Uskova ei pety

Uskova ei pety

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.12.2025 09:45

Joka häneen uskoo, se ei joudu häpeään.

”Ei joudu häpeään” merkitsee sitä, että henkilö ei pety asetettuaan toivonsa Kristukseen.
¨¨
Me siis totisesti saamme kaiken minkä uskossa Kristukseen olemme toivoneet. Emme siinä toivossamme pety.

Uskovaisetkin kyllä joutuvat toisinaan pelkoon ja epäilykseen, koska Herra tästä asiasta näin vakuuttaa. ”Omistankohan minä sen, mitä toivon ja mitä Jumalan sana lupaa?” kysymme.

Pyhien historiassa näemme tämmöisen epäilyksen toisinaan vaivanneen hurskaita niin kuin se meitäkin vaivaa. Niin monet ovat meidän puutteemme ja vikamme, niin heikko ja himmeä on meidän uskomme, että useinkaan emme tiedä, olemmeko todella autuasta kansaa, vaikka uskommekin Jeesukseen.

Silloin tulee iankaikkinen Isä ja vakuuttaa: Rakentakaa turvallisin mielin Kristuksen varaan. Hän ei koskaan petä. ”Joka häneen uskoo, se ei joudu häpeään.” Tämä koskee jokaista, joka uskoo, ilman mitään erotusta. Tämä koskee jokaista, joka syntihädässään pakenee hänen luokseen.

Jokainen, joka luopuu kaikesta toivosta oman vanhurskautensa suhteen ja lakkaa yrittämästä itse pelastaa itsensä, mutta joka samalla kuulee ja vastaanottaa evankeliumin Kristuksesta, tulee vedetyksi hänen puoleensa ja liittyy häneen. Kukaan, joka näin häneen uskoo, ei joudu häpeään. Hän ei saa, eikä voi joutua häpeään, vaan hän saa iankaikkisen elämän, niin totta kuin Jumala on totinen ja uskollinen, eikä voi omiansa pettää.

C.O.Rosenius (1816–1868)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Uskova ei pety

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.01.2026 10:19

Fil. 3:

7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

Minusta tämä Raamatunpaikka sopii tähän oikein hyvin, koska se näyttää aivan kuin esimerkkiä siitä, miten saamme ja voimme vain turvautua Herramme Jeesuksen Kristuksen jo täytettyyn työhön Golgatalla ja sen vuoksi meidän ei tarvitse pelätä, tai hävetä sitä, että; Olemme Hänen omiaan, sanoi sitten ihmiset mitä muuta meistä tahansa. :???:

C.O.Rosenius kirjoitti:”Joka häneen uskoo, se ei joudu häpeään.”

”Ei joudu häpeään” merkitsee sitä, että henkilö ei pety asetettuaan toivonsa Kristukseen.
¨¨
Me siis totisesti saamme kaiken minkä uskossa Kristukseen olemme toivoneet. Emme siinä toivossamme pety.

Ja Nyt, kun ajattelemme tätä aikaa, missä me nyt elämme kaikkineen ja sitä, mikä meitä kerran odottaa siellä taivaassa, kunhan emme vain väsy, tai luovuta otettamme Kristuksesta Jeesuksestamme ja Hänen Sanastaan, niin onhan se mahtavaa ajatellla, että: nämä tämän ajan ja maailman mukanaan tuomat vaivat ym, niin ne on sittenkin kuitenkin vain hyvin pieni asia sen rinnalla, minkä saamme ja saavutamme, kun kerrran astumme sinne Karitsan hääaterialle taivaaseen, ja kun tää kaikki mitä nyt koemme, näemme, ehkä jopa kauhistummekin päättyy ja se ihana ja ihmeellinen; ilo ja rauha koittaa siellä ikuisessa kodissamme taivaassa, niin laittakoon se ajatus meidät rohkeasti ja päättäväisestikin, kilvoittelemaan hyvä uskon kilvoitus, sekä rohkeasti olemaan täällä maailmassa; Kristus valona ja tuoksuna tämän kaiken epävakaan maailman tilanteenkin keskellä. Ja rohkaiskaamme niitä, jotka pelkäävät, epäilevät, tms..Amen! :thumbup: :clap:

Niinpä, kyllähän meitä Herran omia monet, jopa epäilyksetkin omasta uskostamme saattavat joskus vaivatakin ja tulla jopa tunne, että; "Olenko minä sitten kuitenkaan elänyt, toiminut, niin kuin on Herramme tahto minua kohtaan ollut ja siksi mietimme kenties jopa huolestuneina, että: pääsenkö minä sittenkään sinne ylösottoonkaan mukaan?"

2. Kor. 13:4-5
Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

Ja loppuun tahdon laittaa sinulle rakas uskon ystäväni tämän ihanan Raamatunpaikan lohduttamaan, sekä rohkaisemaankin sinua, vain pysymään siinä, mikä Jumalan Sana opettaa ja ohjaa, neuvoo ja opastaa; kulkemaan lähellä ristin Herras, Jeesustamme, katse aina suunnattuna kohti kirkkautta, taivaan rantaa, johon pääsemme kerran, kunhan vain jaksamme kilvoitella hyvän uskon kilvoituksen ja pysyä ristin tiellä, kaidalla elämäntiellä, joka ainoastaan vain vie kotiinkin asti väsyneen matkamiehen ja naisenkin.. :wink: :thumbup:

2. Kor. 1:
2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
4 joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.

5 Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta.

6 Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva,
7 koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme