Niin olen nyt kuin oikein tosissani opetellut yhä vain enemmän ja useamminkin jättämään aivan kaiken elämässäni/sydämestäni: Herran huomaan. Ja lopettaa, kuin itse kaiken päättämisen ja suunnittelun, ym.. Helppoako? No ei todellakaan, kun on tottunut itse päättämään kaikesta ja pärjäämään yksin, ominpäin. On pitänyt jaksaa ja osatakin hoitaa asoita yksin ja ilman apuja, joten opetteluahan se on; jäädä vain Herran varaan ja samalla antaakin Jumalan hoitaa jutut, eikä itse niin kauheesti aina pähkäillä, touhottaa...
Niin omavoimaisuus, vai miksi sen nyt sit voisi sanoa, kun haluaa pärjätä ja osata ja selvitä kaikesta ihan yksin, vain itse. Toki se on usein hyväkin asia, kun pärjää ns omillaan, mutta Herran edessä se ei sitä välttämättä enään sitten olekaan, koska silloin ei tahdo pysty tai osaa vain kuin jäädä Herran johtoon sekä autettavaksi, jne.. Koska, kun ei mukamas tartte muita, niin ei sitten Herraakaan sillai, kuin Hän haluaisi olla apunamme ja auttaa, johdattaa, varjella, vahvistaa, näyttää, miten: vain Hän voi meitä reppanoita auttaa, vahvistaa, johdattaa, lohduttaa asioissamme, jne..
Meidän täytyy siis ensin tulla pieniksi ja paljon Herraa tarvitseviksi, sekä kuolla omalle tahdollemme. Ristiinnaulita lihamme ristille. Siinä on aina kysymys; Haluammeko, suostummeko siihen; Herran johdatettaviksi sekä tahtoonsa, vai tahdommeko yhä vain olla se joka sanoo sen ns viimeisen sanan kaikessa.
Noh mulla on särkenyt sormiani hyvinkin pitkään ja kipu, kankeus on vain pahentunut ja olen kuin kädetön ja välillä jalatonkin, kun se kipu on vain levinnyt ja jäsenet ovat tulleet kosketus herkiksi, niin ettei kärsi mitään ottaa käteen, tms..Olen vain yrittänyt kestää ja selvitä/pärjätä, kun eihän meikälikka helpolla anna periksi, tahdon voimaa kun vielä riittää..On aina täytynyt pärjätä/selvitä itse.. Mutta Eilen jo koin, että: kyllä tähän nyt on jo saatava piste ja apu. Ja aamusella heräsinkin tarkoituksella jotta soitan lääkäriin ajan, mutta, mutta.. Vetkutin ja siirsin soittoa ja pähkäilin, että jos vielä siirtäisin ens viikkoon.. Ja jos minut taas tyrmätään, että oisin tullu muka turhaan..jne..
Noh olin rukouksessakin ja kysyin Herran tahtoa asiaan. Ja koin, että mun täytyy soittaa aika lääkäriin. Mutta 20min pähkäiltyäni, suoraan sanottuna: jaamattuani asiaa mielessäni, koin, että; Nyt on aika soittaa! Noh ei kun toimeksi ja pääsin jopa heti läpi. Selitin asiani ja sen historian mitä epäilin (nivelrikko/fibromyalgia/tulehdus) Pyysin aikaa sh tulehdusarvojen tarkistusta varten. Mutta sh sanoikin että kyllä sun nyt on saatava aika ihan lääkäriin, jos vaikka määrää antibiootin. Ja sainkin ajan H.V.,n tk,n puolilta päivin, kun oman Tk,n ajat olivat jo menneet. Ja sitten aloin pohtia, että: miksi juuri sinne asti ja millä meen, kun ei ole kyytiäkään.. Noh tilasin kelataksin ja koin rauhaa, että: olen nyt Herran tahtomalla tiellä, koska suostuin tilaan ajan ja sain henkeeni sanat kyselyyni, miksi juuri sinne, että: "Siellä on kunnon lääkäri, joka voi vain auttaa!" Olin vielä ennen taksin tuloa rukouksessa ja pyysin johdatustaan..Koin kuin sanat; "Mene jo, taksi saapui, kaikki on hyvin!"
Ja kun sitten pääsin terveyskeskukseen ja pääsin lopulta lääkärille, niin oli oikein mukava ja asiallinen, potilaan tosissaan ottava nuori mies ja hän kuunteli mua, tutki nivelet ja sanoi; "Kyllä tämä nyt vaatii antibiootin, jotta saadaan tulehdus kuriin!" ja antoi hyviä neuvoja lisääkin..
Se, mitä kuin opin; oli se, että: Enemmän täytyy olla rukouksessa ja enemmän tuoda asioitaan Herralle, eikä pelkästään muiden asioita. (Kun aina tuntuu siltä, ettei niitä omiaan kantsi niin paljoa tuoda, vaan enemmänkin toisten asioita kantaa rukouksessa..) Ja pitää vain uskaltaa, kuin vain päättää: luottaa, että; Herra tietää mitä tarvitsemme ja mitä taas emme tarvitse. Hän haluaa johdattaa ja auttaa, ettei lapsensa tarvitsisi jatkuvasti vain kärsiä, vaan olisi helpompiakin aikoja. Ja vaikka on totta että: kärsimykset ja vastoinkäymiset kasvattaa ja opettaa myöskin jäämään vain ristin juurelle / pyytäen voimaa jaksaa ja kestää, niin kyllä uskova saa kokea myöskin iloa siitä miten Herra johdattaa, sekä auttaa, kun vain kerkiämme ja tahdomme suostua kuuntelemaan häntä. Mutta tahdommeko tulla jälleen heikoiksi ja pieniksi, sekä paljon Herraa tarvitseviksi? Toivottavasti tahdomme. Tahdomme kuolla lihamme tahdolle ja monelle muullekin asialle, jotka saattaa pitää kaukana Herran avusta ja jopa johdatuksestaankin. Miten on?
Kuuntelin tuossa hiukan musaa ja tämä kuin nousi päällimmäiseksi tähän aiheeseni kuin liittyen: Via Suuri on Herra Ps18