Onko seurakuntasi epäjumalasi?

Onko seurakuntasi epäjumalasi?

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.09.2025 15:21

Erkki Kuisma

Monet palvovat seurakuntaansa epäjumalana. Siksi Jumalan tuomio kohtaa seurakuntaa. Sinä Jumalan ihminen, oletko valmis kohtaamaan tämän koetuksen?

Valheeseen luottavat kristityt

Jos sinä uskot Jumalan evankeliumiin, niin sinä vaellat sen mukaan. Jos sinä vaellat evankeliumin mukaan, niin sinä saat olla uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jos sinä luotat valheeseen, niin sinä et vaella evankeliumin mukaan ja rikkomuksesi evankeliumia vastaan tekevät sinusta lopulta luopion.

Monet vaeltavat valheessa, kun pitävät Jumalan seurakuntana yhteisöä, joka ei sitä ole. Älä siis luota valheen sanoihin, kun sinulle hoetaan: "Tämä on Jumalan seurakunta, Jumalan seurakunta, Jumalan seurakunta!" Vaan jos sinä todella käännyt pois omilta teiltäsi ja seuraat Jeesusta, niin sinä saat olla Hänessä. Mutta monet eivät luota evankeliumiin, vaan valheen sanoihin, joista ei ole heille hyötyä.

Miten on? Miksi monet uskovat kristillisen yhdistyksensä olevan Jumalan seurakunta? Siksi, koska he mieluummin uskovat olevansa turvassa syntiensä tuomiolta kuulumalla oikeaan joukkoon kuin uskovat pelastuvansa tuomiolta kulkemalla Jeesus-tiellä.

He varastavat, tappavat, rikkovat avioliiton, vannovat valoja ja palvovat isänmaataan. Sitten he tulevat Jumalan eteen Jeesuksen nimessä ja sanovat: 'Me kyllä pelastumme' - tehdäkseen yhä kaikkia näitä kauhistuksia. Kuinka he antavat sydämensä olla ryövärien luolana, vaikka tunnustautuvat Jumalan huoneeksi?

Seurakunta on olemassa evankeliumin voimasta

Voit huomata olevan paljon kristittyjä, jotka korostavat enemmän seurakuntaa kuin Jumalaa tai Jeesusta. He hokevat seurakunnan merkitystä, koska he luottavat valheeseen. Jos he luottaisivat totuuteen, niin he korostaisivat Jeesusta ja Hänen tuntemisensa merkitystä.

Kun kokoontuvan seurakunnan yhdistyksestä on tullut epäjumala, niin sen kokoushuoneesta tulee ryövärien luola ja sen jäsenistä hurskastelevia kauhistusten tekijöitä. Jumala varjelee sinut teeskentelyltä, jos olet puhdas epäjumalista.

Missä on Jumalan seurakunta? Jumala ei enää asu rakennuksessa. Hän asuu uskovissaan. Herran Temppeli Jerusalemissa oli esikuva Jeesuksen Kristuksen ruumiista. Nyt, kun Jeesus on valtaistuimella taivaassa, niin Hänen omansa ovat Hänen ruumiinsa maan päällä. Jeesuksen omien ruumiit ovat Jumalan temppeleitä. Jumalan seurakunta ei siis ole rakennus, yhdistys eikä instituutio, vaan joukko ihmisiä.

Mitä sinä pidät Jumalan seurakuntana? Uskotko, että voit liittyä Jumalan seurakuntaan liittymällä jonkin kristillisen yhdistyksen jäseneksi? Todellisuudessa on niin, että jos Jeesus ei asu sinussa, niin sinä olet seurakunnaton.

Paikallisseurakunta

Koska uskovaiset ovat seurakunta, niin paikkakunnan kaikki Jeesuksen omat muodostavat paikallisseurakunnan. Tämä seurakunta toimii siellä, missä uskovat ovat. Se, mitä uskovat tekevät kotona, töissä ja vapaa-aikanaan on paikallisseurakunnan toimintaa.

He voivat kokoontua monissa paikoissa ja yhdistyksissä, mutta he ovat silti yksi ruumis Kristuksessa. Vaikka sanot yhdistykseesi kuulumattomalle: "Koska et kuulu seurakuntaamme, niin et kuulu Kristus-ruumiiseen", niin ei hän silti ole ruumiiseen kuulumaton, jos hän on uskossa Jeesukseen.

Jos yksi paikkakunnan uskovainen tekee syntiä, niin siitä kärsivät kaikki sen seudun uskovaiset. Jos yksi paikkakunnan uskovainen saa Jumalalta armon vaeltaa hyvin Jeesuksessa, niin se ilo tuntuu kaikissa paikkakunnan uskovaisissa. Paikallisseurakunnan vaikutus ei ole inhimillisen organisaation vaikutusta, vaan sen vaikutus perustuu näkymättömän maailman tapahtumiin ja siihen, mitä Jeesus meissä tekee.

Miten liitytään seurakuntaan?

He sanovat, että kasteen kautta liitytään seurakuntaan. Tuliko Jeesus meihin asumaan kasteen kautta? Miten vesi voisi tehdä meistä Jumalan temppeleitä? Hän tulee meihin asumaan, kun uskossa kuulemme evankeliumia. Kun Golgatan uhrin tähden avaamme sydämemme Hänelle, niin Hän tulee meihin asumaan. Jos elät ilman Jeesusta, niin olet seurakunnaton.

Olet sata prosenttisesti pelastettu vain sen kautta, mitä koit uskossa kuulemisen kautta. Kaikki muut asiat, joilla yrität hankkia pelastusvarmuuden, ovat rikoksia evankeliumia vastaan.

Kasteen ottaminen on evankeliumin antamassa uskonvarmuudessa vaeltamista, eikä sen etsimistä. Siten kasteelle pyrkivältä täytyy edellyttää kuulumista Jumalan seurakuntaan eli osallisuutta Jeesukseen. Kaste, jossa väitetään liitettävän Jumalan seurakuntaan, on kirottu, koska siinä syrjäytetään Jumalan evankeliumi.

Jumalan seurakuntaa palvelevat yhdistykset

Kokoontuvaa seurakuntaa palveleva yhdistys ei ole Jumalan seurakunta. Sellainen yhdistys ei rajaa edes kokoontuvaa seurakuntaa, koska siihen kuuluvat ne, jotka ovat koolla.

Kristillisen yhdistyksen jäsenyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuulutko sinä Jumalan seurakuntaan. Jos sinä pidät tuota yhdistystä Jumalan seurakuntana, niin sinä teet rikoksen Jumalan evankeliumia vastaan. Tämä rikos vaikuttaa sen, että he eivät kasta uskoon tullutta, jos tämä ei lupaa liittyä heidän seurakuntaansa, joksi he sanovat yhdistystään.

Te sokeat! Kuinka saatatte pitää yhdistyksen jäsenyyttä Jeesuksen ruumiin jäsenyytenä? Tämä rikos evankeliumia vastaan saa Jumalan hävittämään nämä yhdistykset. Ota tuo hävitys kurituksena Jumalalta, joka rakastaa sinua. Te saatte olla ilman "seurakuntaanne", että heräisitte arvostamaan Seurakuntaa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Kun Jeesus uskon kautta tuli sydämeemme, niin me kelpaamme Jumalalle. Keitä sitten ovat nuo arvovaltaiset miehet, jotka eivät hyväksy meitä, jos me emme kumarra heidän seurakuntaansa? Sinä Jumalan armahtama sielu, älä heitä säikähdä, äläkä mene heidän käsiensä alle siunattavaksi.

He eivät myöskään päästä sinua ehtoolliselle, jos he eivät ole saaneet kastaa sinua seurakuntaansa. Älä välitä, sillä se ei ole Jeesuksen asettama ehtoollinen, jota he viettävät. Hän, joka elää evankeliumin uskosta on kelvollinen Jumalan Karitsan hääaterialle taivaassa. Hänkö ei voisi osallistua sen esikuvaan maan päällä! Miten he voivat olla näin sokeita opettajia?

Vallanhimon sokaisemat saarnaajat

Ylpeys tekee sokeita opettajia. Kunnianhimo puettaa herraksi ja saa nousemaan inhimillisen arvovaltaisuuden vuorelle. Voi heitä kun Jumala sanoo: "Mikä olet sinä, suuri vuori, Jeesuksen edessä? Lakeudeksi sinä!" Jumala itse on huoneensa rakentava ja Hänen töitään estävät herrat kohtaavat tuomionsa.

Voi heitä! He ovat väkevät ja lihavat kuin Baasanin härät. Heidän arvokas jyhkeytensä ei salli heidän taipua kyntämään Jeesuksen ikeeseen kytkettynä. Siitä huolimatta he haluavat kyntää Jumalalle. Vanha Testamentti puhuu Baasanista valheeseen luottavan jumalanpalveluksen paikkana. Jeesus koki ristillä, kuinka Baasanin härät piirittivät Häntä. "Minua ympäröi sonnilauma, Baasanin härät piirittävät minut. Ne avaavat kitansa minua vastaan, kuin raatelevat, karjuvat leijonat." Ps.22:13-14

Israelin pojista Daan on esikuva Juudaksesta ja Juudas on esikuva Antikristuksesta. Näin jo Mooses ennusti Antikristuksen ilmestyvän Jumalan kansan keskeltä: "Daanista hän sanoi: 'Daan on leijonan pentu, joka loikkaa esiin Baasanista'. 5Moos.33:22

Kristilliset johtajat, jotka herroina hallitsevat seurakuntia ovat härkiä, joilla on leijonan suu. Tänä päivänä he piirittävät Jeesusta. He ovat Baasanin härkiä, jotka avaavat kitansa Jeesusta vastaan kuin leijonat. Kohta heidän joukostaan syöksyy esiin Antikristus.

Jeesus on antanut joillekin armolahjan johtaa kokoontuvaa seurakuntaa. Tuon viran haltija usein ylpistyy virastaan luullen itsestään liikaa. Ylpeys muovaa hänen oppinsa seurakunnasta. Ensin hän ei osaa tehdä eroa paikallisseurakunnan ja kokoontuvan seurakunnan välillä, koska hänen ylpeytensä haluaa nähdä kaikki paikkakunnan uskovat kokoontuneena hänen seurakunnassaan. Lopulta hän ei osaa tehdä eroa yhdistyksensä ja kokoontuvan seurakunnan välillä, koska yhdistyksen menestys tuo hänelle itselleen enemmän kunniaa.

Röyhkeästi hän kutsuu omaa kokoontuvaa seurakuntaansa paikallisseurakunnaksi, jolloin hän tulee sulkeneeksi muut kuin hänen kokouksissaan käyvät Jeesuksen omat seurakunnan ulkopuolelle. Tosin hän voi suullaan tunnustaa oman toimintansa ulkopuolellakin olevat pelastetuiksi, mutta se on vain poliitikon puhetta. Tosiasiassa hän arvostaa vain omiaan, koska hänen sydämensä on hänen ylpeytensä "jäädyttämä". Hänen harjoittamansa valhe estää häntä rakastamasta kaikkia Jeesuksen omia.

Ylpistynyt hengellinen johtaja yrittää vahvistaa omaa valtaansa yllyttämällä palvomaan seurakuntaa epäjumalana. Monet saarnaajat ovat niitä kultaisia vasikoita, joissa vaikuttaa uskonnollinen henkivalta, jota Raamattu nimittää Baasanin häräksi.

Kun kristityillä ei ole Jeesuksen mieltä, niin he haluavat, että seurakunnalla on vahva inhimillinen johtaja kuin kuningas. Näyttää siltä, että useimmissa kristillisissä yhteisöissä suurista hengenmiehistä on tehty kuninkaita, ja siten he ovat syrjäyttäneet Jeesuksen. Tämä on kauhistava rikos. Samanlaisen rikoksen teki Israel Gilgalissa tekemällä Saulista kuninkaan syrjäyttäen Jumalan kuninkuuden. Katso, kuinka suuren hävityksen tämä kauhistava rikos sai aikaan! Jumala sanoi tapahtumasta: "Kaikki heidän pahuutensa löytyy Gilgalista, siellä minä aloin vihata heitä." Hoos.9:15

Tämän rikoksen tähden Jumala tuhosi temppelinsä Jerusalemissa ja otti Israelilta pois kuninkaan. Sama asia tapahtuu seurakunnalle. "Kuninkaan minä annoin sinulle vihassani ja otin pois suuttumuksessani." Hoos.13:11

Kokoontuva seurakunta

Kokoontuvan seurakunnan jäsenten täytyy sopia keskenään siitä, miten he rakentavat yhteiselle Kristus-perustukselle. Kovin eri tavoin rakentavien ei tarvitse rakentaa yhdessä, vaan he voivat vetäytyä erilleen rakentamaan ja silti antaa toisilleen rakkaudessa kättä yhteisen työn merkiksi. Kuuluvathan he silti samaan Jeesuksen seurakuntaan, vaikka toimivatkin erillään.

Lahkolaisuus on sydämensä sulkemista toisilta uskovilta eikä eri paikassa kokoontumista. Älkäämme siis halveksiko tai tuomitko ketään. Jumala itse on tuomitseva kansansa ja maksava palkan palvelijoilleen.

Missä kokoontuisi uskovia, joiden kanssa minä voisin yhdessä rakentaa? Ensiksi haluan, että kokoonnutaan Jeesuksen nimessä. Se ei tietenkään tarkoita vain Hänen nimensä mainitsemista, vaan kokoontumista Hänen ympärilleen. Toiseksi edellytän, että toimintaa johtavat henkilöt eivät harrasta rikoksia evankeliumia vastaan.

Eksyttäväistä menoa minä vihaan

Kuinka voisin enää liittyä mukaan kristilliseen toimintaan, jossa seurakunta on laitettu Jeesuksen tilalle tai Hänet on laitettu seurakunnan varjoon? Jos he eivät tunnusta minua Jumalan seurakuntaan kuuluvaksi ilman, että liityn heidän yhdistykseensä, niin en halua rakentaa yhdessä heidän kanssaan.

On vaarallista elää yhdistyksessä, jolle annetaan Jumalan seurakunnan asema. Sitä paitsi se on hedelmätöntä. Missä on epäjumalan palvelusta siellä on aina osallisuutta pahoihin henkiin. Enkä tahdo tulla osalliseksi riivaajista. Uskonnolliset henkivallat ovat juuri niitä, joista on kirjoitettu, että ne toimivat "eksyttääkseen, jos mahdollista, valitutkin". Mark.13:22

Voit olla seurakunnallisen toiminnan keskipisteessä ja silti voit olla vailla yhteyttä toisiin uskoviin. Voit käydä vaikka joka päivä seurakunnan kokouksissa saamatta siitä mitään hengellistä hyötyä. On todella järkyttävää, että seurakunta-epäjumala erottaa tosiuskovaiset toisistaan, vaikka he käyvät samoissa kokouksissa! Kokoustoiminta ei todellakaan saa olla meille itsetarkoitus.

Sydämen vai kirkon alttari

Jumalan seurakunnan kaikkein pyhin on ylhäällä, siellä missä Jeesus Kristus nyt on. Se ei ole rukoushuoneen etuosassa, alttarikaiteen takana. Missä ikinä sinä olet, niin siellä on näkymätön alttarikaide, jolla voit kohdata Jumalan. Jeesus on esirippu kaikkein pyhimmän ja sinun välillä. Taivas aukeaa sinulle Hänessä eikä kirkossa.

Jumalan Temppelissä oli esirippu joka erotti pyhän kaikkein pyhimmästä. Uskonnolliset henget jäljittelevät Jumalan tekoja. Siksi he tahtovat, että kristillisissä kirkoissa on alttarikaide, joka jakaa sen kahteen osaan. Huoneen etuosassa ovat esiintyjät ja toisessa päässä on yleisö, juuri kuten teatterissa. Tämä esiintyjät-yleisö-asetelma ei ole Jumalasta. Uskonnollinen henkivalta haluaa ilmestyä teeskentelyn esiripussa alttarikaiteen tuntumassa.

Saarnastuoli ei ole armoistuin, eikä puhujapönttö paikka, jonka eteen mennään suitsuttamaan ylistystä Jumalalle. Missä ikinä oletkin, voit kääntyä Jeesuksen puoleen. Pyhässä Hengessä Hän on sinua lähellä ja Hän yksin on armoistuin eikä ole Jumalan armon alttaria missään muualla.

Kokoushuoneen järjestelyt

Kokoushuoneen järjestelyt eivät tietenkään saa aikaan muutosta sydämissä, mutta sydänten asenteet kyllä muokkaavat järjestelyjä. Miten siis Jumala tahtoo meidän kokoontuvan? Jeesus sanoo, "missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." Matt.18:20

Jos Jeesus saa olla keskellä, niin se vaikuttaa myös kokoontumisen ulkonaiseen muotoon. Silloin ei tule esiintyjät-yleisö-asetelmaa. Mitkä tahansa kokoushuoneen järjestelyt ovatkin, niiden täytyy tukea aitoutta ja vaikeuttaa esiintymistä.

Hävittäkää alttarit ja rikkokaa esiintymislavat! Viekää ne pois ennen kuin Hänen kiivautensa ne polttaa. Lakkauttakaa esiintyvät kuorot ja viekää pois seurakunnasta teatteriesitykset. Laulakaa Jumalalle, kun sydämenne laulaa ja olkaa hiljaa Hänen edessään, kun olette tyhjiä. Älkää täyttäkö tyhjyyttänne hartailla esityksillä, ettette tulisi kuuroiksi ja sokeiksi Jumalan ilmestyksille.

Aito seurakunnan kokous ei ole tilaisuus, jossa esiinnytään yleisölle, vaan tilaisuus, johon kaikki kokoontuvat jakamaan toinen toisilleen siitä, mitä ovat saaneet Jumalalta. Tilaisuuteen voi tulla myös yleisöä eli niitä, joilla ei ole Jeesuksen uskoa, mutta tilaisuutta ei pidä heidän tähtensä muuttaa esiintymiseksi.

Älä jätä seurakunnan kokousta

Monet kristillisen toiminnan pyörittäjät sanovat kokoustoiminnastaan poisjääville Raamatun sanalla: "Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana." Hep.10:25 Tätä he eivät suinkaan sano sinulle siksi, että he huolehtisivat sinun sielusi autuudesta, vaan siksi, että heitä niin siunaisi nähdä sinut heidän valtansa vaikutuspiirissä.

Kuinka lämpöisesti hehkuen kutsuukaan monen seurakunnan ilmapiiri! Kuitenkaan sitä lämpöä ei useimmiten ole Jumalan läsnäolo synnyttänyt, vaan se tulee rakkaudesta epäjumalaan. Seurakunta-epäjumalan suloisessa helmassa me niin helposti nukahdamme ikuiseen paatumukseen. Jättäkäämme siis seurakunnan kokouksemme, jos se on tällainen. Jätä se jengi Jeesuksen tähden, jottet tulisi jättäneeksi Jeesusta sen tähden.

Ne uskovaiset, joilla on tapana karttaa toisten uskovien seuraa tarvitsevat tätä heprealaiskirjeen kehotusta. Jos suhteemme Jeesukseen kylmenee, niin emme viihdy Hänen omiensa seurassa. Jos suhteemme Jeesukseen on hyvä, niin emme viihdy epäjumalanpalveluspaikoissa.

Uskovaisina me tarvitsemme toinen toistemme seuraa. Keskinäinen kokoontuminen on tärkeää, mutta se ei koskaan saa ajaa yli yhteydenpitoa Jeesukseen. Paavalikin oli kolme vuotta ilman seurakunnan kokouksia Arabian erämaassa kuunnellen vain Jeesusta.

Jätä seurakunnan kokoukset

Jos kadut uskottomuuttasi ja tunnustat Jeesukselle, että olet ollut seurakunta-epäjumalan palvelija, niin Hän antaa sinulle sen anteeksi. Tultuasi kerran osalliseksi uskonnollisesta hengestä et ehkä pääse siitä kovin helposti eroon.

Vuosien tai vuosikymmenien ahkera osallistuminen kokouksiin, joissa altistuit epäjumalan hengelle, on painanut sieluusi syvän jäljen. Baasanin härän turvallisen jyhkeyden puute saa sinut tuntemaan orpoutta, mutta se on sinulle hyväksi. Turvattomuutesi saa sinut lähestymään Jeesusta ja saat antautua kantamaan yhteistä iestä Hänen kanssaan. Siten saat tosi levon sielullesi.

Joidenkin kohdalla voi olla tarpeen lopettaa kokouksissa käyminen joksikin ajaksi kokonaan, jotta he voisivat täysin parantua uskottomuutensa luomasta vammasta. Tuona aikana etsi vain Jeesuksen läheisyyttä ja pidä yhteyttä vain yksilöuskoviin. Jumala on aikanaan johdattava sinut takaisin kokouksiin, kun puhdistumisaikasi on täyttynyt.

Ulkopuolella yhdessä Jeesuksen kanssa

Sieluni vapisee Jumalan edessä. Hän antoi ainokaisen Poikansa, mutta me emme ole vastanneet arvollisesti Hänen rakkauteensa. Hän tiesi etukäteen kansansa uskottomuudesta sanoen, että "kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" Luuk.18:8 Sen sijaan, että vain kauhistelisimme tätä, niin surkaamme sitä yhdessä Jeesuksen kanssa.

Voitko huomata tilanteen, jossa Jeesus on kokoontuvan seurakuntasi ulkopuolella ja kolkuttaa siellä päästäkseen sisään? Näin kuitenkin Jeesus sanoo Laodikean seurakunnalle: "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen." Ilm.3:20 Miksi monet eivät silloinkaan välittäneet Jeesuksen kolkutuksesta? Siksi, koska he ajattelivat, että Jeesus jo on sisäpuolella. Siksi he ajattelivat, että tuo ulkopuolella kolkuttaja ei voi olla Jeesus.

Minä tahdon olla siellä missä Jeesus on. Koska Hän kolkuttaa monen seurakunnan kokouksen ulkopuolella pääsemättä sisään, niin siksi minäkään en käy niissä kokouksissa.

Olin vuosikymmeniä sisäpuolella yrittäen kertoa heille Jeesuksen kolkuttelevan ulkopuolella, mutta turhaan. Lopulta Jeesus johdatti minut ulos sanoen minulle: "Lähde pois, sillä ei ole sinulle täällä puhdasta paikkaa."

Nyt tahdon olla ulkopuolella todistaakseni sisäpuolella oleville, että Jeesus onkin ulkopuolella. Saastuneiden kokousten hylkääminen on parantanut suhdettani Jumalaan. Jeesus on se Hyvä Paimen, joka johdattaa sinutkin puhtaille laitumille.

Käytetty raamatunkäännöstä: Raamattu Kansalle 2012
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Onko seurakuntasi epäjumalasi?

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.09.2025 19:12

Erkki Kuisma kirjoitti:Monet vaeltavat valheessa, kun pitävät Jumalan seurakuntana yhteisöä, joka ei sitä ole. Älä siis luota valheen sanoihin, kun sinulle hoetaan: "Tämä on Jumalan seurakunta, Jumalan seurakunta, Jumalan seurakunta!" Vaan jos sinä todella käännyt pois omilta teiltäsi ja seuraat Jeesusta, niin sinä saat olla Hänessä. Mutta monet eivät luota evankeliumiin, vaan valheen sanoihin, joista ei ole heille hyötyä.

Miten on? Miksi monet uskovat kristillisen yhdistyksensä olevan Jumalan seurakunta? Siksi, koska he mieluummin uskovat olevansa turvassa syntiensä tuomiolta kuulumalla oikeaan joukkoon kuin uskovat pelastuvansa tuomiolta kulkemalla Jeesus-tiellä.

Olen tässä miettinyt rukoillen kaikenlaista ja yksi asia joka on noussut voimallisesti sydämelleni on juuri seurakuntayhteys ja yhteisö ja kuinka suuri joukko turvaa siihen, että; kun kuuluu srk, tai käy säännöllisesti kokouksissa, niin he ajattelevat todellakin olevansa kuin turvassa ja pelastus on lähempänä, kuin ennen olikaan..

Olen eri mieltä srk tärkeydestä silloin, jos siellä sallitaan mitä vain ja maailma saa tulla uskovien koteihin, sekä seurakuntaan, uskotaan mitä ja ketä vain, eletään lihan mukaan, sekä kielletään perustotuudet; synti, josta pitää tehdä parannus. Jumalan pelko, joka pitää uskovan aralla ja nöyrällä, mutta myöskin kiitollisella mielellä.

Jumala ei ole sanonut että srk on paikka, jossa vain voit pelastua, vaan mitä? Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Uudestisyntymässä, jossa katuva syntinen saa armon ja anteeksi annon, niin Jeesus tulee asumaan sydämeensä ja ihmisen/uskovan sydämestä tulee se temppeli,Eikä mistään rakennuksesta. :think:

Joh. 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Luuk. 17:20-21
Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Ja loppuun vielä laitan tämän lainauksen;

Erkki Kuisma kirjoitti:Voit huomata olevan paljon kristittyjä, jotka korostavat enemmän seurakuntaa kuin Jumalaa tai Jeesusta. He hokevat seurakunnan merkitystä, koska he luottavat valheeseen. Jos he luottaisivat totuuteen, niin he korostaisivat Jeesusta ja Hänen tuntemisensa merkitystä.

Kun kokoontuvan seurakunnan yhdistyksestä on tullut epäjumala, niin sen kokoushuoneesta tulee ryövärien luola ja sen jäsenistä hurskastelevia kauhistusten tekijöitä. Jumala varjelee sinut teeskentelyltä, jos olet puhdas epäjumalista.

Missä on Jumalan seurakunta? Jumala ei enää asu rakennuksessa. Hän asuu uskovissaan. Herran Temppeli Jerusalemissa oli esikuva Jeesuksen Kristuksen ruumiista. Nyt, kun Jeesus on valtaistuimella taivaassa, niin Hänen omansa ovat Hänen ruumiinsa maan päällä. Jeesuksen omien ruumiit ovat Jumalan temppeleitä. Jumalan seurakunta ei siis ole rakennus, yhdistys eikä instituutio, vaan joukko ihmisiä.

Mitä sinä pidät Jumalan seurakuntana? Uskotko, että voit liittyä Jumalan seurakuntaan liittymällä jonkin kristillisen yhdistyksen jäseneksi? Todellisuudessa on niin, että jos Jeesus ei asu sinussa, niin sinä olet seurakunnaton.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme