Todellinen katumus

Todellinen katumus

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.02.2021 14:58

Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla

Lue Lukkaan evankeliumi 3:3-6
Hän sanoi: "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!" Matteuksen evankeliumi 3:2 [RK)

Kun Johannes Kastaja julisti taivasten valtakuntaa, kukaan ei tiennyt, että hän valmisti tietä tulevalle Messiaalle. Johannes oli valittu saarnaamaan katumusta synneistä, jotta sydämet ja mielet olisivat Kristuksen saapuessa avoimet Jumalan totuudelle.

Kuullessaan Johanneksen sanoman monet katuivat syntejään ja kääntyivät pois pahasta. Toiset puolestaan pitivät Johannesta omituisena.

Syntien katuminen ja vilpitön omistautuminen Kristukselle erottavat ihmisen maailman tavasta elää. Monet kaipaavat Jumalan anteeksiantoa mutta kieltäytyvät päästämästä Herraa lähelle, koska pelkäävät, että hän saattaisi ravistella heidän elämäntapaansa.

Todellinen katumus on nöyrä ja hiljainen, elämän muuttava kokemus Jumalan ja ihmisen välillä. Siihen liittyy mielen uudistus, ja ihminen alkaa katsoa elämäänsä uusin silmin. Hän näkee tulevan toivon ja kestävän ilon. Katumuksen kautta me käännymme kokonaan pois synnistä.

W.E. Vine on esittänyt katumuksesta sellaisen määritelmän, että se on asenteiden ja ajattelutavan tarkentamista Jumalan mielen mukaiseksi ja sen lopputulos on elämän muuttuminen.

Paavali kehotti lukijoitaan:" Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan menoon, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta. [Room. 12:2 RK) Johannes Kastaja julisti samankaltaista parannuskutsua juuri ennen kuin Jeesus aloitti julkisen työnsä. Se on Jumalan kutsu myös sinulle tänään.

Herra, minä vastaan kutsuusi. Tarkenna asenteitani ja ajattelutapaani. Opeta minut ajattelemaan yhdessä sinun kanssasi. Uudista mieleni ja muuta elämäni.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme