KALLISARVOISIN LAHJA

KALLISARVOISIN LAHJA

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.11.2024 19:55

by David Wilkerson | May 15, 2012

Jeesuksen veri on Taivaan Isän seurakunnalle antamista lahjoista kaikkein kallisarvoisin. Silti vain harvat uskovat ymmärtävät sen arvon.

He laulavat usein veren voimasta. Meidän seurakunnassamme lauletaan hymniä: ”Karitsan kalliissa veressä on voima, voima, ihmeitä tekevä voima.” Monetkaan uskovat eivät mene tuon veren voiman sisään. Tämä ilmeisesti siksi, ettemme vain tajua sen suurta merkitystä. Jatkuvasti me esimerkiksi vetoamme vereen jonkinlaisena mystisenä suojeluskaavana. Kuitenkin vain harvat uskovat voivat selittää sen suurta kirkkautta ja hyötyä.

Jos kysyisin sinulta, mitä veren voima merkitsee, saattaisit vastata: ”Se tarkoittaa, että kaikki syntini ovat anteeksiannetut, ja olen vapaa.” Kysyn edelleen, mitä Jeesuksen veri merkitsee sinulle, jos ei oteta lukuun anteeksiantamusta? Voitko selittää perheellesi tai työtoverillesi Jeesuksen veren arvon ja merkityksen?

Kerron nyt niistä hyödyistä, joita saamme Jeesuksen vuotaneesta verestä.

Jeesuksen veri lunastaa meidät synnistä ja pimeyden vallasta. ”Jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan”(Ef.1:7). Emme enää ole tuomion alaisia.

Jeesuksen veri on ostanut koko Jumalan seurakunnan. ”Paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut”(Ap.t.20:28).

Jeesuksen veri murtaa kaikki muurit. ”Mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden”(Ef.2:13 -14).

Jeesuksen veri puhdistaa meidät.”Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä”(1 Joh.1:7).

Jeesuksen veri voittaa Saatanan. ”Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta”(Ilm.12:11).

Veri antaa meille pääsyn Kaikkein Pyhimpään, Taivaallisen Isän luokse. ”Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään”(Heb.10:19).

Jeesuksen veren kautta voimme astua rohkeasti Isämme eteen pelkäämättä!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme