Altti Viljanen-Etuoikeus antaa anteeksi

ViestiKirjoittaja rita4 » 21.09.2024 19:00

Tässä on se tärkeä asia, jonka me niin usein kuin unohdamme, eli: anteeksi antamuksen suuri mahdollisuus ja voima.

Julkaistu 11.4.2012

Altti kertoo Elisestä 7.v"Lintu"Lintu oli kertonut äidilleen,että menee taivaaseen maanantaina,ei seuraavana maanantaina vaan jonakin toisena maanantaina.Katua ylittäessä poliisiauto törmäsi pikku lintuun joka matkalla sairaalaan menehtyi tuo päivä oli maanantai
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Altti Viljanen-Etuoikeus antaa anteeksi

ViestiKirjoittaja rita4 » 21.09.2024 19:07

:thumbup: Laitampa tämän ihan kirjoitettuna Altti veljen puheen kuin jatkoksi, varmistamiseksi.

"ÄITI, MAANANTAINA LENNÄN TAIVAASEEN"

Tyttö sanoi, että hän lentää maanantaina taivaaseen. Oli merkillistä, että hän toisti tämän monta kertaa jo kuukausia ennen kuin se tapahtui.

Elämässä on asioita, joita ei voi ennakoida. Taivas voi kyllä etukäteen ilmoittaa jopa yllättävistä siirroistaan. Tämä osoittaa sen, että vääjäämättömästi kaikki siirrot on Jumalan hallussa.

Lintu

Elise Margariitta [/b]Oli pikku tyttömme, jota perhepiirissä ja lähiomaisten kesken kutsuttiin Linnuksi koko hänen lyhyen elämänsä ajan.

Seitsemänvuotias Elise yllätti meidät kertomalla, että maanantaina hän lentää taivaaseen. Tämän hän toisti moneen kertaan kuukausien ajan. Hän kyllä kertoi, että se ei tapahdu vielä seuraavana maanantaina vaan myöhemmin.

Tytön ilmoitus tuotti meille suurta lohdutusta sitten, kun Lintu oli lentänyt pois. Tiedän kokemuksesta, että surumme hetkinä vain Jumalan Pyhä Henki kykenee täydellisesti lohduttamaan meitä. On ihmeellistä kokea, miten hellävaraisesti hän kuljettaa meitä kyynellaaksojen halki.

Elisen lyhyt elämä saavutti tarkoituksensa, mutta se tapahtui vasta hänen pois menonsa jälkeen, ja se puhuttelee vieläkin.

Taivaallista hohdetta

Viimekertaisella Uruguayn matkallani kuulin erikoisesta tapahtumasta. Eräs uskovainen mies kertoi, että hän on ajautunut elämässään umpikujaan. Hän oli juuri päättämässä elämäänsä oman käden kautta, kun hän näki näyssä Elisen loistavan taivaallista hohdetta.

Hän lähti heti erään seurakuntamme paimenen luo ja antoi elämänsä Herralle. Kyseinen naapuri oli monet kerrat ennen tätä kuunnellut Linnun taivaslauluja, joita tämä lauleli kirkkaalla tytön äänellään.

Se maanantai tuli

Elise joutui auton yliajamaksi juuri maanantaipäivänä, kuten hän oli ennakkoon maininnut. Onnettomuus järkytti syvästi meitä ja asuinympäristöämme.

Yliajaja oli poliisimies, joka oli omin luvin ottanut käyttöönsä poliisin virka-auton ja lähtenyt toimittamaan sillä kovalla kiireellä omia asioitaan.

Heti onnettomuuden jälkeen poliisi vei yliajamansa, elottoman Linnun sairaalaan, mutta mitään ei ollut enää tehtävissä elämän pelastamiseksi. Koko kaupunginosamme, jossa sijaitsi ensimmäinen Montevideon alueelle perustamani seurakunta, oli tuomitsemassa onnetonta poliisimiestä.

Verta seinässä

Tapasin miehen poliisilaitoksella, jossa eräs komissario odotti minua allekirjoittamaan syytekirjelmän ja tietysti rangaistusvaatimuksen.

Kohtasin yliajoon syyllistyneen poliisimiehen laitoksella. Mielipuolen tavoin hän hakkasi käsiään seinään niin, että valkeaksi kalkittu seinä tuhriutui hänen verestään.

Anteeksianto

Vaikka minua painostettiin allekirjoittamaan syytevaatimus, en sitä tehnyt. Vastasin vaatijoille, että minulla lapsen isänä ja Jumalan palvelijana on oikeus antaa tälle miehelle hänen tekonsa anteeksi.

Ymmärsin syvästi, etteivät miestä auta tuomiot, vaan hän tarvitsee armahdusta, sitä armon osallisuutta, joka tulee Jumalalta. Tosiasiahan oli se, etteivät mitkään oikeudelliset toimet olisi palauttaneet pikku tytärtämme takaisin elämään.

Pikkulintu herätyksen välikappaleena

Kun tytön pieni maallinen maja tuotiin meille kotiin, talomme edustalle kokoontui suuri joukko ihmisiä. Ehkä he halusivat myötäelää kanssamme sitä surua, joka osaksemme oli tullut.

Sain pitää varmasti yhden elämäni parhaista saarnoista kokoontuneelle ihmisjoukolle. Sain puhua heille Jumalan suunnitelmasta, siitä, kuinka meille on valmistettu Kristuksessa toimiva yhteys Jumalan ja hänen valtaistuimensa kanssa, josta kaikki loppujen lopuksi johdetaan jumalallisen suunnitelman mukaisesti.

Ei ole sattumaa se, että juuri tämän tapauksen ja koko sihen liittyvän tapahtumaketjun vaikutuksesta kaupunginosamme sai kokea herätyksen ajan niin, että seurakunnan jäsenluku lyhyessä ajassa nousi yli neljänsadan.

Ihmiset tajusivat, miten ohuen langan varassa heidän elämänsä loppujen lopuksi on, olipa ikä mikä tahansa.

Ihmiset tajusivat myös sen, että elämä Jeesuksessa Kristuksessa on sittenkin paras elämän osa, olipa elämä lyhyt tai pitkä.

Elämän vaiheita ja niihin liittyvä Jumalan johdatusta ei mitenkään voi järjellisesti käsittää, mutta kaiken epävarmuudenkin keskellä on suurta saada luovuttaa elämänsä Jeesukselle Kristukselle.

Tämän henkilökohtaisesti todeksi kokeneena veljellisesti Altti Viljanen
Lähetyssaarnaaja Uruguassa noin neljä vuosikymmentä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Todistuksia, ajatuksia..