Vain ristin kautta!

Vain ristin kautta!

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.03.2014 19:47

Kuva
[pixers]

Nykyään löytyy vaikka ja mitä tapaa tulla uskoon, pelastua ja elää uskoaan todeksi. Ja uusia metodeja koko ajan vain löydetään lisää, mutta harva enää tiedostaa, tai edes välittää, että: Tie taivaaseen kulkee vain ristin kautta, Jeesuksen ristin sekä; Jeesuksen veren ja nimen kautta!

Seurakunnat ovat luopumassa ristin sanoman julistuksesta ja koittavat löytää vaikka minkälaista helppo heikki tapaa, joilla muka ihminen voisi pelastua ilman synnin saarnaa/tuntoa, parannuksen tekoa. Ja samoin ei enää kärsitä jo uskoon tulleidenkaan kohdalla parannuksen teon saarnoja, vaan loukkaannutaan ja halutaan mieluisampaa, korvasyyhy saarnoja sekä päähän taputtelua, kaiken sallimista jne.. Ja ompa joillakin ajatuksena, että kun on kerran saanut syntinsä anteeksi uskoon tullessaan, niin se riittää ja ettei enää tarvita synnistä varoituksia, puhetta, vaan vain mielistelyä, kaveruutta kaikkien kanssa,.. Ja jos et ole hiljaa synnistä, parannuksenteosta, niin saat tuntea sen nahoissasi hyvinkin pian vihamielisyytenä. Koska olet muka rakkaudeton. HM? Sinä olet täynnä Jumalan rakkautta, kun tahdot, sekä uskallat sanoa sen, mikä on Jumalan tahto ihmistä ajatellen..Totuus ei pala tulessakaan.

Mutta onko Raamatun ilmoitus muuttunut aikojen kuluessa? Ei ole! Vaan ihmiset rakastavat enemmän hekumaa, helppoa elämää, omaa lihaansa ja sen ruokkimista, kuin pysymistä vakaasti, vaikka kontaten loppuun asti käyden; Ristin tietä,sekä tietenkin; Ristin juurella rukouksessa ja paljastettuna viipymistä. Jeesuksen Kristuksen verinen risti on ainoa pelastupaikka syntiselle ihmiselle ja jokainen, uskovakin on toki syntinen loppuun asti, mutta hän on armahdettu syntinen. Ja koska on armahdettu, niin sen pitäisi minusta kertoa meille itse kullekin Herran omalle, miten suuri asia se on, saada olla Jeesuksen verellä synneistään; joka päivä parannusta tehden puhdistettu ja iäisyys/taivasmäärään suuntaan kulkemista Mestarimme kanssa! Se ei ole helppo tie, mutta se on ehdottomasti se Paras Tie: Golgatan, Ristin tie! :wink:

Tulipa mieleeni tämä Raamatun paikka;

Gal. 6:
12 Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
13 Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.

14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Vain ristin kautta!

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.08.2014 17:57

Niin, todellakin; Vain yksin ristin kautta kulkee loppuun asti tie taivaaseen, niin kauan kuin maailma on perustuksillaan, niin siihen loppumetreille asti tie taivaan kotiin löytyy vain yksin; Ristin kautta! Ennenkaikkea; Golgatan keskimmäisen, sekä verisen ristin kautta, jolla Jeesus Kristus kärsi ja kuoli kerran; maailman syntien vuoksi. Ei siis mikä tahansa risti ja tai mikä tahansa tapahtuma, eikä mikä tahansa Jeesus..Vaan se Tärkein tapahtuma jokaisen ihmisen kohdalla tapahtui juuri ristinpuulla. Siellä Jeesus antoi elämänsä sinun ja minun syntieni tähden, jotta meillä olisi elämä Hänessä (Jeesuksessa Kristuksessa), sekä taivastoivo! :wink:

Jotenkin nyt on juuri tuo ristin ja veren merkitys noussut mieleeni ja kun ajattelen meitä uskovia ja niitä, jotka ovat vielä pelastusta vailla, niin meidän Herran omina tulee olla aina valmiita kertomaan Jeesuksen sovitustyöstä ihmiskunnan puolesta keskimmäisellä ristillä, Golgatalla. Siltikin, vaikka sitä ei tahdottaisikaan kuulla, mutta sanoma on kuultu ja ymmärretty ja sen jälkeen ihmisellä on omakohtainen mahdollisuus valita Jeesus elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi, tai hyljätä Hänet. Onhan jokaisella ihmisellä mahdollisuus omakohtaisesti valita: taivas tai kadotus. Toivoisin, että valinta olisi Jeesus Kristus ja taivas. :angel:

Mutta kerrommeko me? Puhutaanko seurakunnissa, tai kirkoissa Jeesuksen uhrikuolemasta siellä ristillä, ja kuinka hän joutui kokemaan koko ihmiskunnan syntivelan päällään ja koki ettei Jumalakaan kuule häntä, siis aivan Järkyttävä tuska oli hänellä siellä ja kaikki se tapahtui meidän, minun ja sinun rakas lukijani syntiemme takia.

Ei siis pidetä sitä mitään merkityksettömänä tapahtumana ja sen jälkeen kun Jeesus oli haudattu ristillä kuolleena ja noussut ylös haudasta, kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin Raamattu vakuuttaa, niin hän lopulta 40 pv,n jälkeen nousi ylös taivaisiin ja mekin kaikki Herran Jeesuksen omat saamme kerran nousta tuuliin ja pilviin, kirkkauteen..Ja nähdä Mestarimme: Kristuksen Jeesuksen kasvoista kasvoihin. Mutta nyt vielä emme voi häntä nähdä, vaan meidän vain täytyy jaksaa uskoa, että hän On Jumalan Poika ja saamme hänen nimessään ja veressään kaikki syntimme anteeksi, kun niitä anteeksi vain häneltä pyydämme: rukoillen.

Mutta sitä ennen lihamme on kuoltava ja se on ristiinnaulittava ristille, niin ettei lihamme tahto saa elää, vaan todellakin; se on Kuoltava! Tahdothan ristiinnaulita lihasi tahdon ristille joka ikinen päivä. Älä ruoki, tai helli lihaasi, vaan niin kuin julmasti Vapahtajammekin Jeesus Kristus naulittiin ristille. Niin yhtä päättäväisesti meidänkin täytyy haluta ristiinnaulita oma lihamme tahto ristille, eikä antaa sen elää ja viedä poispäin Jeesuksestamme ja Jumalan tahdosta kohdallamme. Risti on sovituksen paikka! :thumbup:

Kol. 2:
1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet, 2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, 3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä. 4 Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla. 5 Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen. 6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, 7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.

8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. 9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, 10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, 11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: 12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, 14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. 15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun. 16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, 17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama 19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: 21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!" 22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? 23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

Laitoin koko luvun, koska minusta se on niin ja amen kokonaisuutena!

Gospel heikki raatikainen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Vain ristin kautta!

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.04.2025 10:48

1. Kor. 1:
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Niinpä, risti on teloituspaikka monille, joille ei kelpaa Kristuksen ristintyö, mutta silti he tulevat tietämään kerran, että; "Heilläkin on ja olisi mahdollisuus pelastua; uskomalla Jeesuksen Kritukseen, sekä tullen Golgatan verisen ristin juurelle tekemään parannusta, sekä tunnustamaan syntinsä, sekä harhaan menonsakin." Sillä, kun aika täyttyy ja jos Jeesus ei kelpaa Pelastajana ja Vapahtajana, niin joka tapauksessa hekin tulevat tietämään, että; heilläkin olisi ollut mahdollisuus pelastua ja syntyä uudesti ylhäältä Elävään uskoon, uskomalla Kristukseen, sekä ymmärtämällä ristin merkitys, arvo ihmisen elämää ajatellen.. :think:

Sydämeni rukous on, ettei yksikään joutuisi kadotukseen, siksi, koska ei ole ymmärtänyt ristintyön merkitystä, ristiä: omalle kohdalleen, omalla kohdallaan...Vaan, että Herra Jeesus antaisi vielä heillekin, epäilijöille, muiden mielipiteen mukaan eläville, jotka pelkäävät tunnustaa Jeesusta Kristusta elämänsä Herraksi sekä Vapahtajaksi ihmisten edessä ja sen takia eivät pääse kasvamaan uskossaan ja sen takia pian tulee sielunvihollinen, joka ottaa pois sen pienen uskon siemenen ja tuhoaa sen.. :???: Herra armahtakoon Suomen kansaa vielä! :???:

Ef. 2:
11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi-
12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.

14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.

17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

Tahdon rakastaa ristiä vain
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Todistuksia, ajatuksia..