Miten syntyi: ilosanoma foorumi?

Miten syntyi: ilosanoma foorumi?

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.10.2013 20:34

Kerron nyt teille, miten ihmeellinen Jumala meillä on ja miten syntyi tämä foorumi. Tämä on Jumalan kunniaksi todistamisen paikka. :thumbup:

Minä ansioton, mutta armahdettu syntinen sain armon perustaa oman foorumin tänne nettiin. Se on suurta Jumalan armoa ja siunausta, rakkautta, minuakin kurjaa lastaan kohtaan. Minä taisin olla ensimmäisellä foorumillani, jossa olin vain jäsenenä kirjoittelemassa joskus KAUAN AIKAA sitten, joskus ehkä n 2005? Se oli hengellinen. Sitten 2,teen eri otteeseen olin sellaisella mielenterveys foorumillakin, mutta se oli vain hetkinen siellä ja Herra antoi sen mulle: Mene! Ja kutsui pois: Nyt pois! Senjälkeen olen ollut monilla erilaisilla heng foorumeilla. Jokainen foorumi on omalaisensa, vaikka ovatkin heng niissäkin olin jäsenenä... aika kauankin olin, kunnes tuntui ettei enää kannata olla niilläkään.

Niissä opettelin tätä kirjoittamisen jaloa ja vaikeaakin tehtävää, sekä: netti puhetyyliä. Kun ihmiset eivät tunne, eivätkä näe kirjoittajaa, niin sama sana kun voi merkitä toiselle iloa ja hyvää mieltä ja toiselle nälvimistä, haukkumista. Riippuu vastaanottajasta miten hän sen ottaa ja miten siihen suhtautuu? Mutta suurimmaksi osaksi vastaanotto kirjoituksilleni oli positiivista ja rohkaisevaa. Mutta se on aina kirjoittamisessa ikävä ongelma, kun ihmiset reagoivat kirjoituksiin, niin eri tavoin. Joku ymmärtää sanoman, sen mitä tahtoisi sanoa ja taas joku kokee sen toisin (kielteisesti). Niin helposti tahtomattaankin saattaa loukata toista, vaikka ei sitten millään sitä milloinkaan haluaisi tehdä. Ja minulla kun on aika suora puhe/ kirjoitus tapa, niin se on monille joskus vaikeaa ymmärtää ja sulattaa juttujani. Koetaan se kuin piikiksi, eikä vain rehellisenä oloksi, niin kuin se itse haluaisin ymmärrettävän. :oops:

Noh se siitä. Niin olin ollut n pari kk eräällä heng sanotulla foorumilla, joka sekin tuli, niinkuin useimmat muutkin ihan selvänä Herran johdatuksena josta eräs ihminen oli puhunut kyllä tästä foorumista minulle jo paljon aikaisemmin, mutta: aina kun kävin lukemassa siellä vieraana tekstejä, niin ei se vaan kuin kolahtanut, ei tuntunut minun paikaltani. Kunnes eräänä päivänä sain aivan selvän sanan sydämelleni: "Mene sisään ja julista Minun Sanaani siellä: kuulkoot, tai olkoot kuulematta." Ja niin menin ja oli n 2kk Kunnes Herra alkoi puhua poistumisesta sieltä, koska siellä ei tahdottu ottaa Jumalan Sanaa vastaan, niinkuin se Raamatussa on ja väsyin... ja eräänä päivänä, kun olin hyvin masentunut jälleen kerran saamastani kohtelusta siellä foorumilla ja hyökkäävästäkin palautteesta, niin Herra sanoi: Lähde pois! Ja niin lähdin. Ja lähtiessäni päätin: Nyt kyllä jo riittää netti hommat! Teen enää työtä Herralle, vain arjessa ja livenä. Minua ei mikään mahti maailmassa enää saa suostumaan.. lähtemään yhteenkään heng itseään sanovaan foorumiin. Ei!! Se on nyt lopullisen Loppu, finiitto!!

Mutta se oli vain minun päätökseni, ei Jumalan. Jumala alkoi puhua sydämelleni oman heng foorumin perustamisesta nettiin. Silloin melkein suutuin Hänelle: SIIS, MITÄ? Et kai sä tosiaankin kuvittele, että mä enää suostun nälvittäväksi ja haukuttavaksi ja että toiminkin sitten joidenkin mielestä: mukamas riivaajan voimalla, enkä Sinun Herra? Ei tuu kuuloonkaan, et sä voi vaatia ja odottaa minulta sellaista, ei onnistu ja piste! :roll:

Mutta Herra puhui ja puhui sydämelleni R mieti vielä, koska tämä on paras keino tänä päivänä julistaa evankeliumia niillekin, jotka eivät edes käy seurakunnissa ja kirkoissa. Ja Minä Valvon Sanani! Noh lepyin kiukustani tietenkin, kun olen sellainen liian hyväsydäminen aina ollut. :wink: Ja sanoin; Noh, minä laitan tämän asian monille Rukoiltavaksi ja Jos sittenkin vielä vahvistat sanasi ja tahdot minun perustavan foorumin nettiin, niin suostun. Ja niin laitoin hyvin paljon esirukouspyyntöjä eteenpäin asian tiimoilta. Ja myönnän ajatelleeni: ettei se ole Jumalasta, eihän se voi olla Jumalasta, kun Hän näki miten paloin loppuun henkisesti edellisen foorumin epämiellyttävän yleisen ja Raamatun Sanallekin kielteisen mielipiteen takia. Ja olin vähän iloinenkin, että: se oli vain minun oma tyhmä ajatukseni, joka loppuu, niinkuin ne loppuu ja häipyy; mitkä ei ole Jumalasta. Ja enhän edes osaa atk taitoja ja miten hoidan ylläpitoa näin vajavaisilla taidoillani: internetin käytöstä ei mitään juuri tietoa, osaamista. ( olen nääs itse oppinut) Vain eräs rakas uskonveli on minua aina tarvittaessa neuvonut ja auttanut. Joo ei mun tartte tehä sitä, kyllähän nyt Jumalakin sen näkee ja tietää: etten siihen kykene, pysty, osaa. Ja aivankuin häivytin ajatuksen pois mielestäni. Ja aina kun se nousi mieleeni, niin sanoin: no se oli vaan jotain epämääräistä hulluttelua ja kielsin koko asian todellisuuden. Meni viikkoja kunnes sitten eräänä päivänä....

Herra alkoi puhua taas minulle : R nyt alkaa olla oikea aika perustaa se foorumi. Mä sanoin Herralle: Jos sä tosiaankin haluat mun perustavan hengellisen foorumin nettiin, niin mulla on sulle yksi tärkeä pyyntö. Herra sanoi: Mikä? Sanoin; Lupaa sitten olla siellä aina ja kaikessa ohjaamassa ja varjelemassa vääriltä sanoilta ja teoilta Henkesi kautta! Puhu Sanaa sydämelleni ja jos on ongelmaa tms niin anna Henkesi valaista minulle missä mennään ja mikä on Totuus! Jeesus sanoi hyvin lempeällä äänellä minulle: "R.. Älä pelkää! Minä olen koko ajan ja kaikessa kanssasi ja valvon Sanani!" Minä vielä vakuutin: Lupaa Herra olla sitten varmasti auttamassa mua kun en itse osaa, ymmärrä tms.. Jeesus sanoi: "Minä Lupaan, Rauhoitu tyttäreni!"

Ja ensin sielunvihollinen koitti estää koko foorumin perustamisen, en päässyt läpi? Hän taisi tietää jo mikä ase saan vielä olla Herran käytössä ja siksi koitti estää? Olin jo luovuttaa, kun eräänä aamuna sanoin tympääntyneenä yrittämisestä perustaa sitä foorumia, niin sanoin: "Jeesus, Jos sä todella haluat mun sen perustavan, niin estä paholaisen myyräntyö ja anna selvä merkki." Ja se mitä pyysin merkiksi, tapahtui. Pyysin toistakin asiaa ja ajattelin, ettei siihen tuu vastausta ja se on sit siinä...Mutta molempiin tuli se vastaus jota pyysinkin ja se ei ollut mikä tahansa kysymys, pyyntö, vaan koettelin Herraa Sanan mukaan, niin kuin jo Vanhassakin testamentissakin Tuom. 6:36-40 ja silloin vasta uskoin, että: Herra halusi minun perustavan sen foorumin ja olisi kanssani siellä Pyhän Henkensä kautta ja auttaisi ja niin aloin perustaa foorumia ja pääsin läpi ja niin syntyi ilosanoma foorumi ( Herran antama nimi), jonka Jeesus minulle antoi! Kaikki kiitos ja kunnia siitä kuuluu Yksin Taivaalliselle Isällemme ja Jeesuksellemme sekä Pyhälle Hengelle! Ei minulle mitään muuta, kuin että tahdon palvella ja jakaa, julistaa Sanaa...Totuuden mukaan sekä kuunnella Neuvoja; Jumalan Hengen kautta.

Ja joka aamu tahdon olla polvillani ja Rukoilen: Jeesus ole Henkesi kautta tänäänkin täällä ja jokaisen täällä käyvän, niin lukemassa, kuin kirjoittajankin kanssa! Ohjaa Sanallasi! Varoita ja neuvo, ohjaa, anna Sanasi valon kirkastaa sinua Jeesus Kristus, Jumalan Poika: jokaiselle, joka täällä käy vaikka vain lukemassa! Niin että Sana jota julistan on Herra Sinun minulle antamaa.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No nyt sitten saimme tiedon, että se perustamani foorumi katoaa kohta bitti avaruuteen, siis sen,jonka foorumipohja poistuu 3.11-13, niin jotain ois tehtävä... jos se on yhä Herramme tahto! Ja tuli pienen miettimisen jälkeen halu alkaa perustaa ilosanoma uudelle foorumipohjalle. Ja tämähän taas aivan erilainen, kuin mitä vanha oli ja vaikeaa on monellakin tavalla oppia, mutta jotenkin olemme saaneet rakkaiden siskojen ja veljieni kanssa kursittua tämän kokoon, jotta voimme jatkaa Jumalan Sanan todistamista edelleenkin täällä netissäkin. Kiitos Herralle siitä! :D

Siunausta kaikille! :thumbup:

Hepr. 10:19-24
Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen; ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin

Laitan loppuun vielä tämän laulun.Jorma Sepponen - Laiva jatkaa kulkuaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Miten syntyi ;ilosanoma foorumi?

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.09.2016 15:01

Lueskelin tuota, mitä olin kirjoittanut vuosia sitten. Se oli niin sanotusti pinta raapaisus kaikesta, mutta se tärkein kuitenkin siinä on, että: Koen yhä vain tämän foorumin olevan Jumalan tahdon ja Sanankin mukainen. Ja että Pyhä Henki on täällä kanssamme ja johdattaa, auttaa, rohkaisee ja neuvoo, antaa sanoja taivaasta.. Kiitos Jeesus! :clap: :D

Niin... 8v8kk on siitä, kun uskalsin viimeinkin tämän perustaa. Ja täytyy sanoa, etten kadu sitä päätöstäni hetkeäkään. Olen saanut niin mahtavia ja rakkaita siskoja ja veljiä täältä, joiden kanssa on hyvä ja turvallista kulkea yhdessä tätä taivasmatkaa kohti kotia. Olen niin kiitollinen heistä ja teistä jokaisesta! Ja kiitollinen Isälle, joka on meitä täällä auttanut ja johdattanut, jotta pysyisimme itse kukin kaidalla tiellä. Se ei ole itsestään selvyys, ei todellakaan ole!

Tuomme sitä, mikä on tärkeää ja voimme tukea ja kuunnella täällä toinen toisiamme. Olla rinnalla, välittää, rukoilla..Itsessämme emme jaksa, osaa, mutta yhdessä ja Herran avulla saamme turvallisin mielin jatkaa taivasmatkaamme! :thumbup:

Ja sinä rakas lukijamme, pysythän sinäkin tiukasti vain Sanan (Raamatun) totuudessa! :thumbup: :wave:

Ps. 119:116-117
Tue minua lupauksesi jälkeen, että minä eläisin, äläkä anna minun joutua toivossani häpeään. Vahvista minua, että minä pelastuisin, niin minä katselen alati sinun käskyjäsi.

Lopuksi tämä laulu meille kaikille; Exit Askeleet
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Miten syntyi ;ilosanoma foorumi?

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.02.2025 19:10

Ps. 5: [STLK 2017]
2 Ota korviisi minun sanani, Herra, huomaa huokaukseni.
3 Kuuntele huutoni ääntä, kuninkaani ja Jumalani, sillä sinua minä rukoilen.
4 Herra, aamulla sinä kuulet ääneni, aamulla minä tuon sinulle pyyntöni ja odotan.

5 Sillä sinä et ole Jumala, joka mieltyy jumalattomuuteen. Paha ei saa asua luonasi.
6 Kerskurit eivät kestä silmiesi edessä. Sinä vihaat kaikkia vääryydentekijöitä.
7 Sinä hukutat valheenpuhujat. Murhamiehet ja petolliset ovat Herralle kauhistus.

8 Mutta suuresta armostasi minä saan tulla huoneeseesi, saan kumartaa pyhään temppeliisi päin sinun pelossasi.
9 Herra, johdata minua vanhurskaudessasi vihamiesteni tähden, tee tiesi suoraksi eteeni.

10 Sillä heidän suussaan ei ole luotettavaa sanaa, heidän sisimpänsä on turmiota täynnä, heidän kurkkunsa on avoin hauta ja kielellään he pettävät.
11 Tuomitse, Jumala, heidät syyllisiksi. Rauetkoot heidän hankkeensa. Kukista heidät heidän rikostensa paljouden tähden, sillä he ovat kapinassa sinua vastaan.

12 Iloitkoot siis kaikki, jotka sinuun turvaavat, ja riemuitkoot iankaikkisesti, sillä sinä olet heidän suojansa. Iloitkoot sinussa ne, jotka nimeäsi rakastavat.
13 Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä ympäröit hänet armollasi kuin kilvellä.

Laitoin tuon Psalmin, koska minusta se on kokonaisuudessaan juuri se mitä tänä armon päivänä ajattelen hengellisestä kentästä, sekä meistä, jotka tahdomme vaeltaa nöyrällä, aralla tunnolla Jumalmme edessä, kiitosta Hänelle veisaten. :thumbup:

Niin, aikaa on kulunut tuosta edellisestä raapustelustani ja muutenkin kaikki on muuttunut siitäkin ajasta tosi paljon, mutten valitetettavasti voi sanoa, että nyt olisi kaikki hengellisellä kentällä paremmin, ei niin, vaan päinvastoin. Ymmärrämme kaikki, että tämä kaikki mitä näemme ja kuulemme, niin seurakunnissa tapahtuvan, lepsuutta, välinpitämättömyyttä, ei enää valvota omaa uskontillaa, vaan kuin sanoisivat; "Kaikki hyvin, ei mitään hätää!" Mutta totuushan ei ole tuo, vaan paljon paljon surullisempi; Nyt ois hätä, sekä kiire: uskovien tehdä jo parannusta, palata verisen ristin juurelle, kääntyä hälläväliä ajattelustaan/ asenteestaan pois, kun puhutaan ja varoitetaan eksyttäjistä. Mutta ei, kaikki niellään ja kaikki harhaanjohtavatkin ovat veljiä sekä siskoja, vaikka kieltäisivät Jeesuksenkin. Surullista, hyvin surullista. :???: :cry:

Tiedämme, sekä ymmärrämme, että Jeesuksen takaisintulo, noutamaan omansa pois vihan ajasta on hyvinkin lähellä.

Matteus 25:
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.

8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'

10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

En nyt ota tuosta enempää, vaan ja vain sen tärkeimmän; Jeesuksen tulon noutamaan morsiusseurakuntansa hääjuhlaansa mukaan. On vain yksi todella tärkeä kysymys; "Oletko valmis, kun Jeesus saapuu?" Millään muullahan ei oikeastaan olekkaan väliä, kuin että: olet valvova uskova, joka todella odottaa Herraansa noutamaan pois täältä, vaivan ja tuskan ajasta kotiin, sinne missä ei enää ole näitä vaivoja, murheita, pelkoa, tms, vaan siellä on iloa ja rauhaa sekä; täysi terveys; Halleluja! Amen! :thumbup: :clap:

Kiitos Jeesus, että haet meidät kotiin, ja ohjaat, sekä opetat meitä Sanasi sekä Henkesikin kautta pysymään hereillä loppuun asti. Ei rakkaat nukuta, ei siunata syntiä, eikä sanota tervetulleeksi niitä, jotka opettavat täysin Raamatun Sanaa vastaan. Usko pois, heitä on paljon! :roll:

Matteus 24:
37 Sillä niin kuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38 Sillä niin kuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, menivät naimisiin ja antoivat tyttäriään vaimoiksi, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39 eivätkä tienneet, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki. Niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

40 Silloin on kaksi miestä pellolla. Toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä Herranne tulee.
43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, toki hän valvoisi eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44 Sen tähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

:thumbup: :wave: Ole Siunattu rakas ystäväni! :wink:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Todistuksia, ajatuksia..