HERRAN IHMEELLINEN APU

HERRAN IHMEELLINEN APU

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.10.2013 21:56

Aune Rimpeläinen

Meillä on ihmeitä tekevä elävä Jumala (Job.9:10)

Mieheni Toivo oli kerran kaukana kotoa pitämässä hengellisiä kokouksia. Kun hän oli palaamassa kotiin suurten saloseutujen keskellä, kaukana ihmisasutuksesta, hänen mottoripyöränsä tekin yhtäkkiä lakon.

Mieheni itse kertoi: "Oli jo hyvin myöhä ilta, ja autoja ja ihmisiä kulki sillä tiellä muutenkin harvoin. Minulle tuli tosi hätä: tänne salolleko minä kuolen. Mieleeni tuli kirkkaasti Jumalan Sana Ps. 50:15. Avun huutaminen oli jo tuttua, ja niinpä työnsin pyöräni tien sivuun ja kävin mättäälle polvilleni rukoilemaan, että Jumala lähettäisi jonkun auttamaan. Herra siunasi rukoushetkeni, ja minulle tuli hyvä ja turvallinen olo.

Nousin ja yritin startata pyörää, vaikka tiesin, että se on turhaa touhua. Ihmeekseni se lähti käyntiin ensi nykäsyllä, niin kuin vikaa ei olisi ollutkaan."

Pyörä toi mieheni kotiin asti, ja siihen se sammui eikä enää pihahtanutkaan, ennen kuin vika korjattiin. Herra ei jättänyt palvelijaansa korpeen kuolemaan. Se oli Jumalan ihme. Kannattaa turvata suuren Jumalanmme apuun, olkoon tilanne miten paha tahansa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: HERRAN IHMEELLINEN APU

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.02.2016 15:51

Tämä kertomus rohkaisee, ainakin minua siinä, että: Avun rukoileminen ei ole turhaa touhua. Itsekin olen sen uskossa olo vuosieni aikana tullut huomaammmmaan; erittäin monta kertaa, sekä saanut huomata, kokea sen rukouksesta tulevan rauhan sydämeeni: kaiken ylle ja sen jälkeen asiat toimii, tai ainakin on uutta voimaa kestää sen, mitä sitten onkin menossa parhaillaan elämässäni.

Mutta aivan liian usein huomaan itsessäni laiskuutta, haluttomuutta mennä rukoukseen, vaikka tiedänkin sen aina auttavan. Liha tahtoo muuta, en sano: vihollinen tahtoo, vaan oma lihani on niin heikko ja haluaa eri asioita, kuin Jumalan Henki. Ja siksi liian usein se rukoukseen meno tapahtuu vasta sitten, kun on jo ihan puhki ja hakattu henkisesti rikki. :think:

Tai sitten, olen mennyt kyllä rukoilemaan ja jutellut asioista Jeesukseni kanssa, ja kun sitten siitä nousen ylös, niin tuleekin hyökkäys ja se kyllä silloin tulee vihollisesta ja saatan säikähtääkin sitä, käpertyä kuoreeni, tai suuttua. Mutta hetken päästä on jo Herra vaikuttamassa, niin että saan asian kuntoon ja rauha ja levollisuus palaa sydämeeni. Siispä: sain sanottua, tai tehtyä ensin sen, mitä nähtävästi pitikin sanoa, tai tehdä. Ja kaiken yllä on käsin kosketeltavissa; Jumalan läsnäolo ja voima! Ja kun tehtävä, asia on ns 'hoidettu', niin senjälkeen on taas rauha sydämessäni ja ilo alkaa pulppuaan sydämestäni, kun Herra tahtoi auttaa minua kurjaa.. Kiitos Jeesus, kiitos! :clap: :D

Fil. 4:13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

Jes. 41:
7 Valaja rohkaisee kultaseppää, levyn vasaroitsija alasimen iskijää; hän sanoo juotoksesta: "Se on hyvä", ja vahvistaa sen nauloilla, niin ettei se horju.
8 Mutta sinä Israel, minun palvelijani, sinä Jaakob, jonka minä olen valinnut, Aabrahamin, minun ystäväni, siemen,
9 jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: "Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt",
10 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.
11 Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät.
12 Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat.
13 Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua".
14 Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

Jes. 58:
9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi".
13 Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
14 silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse..

Tämä kappale vielä lopuksi: LauraMaria / Hän kyllä vastaa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Todistuksia, ajatuksia..