Ihminen, tuotatko kunniaa Jumalalle?

Ihminen, tuotatko kunniaa Jumalalle?

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.07.2015 13:55

Wesley L. Duewel

"Pesijätär ja sen poika!"

Imisen elämän tärkeimpänä päämääränä olisi kirkastaa Jumalaa ja toteuttaa Hänen tahtoaan. Kaiken sen, minkä elämässäsi teet, voit tehdä tahtoen tuottaa lisää kunniaa Jumalalle. Ääneen lausumaton, perimmäinen ohje jokaiseen päätökseesi voi olla "mikä tuottaisi eniten kunniaa Jumalalle."

Pintapuolisesti ajateltuna monet asiat tuntuvat siltä kuin ne eivät vaikuttaisi Jumalan kunniaan. Kuitenkin aina, ne voivat antaa ainakin epäsuoraa tukea tai mahdollistaa sitä, ne voivat lisätä tai vanhingoittaa Jumalan kunniaa.

Sielumme syvimpänä haluna on tuottaa kunniaa joko Jumalalle tai omalle minälle. Kaikessa on kyse siitä, tuleeko Jumala vai minuus elämässämme ensimmäisenä. Asian ytimenä on se, mitä Jumala tahtoo eniten, eikä se, mitä minä haluan tai mikä hyödyttäisi minua eniten.

Mikäli elämässäsi ei tunnu olevan hallitsevaa voimaa, tuolloin minuus istuu elämäsi valtaistuimella. mikäli kuitenkin koko elämäsi hallitsevana voimana on tuottaa lisää kunniaa Jumalalle, tuolloin koko elämäsi, jokainen sen päivä, pitää sisällään mahdollisuuden tuottaa kunniaa Jumalalle.

Jumalan kunnia määrää suunnan kaikelle elämässä. "Mikä eniten tuottaa kunniaa Jumalalle" on kysymys, jota teidän tulee jatkuvasti kysyä itseltänne. Pitäen itsenne sekä vaatteenne siisteinä ja kunnossa, pitäen kotinne ja autonne kunnossa, siisteinä, miellyttävinä ja sopivana - kaikki tämä tulisi tehdä Jumalan kunniaksi.

Voit tuottaa Jumalalle lisää kunniaa monella tavalla. Raamatussa esitetään muutamia hyvin ilmiselviä tapoja ja lisäksi Pyhä Henki on annettu meille ohjaamaan meitä päivittäin tuottamaan kunniaa Jumalalle. Ei tarvitse jatkuvasti olla esillä, jotta voisi tuottaa Jumalalle kunniaa.

Voitte vaikuttaa kotona ja perheessä, työpaikalla ja työtovereihin. Voitte vaikuttaa seurakunnassanne tai yhteisössänne esimerkillänne, sitoutumalla Jumalan kunnian tuottamisen täydestä sielusta. Se voi loistaa kaikessa mitä olette ja kaikessa mitä teette.

Earl Rainey toimia kassavirkailijana missourilaisen kaupungin tavaratalossa. Hengen täyttämä elämä antoi tälle nuorelle miehelle miellyttävän luonteenlaadun ja hymyn jokaiselle. Hän oli aina sydämellinen ja avulias. Hän menehtyi ennenaikaisesti ja liike, jossa hän työskenteli, julkaisi suuren ilmoituksen maakunnan lehdessä. Ylimmäisenä luki lihavoiduilla kirjaimilla "Earl Rainey meni taivaaseen."

Ilmoitus jatkui:" Kysytte, miten me tiedämme sen. Hän työskenteli meille. Hän kävi paikallisen seurakunnan kokouksissa ja sanoi, että hän oli tullut uskoon. Kaikki, mitä tiedämme -." Sitten he kuvasivat kaunista elämää, jota hän oli elänyt. Earl Rainey oli elänyt Jumalan kunniaksi.

"Armo suuri ihmeinen" - laulustaan tunnetun John Newtonin hurskas leskiäiti pesi vaatteita Jumalan kunniaksi ja toi sillä leivän pöytään. John seurasi isänsä jalanjäljissä merille, mutta päätyi ojasta allikkoon. Hän siirtyi laivalta toiselle ja lopulta hänet myytiin orjaksi eräälle tummaihoiselle naiselle Afrikan rannikolle.

Hän sai ruokansa naisen pöydältä tippuneista muruista ja hedelmistä, joita hän varasti öisin. Hänen omaisuutensa rajoittui yhteen paitaan. Hän pakeni, lähti jälleen merille ja ryhtyi merirosvoksi ja orjakauppiaaksi.

Kaiken aikaa hänen äitinsä otti pyykkejä pestäväkseen ja päivä toisensa jälkeen hänen kyyneleensä putosivat pesuveden joukkoon, kun hän rukoili tunti toisensa perään Jumalaa pelastamaan kurittoman poikansa. Vuosi toisensa jälkeen hän jatkoi rukoustaan. Viimein John kääntyi ja hänestä tuli yksi Lontoon rakastetuimmista ja arvostetuimmista saarnaajista.

Koko kristikunta laulaa nykyisin hänen omaelämänkerrallista virttään, "On armo suuri ihmeinen. Se muutti sydämen. Mä kuuro, sokea sain ihmeen kokea." Yksikään kristitty johtaja ei ole elänyt niin syvästi Jumalan kunniaksi kuin tuo nöyrä, tuntematon äiti-Newton. Kumpi saa suuremman palkinnon taivaassa, John Newton vai hänen äitinsä? Jokainen voi elää Jumalan kunniaksi. Tekin voitte.

11 - Kristallivirta - On armo suuri ihmeinen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Ihminen, tuotatko kunniaa Jumalalle?

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.07.2015 11:58

Kunnian tuottamisesta kannattaa maksaa
Wesley L. Duewel

Jeesus ilmaisi sielussaan olevan halun sanomalla: "Isä, kirkasta nimesi!" (Joh. 12:28,RK) Milloin Jeesus huudahti tämän rukouksen? Hän oli juuri kuvaillut, että ellei vehnänjyvä putoa maahan ja kuole, se jää hedelmättömäksi, mutta jos se kuolee, tuottaa se paljon satoa.

Hän oli juuri ennen sanonut, että ihminen joka rakastaa elämäänsä, menettää sen, kun taas elämäänsä tässä maailmassa vihaava ihminen säilyttää sen. Hän oli juuri lisännyt: " Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua" (Joh. 12:26).

Sitten Hän muisti tuon valtavan hinnan, jonka Isän tahdon noudattaminen vaatisi Häneltä henkilökohtaisesti. Ja Hän huudahti: " Nyt minun sieluni on järkyttynyt. Mitä sanoisin? Isä, pelasta minut tästä hetkestä! Mutta tätä vartenhan minä olen tähän hetkeen tullut" (jae 27).

Tämän jälkeen Hän huusi: " Isä, kirkasta nimesi! "Jumala vastasi heti taivaasta: "Minä olen sen kirkastanut ja vastedeskin kirkastan."

Jumala kirkastaa nimensä sen kautta, että te seuraatte kuuliaisesti Jeesusta. Hän kirkasta nimensä sen kautta, että te olette valmiit olemaan maahan putoavia ja kuolevia siemeniä, jotta satoa voisi tulla (Joh. 12: 23-24).

Hän kirkastaa nimensä sen kautta, että te olette valmiit maksamaan kalliin kuuliaisuuden hinnan siitä, mitä hyvänsä Jumalan tahdon toteuttaminen edellyttää. Punnitkaa elämäänne sen mukaan, miten hurskas asenteenne on, miten halukas olette maksamaan hinnan Jeesuksen tähden, miten halukas olette asettamaan Jumalan kunnian ennen kaikkea muuta.

Jumala ei jaa palkintoja siitä, että teillä on ollut eniten mahdollisuuksia, vaan siitä, että olette tehneet parhaanne niillä mahdollisuuksilla, jotka teille on annettu. Mitä enemmän mahdollisuuksia Jumala antaa teille, sitä enemmän Jumala vaatii teiltä (Luuk. 12:48). Käyttäkää niitä mahdollisuuksia, joita teillä on, ja Jumala antaa teille enemmän (Luuk. 19: 24-26).

Eräs kristitty saarnaaja oli puhumassa täydellisestä antautumisesta ja pyhän elämän mahdollisuuksista. Hän piirsi kuvan sitä, millaista hurskas kotielämä voisi olla, jos jokainen eläisi Raamatun oppien mukaisesti. Lopetellessaan hän vetosi ihmisiä antautumaan täysin ja täyttymään Hengellä.

Eräs nainen hänen kuulijakunnastaan kääntyi vierellään istuvan naisen puoleen ja sanoi: "Tämä oli loistava saarna, mutta onkohan tuollainen elämä mahdollinen?" Tuo toinen nainen hymyili hänelle takaisin, "No, tiedän että saarnaaja elää sellaista elämää," hän sanoi. "Satun olemaan hänen vaimonsa."

Jos teidän elämänne keskittyy Jumalaan koko teidän sydämestänne ja sielustanne, tuolloin jopa mitä arkipäiväisimmät ja tavallisimmat elämän asiat voidaan tehdä Jumalan kunniaksi. Jopa sopivasti syöminen, terveellisesti juominen, tarpeeksi nukkuminen ja säänöllinen liikunnan harrastaminen voidaan tehdä Jumalan kunnaiksi (1 Kor. 10:31).

Monet unohtavat, etteivät he omista kehoiaan. He saavat kliittää Jumalaa kehoansa sen pitkästä, uskollisesta palvelusta. He ovat Jumalalle velkaa tehdä keholleen sen, mikä pitää heidät hyvässä fyysisessä kunnossa. Teidät on määrätty tuottamaan Jumalalle kunniaa ruumillanne. (1 Kor. 6: 20).
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Ihminen, tuotatko kunniaa Jumalalle?

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.08.2015 15:43

Kiitollinen ja iloinen sydän
Wesley L. Duewel

Punnitkaa elämäänne sen kiitollisuuden mukaan, joka vuotaa teidän tähtenne muiden sydämistä (2 Kor. 4:15). Ihmissielun kiitollinen asenne, jota Pyhä Henki haluaa vuodattaa teidän elämästänne jatkuvana virtana sekä Jumalalle että muille ihmisille, tuottaa kunniaa ja kiitosta Jumalalle.

Kaikesta Jumalalle hyvän ja iloisen tuunustuksen antava elämänasenne on voimakas, elävä todistus Jumalan hyvyydestä ja uskollisuudesta.

Fanny Grosby, kuusiviikkoisena näkönsä menettänyt tyttö, tuotti Jumalalle kunniaa minne ikinä hän menikin. Jo lapsena hän tunsi Raamatun paremmin kuin minkään toisen kirjan.

Lapsena hän pystyi kertaamaan muististaan Raamatun viisi ensimmäistä kirjaa, Ruutin kirjan, suurimman osan psalmeista ja sananlaskuista, Korkea veisun ja lähes kaiken Uudesta testamentista.

Sokea Fanny tunnisti Jumalan hyvyyden kaikessa - kukissa, puissa, ruohossa koskiessaan niitä, lintujen laulussa, pienten purojen solisevassa äänessä. Hän alkoi kuvailla tätä kaikkea runouden keinoin.

Fanny päätti, ettei hän koskaan antaisi sokeuden pimentää elämäänsä tai saada häntä valittamaan. Hänellä oli onnellinen sydän ja hän kylvi auringonpaistetta kaikkialle, minne hän meni, kirkastaen siten Jumalaa. Hän kieltäytyi antamasta minkään huolestuttaa itseään, murehduttaa tai järkyttää uskoaan. Hän oli tervetullut vieras jokaiseen kotiin. Hän opetteli ulkoa ne kahdeksan tuhatta virttä, jotka hän kirjoitti Jumalan kunniaksi. Hän oli niin suureksi siunaukseksi, että hänet kutsuttiin useasti puhumaan suurille yleisöille.

Helmikuun 11.1915, kun hän oli 94-vuotias, hän vaikutti olevan hyvässä kunnossa ja saneli kirjeen, kirjoittti uuden runon ja meni sänkyyn. Ennen aamua hän oli siirtynyt taivaaseen.

Moni amerikkalainen kristitty on liittynyt mukaan kunnioittamaan Jumalaa laulaessaan lauluja, joita Fanny Grosby kirjoitti. Monet tuhannet ihmiset lienevät luovuttaneet elämänsä Kristukselle kuunnellessaan joitain hänen virsistään. Ehkäpä miljoonat kristityt ovat jakaneet oman todistuksensa laulaessaan hänen laulujaan. Miljooonat elämät ovat rikkaampia, koska sokea Fanny Grosby tuotti Jumalalle kunniaa.

Rukous ja hyvät teot

Punnitkaa elämäänne niiden rukousvastausten mukaan, joita te saatte kun te alinomaa rukoilette toisten kanssa ja toisten puolesta. Meidän tulee jatkuvasti kantaa toisten taakkoja (Gal. 6:2). Rukousvastaukset tuottavat kirkkautta ja kunniaa Jumlalle (Ps. 50:15). Ne todistavat Jumalan suuruudesta, ylimmästä vallasta, voimasta, viisaudesta ja rakkaudesta. Ne todistavat maailmalle, että Jumala on elävä ja istuu valtaistuimellaan, että Jumala on rakkaus, että Jumala on huolissaan meidän elämästämme.

Millainen mahdollisuus meillä onkaan tuottaa Jumalalle kunniaa rukousvastausten kautta. Millaisen ulottuvuuden tämä voikaan tuoda elämäämme. Mahtava voittoisa rukous tekee teistä Jumalan työtovereita. Se lisää ikuisen merkityksen teidän elämäänne. Kun te hoidatte päivittäisiä toimianne, te voitte huokailla esirukouksia Jumalalle ja voitte ylläpitää omakohtaisen rakkautenne ilmaisemista Jeesukselle. Onko olemassa suurempaa tapaa tuottaa kunniaa Jumalalle?

Punnitkaa elämäänne sellaisten hyvien tekojen kautta, jotka tuottavat Jumalalle kunniaa. Pyhittyneessä nöyryydessä te epäröitte lukea omia toimianne sellaisiksi, jotka tuottavat kunniaa Jumalalle. Niillä on kuitenkin suuri mahdollisuus olla Jumalan kunniaksi.

Jeesus kehotti meitä: Niin loistakoon teidänkin valonne ihmisten edessä, että he näkisivät hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa" (Matt. 5:16,RK). Pietari kehotti: "Eläkää nuhteettomasti pakanoiden keskellä, jotta he... näkisivät hyvät tekonne ja ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä" (1 Piet. 2:12, RK).

Tämä viittaa tärkeään totuuteen. Rukoukset, joita te rukoilette, siunaukset, joita tuotte muille, sekä elämänne antama todistus eivät välttämättä tuota välittömästi julkista kunniaa Jumalalle. Kaikki ne kuitenkin jäävät ihmisten mieleen ja omalletunnolle jopa niiden kohdalla, jotka kaikkein äänekkäimmin vastustavat teitä.

Paavali ei voinut paeta huutavaa omaatuntoaan, joka syttyi hänen ollessaan todistamassa omin silmin Stefanoksen loistavia kasvoja ja anteeksiantavaa henkeä jopa marttyyrikuoleman edessä (Apt. 7: 59.60; 1 Kor. 15:9).

Samoin jopa pelastumattomat ihmiset, jotka ovat vastustaneet teitä, tulevat ennemmin tai myöhemmin - tuomionpäivänä, elleivät jo aiemmin - tunnustamaan teidän vaikutusvaltanne ja kunnian, jota te olette uskollisuudellanne tuottaneet Jumalalle. Punnitkaa elämäänne niiden hyvien tekojen ja siunausten kautta, joita te tuotatte muille.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme