(The Moment of Truth has Come!)
David Wilkerson
Joulukuu 8, 1986
...Totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla. Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta (Jesaja 59:14-15).
Profeetta Jesaja sanoi, että totuus on kaatunut kaduille pyhyydelle suljetaan ovi ja niistä, jotka haluavat täysin seurata Herraa, tulee uhreja, hemmottelevien saarnaamisten tähden.
Profeetta varoittaa, että vilpittömiin nuoriin uskoviin sattuu, koska heidän johtajansa eivät saarnaa pyhyyden totuutta. Hän sanoi, Joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi... siksi, koska ei kukaan vaadi oikeuteen vanhurskaasti, eikä kukaan käräjöi rehellisesti (Jesaja 59:4).
Hesekiel on vielä voimallisempi siitä, kuinka jotkut Jumalan palvelijoista polkevat totuutta ja tuhoavat sieluja, omien itsekkäiden tarpeidensa tähden: Profeettain salaliitto sen keskellä... he syövät sieluja, ottavat aarteet ja kalleudet... Papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta... Profeetat valkaisevat heille kaiken kalkilla, kun näkevät petollisia näkyjä ja ennustelevat heille valheita sanoen: 'Näin sanoo Herra, Herra', vaikka Herra ei ole puhunut (Hesekiel 22:25-28).
Jumala etsi heidän keskuudestaan yhtä, joka seisoisi totuuden puolella. Petos ja myönnytykset olivat kaataneet suojaavat muurit. Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt (Hesekiel 22:30).
Jeremia sanoi, että hänen silmänsä olivat kyynellähde, koska Jumalan kansa oli antautunut valheelle heistä oli tullut avionrikkojia, pahantahtoinen kansa. Hänen surunsa aiheutui kaikista niistä valheista, joita väärät profeetat ja itsekkäät papit saarnasivat sellaiselle kansalle. Hän sanoikin heistä, He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta (Jeremia 9:5).
Hoosea varoitti, että Jumalalla oli oikeudenkäynti kansansa kanssa, koska he polkivat totuutta maahan: Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa. Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa (Hoosea 4:1,2).
Mitä enemmän Jumala siunasi kansaansa, sitä syntisemmäksi ja turmeltuneemmaksi he tulivat. Synti rehotti heidän keskuudessaan ja saarnatuoleista ruokittiin heidän syntisiä himojaan. Saarnatuoli ja kirkonpenkki olivat yhtä lailla turmeltuneita. Niin paljon kuin heitä on, niin paljon he ovat tehneet syntiä minua vastaan. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi. Minun kansani synnistä he saavat ruokansa, heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee. Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin: minä rankaisen häntä hänen vaelluksestansa ja kostan hänelle hänen tekonsa (Hoosea 4:7-9).
Jatkuu..