(Devil, You Can't Walk on Me Anymore!)
David Wilkerson
Huhtikuu 19, 2004
Jesajan 51. luvussa Herra antaa voimakkaan sanoman kaikille, jotka tavoittelevat vanhurskautta. Hän sanoo: "Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te, jotka Herraa etsitte" (Jes.51:1). Muutama jae eteenpäin hän sanoo heille: "...te, jotka vanhurskauden tunnette, kansa, jonka sydämessä on minun lakini" (jae 7).
Kun Jesaja saarnasi tämän sanoman, hänen välitön kuulijakuntansa oli Israel. Mutta Jumala myös osoittaa tämän jokaiselle antautuneelle tämän päivän uskovalle. Se sana ei ole tarkoitettu vain luonnolliselle Israelille, vaan kaikille joista muodostuu uskon Israel. Hän puhuu kaikille, jotka rakastavat Jeesusta vielä ensirakkaudessa. Ja näissä kahdessa lyhyessä jakeessa hän sanoo meille: "Minulla on sanoma erikoisesti juuri teille."
Herra julistaa kuulijoilleen: "...sinä poloinen, joka olet juopunut, vaikka et viinistä" (51:21). Tuona aikana, kun Jesaja profetoi, Israel oli Babylonian orjuudessa. Jumala halusi kansansa tietävän, että hän oli tietoinen heidän kohtalostaan. Samoin tänä päivänä hän puhuu jokaiselle uskovalle, joka on joutunut johonkin synnin siteeseen. Sillä ei ole väliä onko side henkinen, fyysinen tai hengellinen. Jumalan silmä tarkkaa jokaista uskovaa, joka horjuu valtavien taakkojen alla. Ja hän antaa heille tämän sanoman: "Älä hetkeäkään ajattele, että tämä taakka on tullut yllesi synnin tähden. Sinua vastaan hyökkää itse saatana. Sielusi vihollinen on syyttänyt ja kiusannut sinua. Siksi sinä olet nyt kuten viinistä juopunut tuon kiusan vaikutuksesta. Vihollinen on sokaissut sinut ja sinä luulet, että sinä olet itse aiheuttanut sen. Mutta nyt sinun on kuunneltava minua. Minä haluan sinun korvasi herkistyvän sanalle, joka on sinua varten."
Ehkä juuri nyt sinun sielusi on synkässä yössä. Ehkä istut epäonnistumisesi tuhkakasassa. Tai ehkä sinua painavat synnilliset kahleet. Sinä olet kantanut niitä jo niin kauan, että tunnet vaipuvasi epätoivoon. Sinä olet laskenut alas vanhurskauden vaatteesi, jonka Jeesus antoi sinulle, sinä et tunne itseäsi arvollisiksi kantamaan sitä. Sinä olet liian masentunut menemään eteenpäin uskon tiellä.
Haluan sanoa sinulle, että Jumalalla on sanoma juuri sinulle. Ja hän pyytää sinua kuuntelemaan sitä tarkkaavasti: "Sentähden kuule tätä...Näin sanoo sinun Herrasi, Herra sinun Jumalasi, joka ajaa kansansa asian: Katso minä otan sinun kädestäsi päihdyttävän maljan... Ja minä panen sen sinun vaivaajaisi käteen" (51:21-23).
Herra sanoo siis: "Minä hoidan sinun asiasi. Ja minä lupaan sinulle: Minä otan sinulta pois pelon maljan, joka vaivaa sinun elämääsi. Ja minä laitan sen sinun vaivaajiesi käteen. Olen kyllästynyt niihin demoneihin ja henkilöihin, jotka sinua vaivaavat. En salli niiden enää jatkaa. Sanon sinulle juuri nyt, että vaivaajiesi aika on ohi nyt sinun kohdallasi." Hän osoittaa vihansa niille: "...jotka sinulle sanoivat: ? Lankea maahan, kulkeaksemme sinun päällitsesi? " (51:23).
Mutta Herra jatkaa vielä: "...ja sinä panit selkäsi maaksi ja kaduksi kulkijoille" (jae 23). Näetkö tämän tilanteen, jota hän kuvaa? Hän sanoo: "Olen kyllä tullut vapauttamaan sinut. Mutta minun on myös näytettävä sinun oma syysi tähän. Totuus on se, että sinä olet sallinut vihollisen tehdä sinulle tahtonsa mukaan. Ensiksi saatana musersi sinut keinoillaan. Sen sijaan että olisit vastustanut häntä lupauksillani, sinä alistuit hänelle. Olet suostunut olemaan pelossa ja masennuksessa. Sitten olet myös antautunut hänen saatanallisiin vehkeilyihinsä. Olet sallinut hänen painaa sinut kasvoillesi tomuun. Sallit hänen käyttää sinua hyväkseen. Hänen henkivaltansa ja voimansa ovat ottaneet sinussa yliotteen."
Jatkuu..