatkuu otsikolla:Kadotit vai hylkäsit…
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.12.2025 12:49

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Kadotit vai hylkäsit

Mutta sitten tulevat seuraavat kuusi sanaa: ”Mutta se minulla [historian Herralla] on sinua vastaan - -.” (Jae 4.)

Jeesus sanoo, että hänellä on jotain heitä vastaan. Hän haluaa heidän edelleen toimivan oikein ja uskovan oikein. Hän haluaa heidän pitävän hartaushetkensä ja varmistuvan siitä, etteivät he kompastu syntiin. Heidän täytyy varjella uskoaan ja pitää sydämensä oikeassa suunnassa. Mutta silti hänellä on jotain heitä vastaan.

Huomaa, kuinka hän ilmaisee ongelman. ” - - olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.” (Jae 4.)

Olen kuullut monia saarnoja siitä, että olemme kadottaneet ensirakkautemme. On valtava ero sen välillä, että kadottaa jotain ja hylkää jonkin. Tässä vihjataan siihen, että olemme olleet niin kiireisiä keskittyessämme oikeaan käyttäytymiseen ja oikeaan uskoon, että olemme tehneet niistä ytimen kristillisyyteemme.

Olemme tehneet kehityskulusta päämäärän. Olemme tehneet lopputuloksesta asian ytimen. Olemme muka hengellisempiä kuin toiset, koska meillä on oikea oppi ja käytäntö, joista on tullut pyhityksen korvike.

Me Raamattuun uskovat ajattelemme, että koska teemme oikein, niin elämämme on sykkivää kristinuskoa. Oikea toiminta ei silti koskaan synnytä herätystä. Oikein puhuminen ei koskaan tuo herätystä. Jeesus sanoo: ” - - olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.”

Joitain vuosia sitten minulla oli kiireinen päivä. Minun piti puhua stadionin tapahtumassa illalla, mutta aiemmin sen päivän aikana vastuullani oli televisiokokouksen koostaminen. (Olin silloin, Campus Crusaden johtotiimissä) Hanke oli jännittävä ja aioin lähteä sen neuvottelusta lentokentälle mennäkseni illan tapahtumaan.

Olin aloittanut päivän hieman myöhään keräten kiireesti matkatavaroita kotona. Juoksin autooni, mutta puolimatkassa toimistolleni aloin ihmetellä: ”Mitä oikein unohdan? Unohdin jotain.” Kävin läpi tarkistuslistaani. Yhtäkkiä muistin. ”Oi, jätin lompakkoni kaapin päälle!”

En ollut aikonut jättää sitä. En aikonut tehdä mitään väärää. Koska minulla oli niin paljon tehtävää, minulla oli ollut myös erityisen hyvä hetki Herran kanssa aamulla. Kaiken oli määrä edistää Kristuksen asiaa.

Mutta innokkuudessani tehdä oikeita asioita, olin jättänyt jotain hyvin tärkeää taakseni. Ajoin ilman ajokorttia. Saanen sanoa, liian monet kristityt elävät kristityn elämää ilman ajokorttia – ilman jotain hyvin tärkeää, joka tuo voiman elämäämme.

Jatkuu osassa: Totuuden ilmoitustaulut. Jeesus tuomitsee sydämen sen valinnoista
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.12.2025 16:04

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Totuuden ilmoitustaulut. Jeesus tuomitsee sydämen sen valinnoista

Jeesus sanoi: ”Olet hyljännyt - -” ja huomaa sanat ”ensimmäisen rakkautesi”. Tuo sana ”ensimmäinen” ei mielestäni tarkoita järjestyslukua, tai arvojärjestystä tällä tavoin – teen ensin tämän tai tuon. Uskon, että hän tarkoittaa sitä keskeistä, joka määrittelee, mikä on tärkeää sinulle.

Jeesus tarkoittaa: Olen iloinen, että te teette oikeita tekoja ja uskotte oikein; mutta missä minä olen tämän kaiken keskellä?” Miksi teet palvelutyötä?

Jotkut meistä rakastavat palvelutyötään enemmän kuin Jeesusta. Me rakastamme saarnaamista, konferenssejamme ja yhteyttämme enemmän kuin häntä. Me teemme perheestämme idolin. Olen sitoutunut perheeseeni, mutta olemme nähneet viime vuosina muutoksen, joka häiritsee minua, jossa perheestä on tullut idoli.

Joten Jeesus tarkoittaa suunnilleen tätä: ”Missä minä olen sinun rakkauksistasi? Sinun täytyy tarkistaa suuntasi. Minä en ole tämän kaiken ytimessä.”

Huomaa sitten: ”Olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.” Hän käyttää tässä sanaa ”agape”. Uskon, että hän viittaa mahdollisesti koko Jumalan varauksettomaan rakkauteen, mutta hän puhuu tässä ehkä siitä, kun Paavali seisoi pakanatemppelien ulkopuolella Efesossa.

Efeso oli syntinen paikka. Ihmiset, joista seurakunta koostui siellä, olivat entisiä temppeliprostituoituja, homoja, epäjumalanpalvelijoita ja muita. Paavali viipyi siellä pidempään perustamassa seurakuntaa kuin missään muualla. Apostolien tekojen 19. luku kertoo meille, että Efesossa tehtiin enemmän ihmeitä, koska siellä oli käynnissä uskomaton hengellinen sota.

Mitä Jeesus sanoo heille tässä kirjeessä, jonka hän sanelee Johannekselle heitä varten? Hän näyttää muistuttavan heitä siitä, kuinka he palvoivat epäjumalan temppeleissä. He olivat sidottuja syntisiin tapoihin. He eivät tienneet, kuinka he voisivat vapautua. He näkivät Paavalin saarnaavan agoralla eli torilla ja hän puhui heille Jeesuksesta.

Hän kertoi, kuinka Jeesus kuoli heidän puolestaan ja pystyi vapauttamaan heidät. He vastasivat ja saivat vapauden. He eivät saaneet vapautta oikean käyttäytymisen, eivät oikeiden tekojen, eivät oikean uskon takia, sillä he eivät tienneet siitä mitään. Ei, vaan henkilö nimeltä Jeesus vapautti heidät!

Mutta sitten siihen aikaan, kun hän kirjoitti heille, he saattoivat nähdä itsensä jo paljon Jumalan asioita ymmärtävinä. He eivät eläneet synnissä kuten aikaisemmin, vaan elivät kunnollista ja kunnioitettavaa elämää.

Oikeastaan he katsoivat hieman alaspäin niitä, jotka tekivät sitä, mitä heillä oli tapana tehdä. Nyt he olivat puhtaita ja kunnollisia – mutta kyvyttömiä. He olivat vanhurskauden kehikko, totuuden ilmoitustaulu. Mutta heidän sydämensä – missä oli heidän sydämensä? Mitä he oikeastaan rakastivat?

Jatkuu osassa: Palauta muistisi…
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.12.2025 08:47

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Palauta muistisi

Jeesus ei halua, että he lakkaisivat tekemästä sitä, mitä he tekevät. Mutta hän varoittaa heitä olemaan varuillaan. Nyt he osasivat tehdä jotkin asiat oikein. He osasivat laatia saarnoja ja julistaa evankeliumia. He näyttivät ihan hyviltä. Mutta he olivat vaaran partaalla.

Niinpä Jeesus nuhteli heitä. Mitä hän halusi heidän tekevän? Hän sanoi, kuten 5. jakeeseen on tallennettu: ”Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja.”

Pohjimmiltaan hän kehotti heitä jatkamaan niiden tekojen tekemistä, jotka olivat oikeita. Hän kiitti heitä oikeanlaisesta elämän otteesta. Hän ei halunnut heidän lähtevän tekemään jälleen syntiä.

Heidän ei tulisi omaksua jotain outoa teologiaa. Mutta hän halusi heidän tekevän kolme asiaa. Hän halusi heidän muistavan, tekevän parannuksen ja tekevän jotain uudelleen.

Muistakaa! Sana muistaa on mielenkiintoinen kreikan kielessä, jossa se tarkoittaa sekä mieleen palauttamista että kertaamista. Ikään kuin Jeesus sanoisi: ”Pysähtykää. Vetäytykää ja odottakaa. Palatkaa koko tie takaisin lähtöpisteeseen mielessänne.”

Osa ongelmaa on se, kuinka me elämme uskoamme; me olemme usein vain tässä hetkessä tai tulevaisuudessa. Joskus meidän tulee myös palata taaksepäin ja maistella Jumalan hyvyyttä, mitä hän on elämässämme tehnyt.

Mistä hän on sinua kuljettanut? Mitä hän on sinusta tehnyt? Missä olisit ilman häntä? Muista ja kertaa. Pidä tuoreena mielessäsi se, mitä Jeesus on tehnyt. Jeesus sanoi opetuslapsille murrettuaan heidän kanssaan leipää ennen kuin hänet kavallettiin: ” - - tehkää tämä minun muistokseni.” (Lk 22:19.) Pidä aina tuoreena se, mitä Jeesus on tehnyt.

Jatkuu osassa: Tehkää parannus ja jälleen sydämenne ensitekoja…
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.12.2025 19:08

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Tehkää parannus ja jälleen sydämenne ensitekoja

Tehkää parannus! Sitten hän sanoo, että hän haluaa heidän tekevän parannuksen. (Ilm. 2:5.) Laajempi oppi parannuksen tekemisestä tarkoittaa katumusta, elämän muutosta ja asioiden oikaisemista. Tällainen on meidän oppimme parannuksesta.

Mutta minä ajattelisin tämän tekstiyhteyden perusteella, että hän haluaa painottaa ”mielen muutosta”. Ehkä hän tarkoittaa jotain tällaista: ”Haluan teidän muuttavan mielenne sen suhteen, kuinka toteutatte kristinuskoa. Teillä on kaikki elääksenne oikein. Ongelma on siinä, ettei se virtaa jumalasuhteen ytimestä. Minä, Jeesus, olen se. Minä haluan, että muutatte käsitystänne siitä, mitä on kristinuskon toteuttaminen.”

Tehkää jälleen ensitekoja! Sitten Jeesus sanoo näin: ”Tehkää niitä ensimmäisiä tekoja.”

Tuo lause häiritsi minua vuosia sitten, jolloin ensi kerran tutkin tekstiä, koska yritin selvittää objektiivisesti, mistä hän puhui. Niinpä tutkin hieman Efesolaiskirjettä ja Apostolien tekojen 19. lukua saadakseni sieltä vihjeitä. Sitten minulle valkeni, että Raamatussa on lauseita ja tekstejä, jotka on tarkoitettu tulkittavaksi sydämellä.

En usko, että niitä tekoja olisi voitu palata katsomaan. Mutta mitä tekoja he silloin tekivät? Uskon, että hän puhuu hellistä, läheisistä, ihmeellisistä palvonta- ja keskusteluhetkistä. Hän tarkoittaa niitä hetkiä, joita heillä oli silloin Jeesuksen kanssa. Ne olivat sydämen asioita, joita ei voida nähdä fyysisin silmin.

Olin teini-ikäinen antaessani sydämeni Jeesukselle. Muistan, etten halunnut mennä iltaisin nukkumaan, koska halusin vain ajatella Jeesusta. Makasin vuoteellani ollessani kolmetoista-, neljätoista- ja viisitoistavuotias, ja kerroin Jeesukselle, kuinka paljon rakastin häntä. Pyysin häntä auttamaan minua ymmärtämään hänen Sanaansa. Rakastin vain häntä, ja ne olivat voimallisia hetkiä. Sinulla on myös ollut niitä.

Mutta milloin viimeksi vietit vain aikaa Jeesuksen kanssa? Aikaa, jossa et pyytänyt häneltä mitään, vaan otit vain Raamattusi ja kirjoituslehtiösi ja ajattelit vain hänen rakkauttaan ja hyvyyttään. Sanoit vain: ”Kiitos sinulle!” Annoit hänen lämmittää sydämesi.

Ilman rakkauttamme Jeesukseen me emme ole parempia,vaan kuin tekopyhiä. Hän on elämämme! Mitä meillä olisi ilman häntä? Mitä toivoa meillä olisi ilman häntä?

”Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi. Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.” (5 Ms 6:4-5.) ”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.” (Jh 14:15.)

Tunnen, että te jotkut joudutte asioimaan Jumalan kanssa, kuten minäkin. Teidän elämässänne oleva kysymys on sama, minkä kanssa minä kamppailen. Te olette riippuvaisia suorituksista ja tuottavuudesta. Ja te ajattelette, että teidän hengellinen arvonne on yhtä kuin ne asiat, jotka te pystytte suorittamaan. Meidän täytyy lakata sellaisesta. Me emme koskaan pysty suorittamaan tarpeeksi.

Jotkut teistä kamppailevat hengellisen ylpeyden kanssa. Te luulette, että koska teillä on enemmän tietoa, te olette jollakin tapaa hengellisesti parempia kuin ne, joilla on vähemmän tietoa. Teidän täytyy antautua suvereenin Rakkauden ja historian Herran valtaan.

Jotkut teistä kamppailevat synnin kanssa, joka ilmenee ajatuksissa ja teoissa. Hänen rakkautensa haluaa ajaa teidät parannukseen – syvään mielen muutokseen. Vastatkaa Jumalalle tekemällä se, mitä teidän täytyy tehdä.

”Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja.” (Ilm. 2:5.)

Crawford Loritts
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!