SANAT ON MUTTA EI HENKEÄ

SANAT ON MUTTA EI HENKEÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.10.2013 20:42

Unto A. Sintonen

Katselin edessäni olevaa Raamatun uutta käännöstä, ja kuulin yhtäkkiä Pyhän Hengen puhuvan minulle: "Sanat siinä on, mutta Henkeä siinä ei ole!"

Olin joulujuhlassa Brisbanen Suomi-talolla täällä Australiassa. Minua pyydettin lukemaan jouluevankeliumi, ja sanoin:" Tämä saattaa kuulostaa vähän omituiselta meidän korvissamme, sillä tämä on uuden käännöksen mukaan. Älkäämme antako sen häiritä, vaan pyritään keskittymään sanomaan!"

Lukiessani tekstiä en tuntenut siinä sellaista sisältöä, joka Raamatussa on. Kun katselin tekstiä uudelleen, kuulin edellä mainitsemani Pyhän Hengen sanoman.

Vähäinenkin hapatus hapattaa

Raamattu sanoo, että juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta evankeliumin sanomasta. Uudessa Raamatun käännöksessä on Jeesuksen arvovalta-asema monin paikoin vesitetty. Siinä on käytetty järkeä ja ihmisviisautta enemmän kuin Pyhän Hengen johdatusta.

Tuloksesta päätellen näyttää siltä kuin enemmistö kääntäjistä ei olisi henkilökohtaisesti uskossa, ja Pyhä Henki ei ole ollut heidän sisimmässään johtamassa käännöstyötä.

Paavali sanoo, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. Sen tähden uutta käännöstä käyttävät uskovat ovat suuressa vaarassa laimentua pyhityselämässään ja lopuksi joutua kokonaan pois elävästä uskosta.

Kukaan luopio ei varmaankaan ole ennakolta suunnitellut ryhtyvänsä luopioksi. Vähäinen valvomattomuus ja välinpitämätön suhtautuminen uskovan elämän tapoihin uskomattomien ihmisten keskuudessa ovat vähitellen etäännyttäneet ihmisen Kristuksesta. Sitten vain jonakin päivänä huomataan, että hengelliset asiat eivät enää kiinnostakaan. Paavali ja Pietari varoittivat uskovia mukautumasta tämän maailman tapoihin, joista meidät on erotettu tullessamme uskoon.

Korvasyyhy

Uuden raamatunkäännöksen käyttöön otto ei ole suurin syy luopumuksen hengen sisälle pääsyyn seurakuntiin, pikemminkin sen seurausta. On yritetty etsiä tämän maailman hyväksyntää ja suosiota. Suola on käymässä mauttomaksi.

Luonnollinen ihminen pelkää joutuvansa kadotukseen mutta ei halua lähteä seuraamaan Jeesusta. Hän yrittää löytää itselleen sellaisen uskonnon, joka ei syyllistä eikä edellytä parannuksen tekoa. Juuri sellaisille ihmisille uusi Raamatun käännös on kuin tilauksesta tehty.

Paavali kirjoittaa Timoteukselle: "Aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia." Uusi käännös on tehty korvasyyhyyn. Siitä on jätetty pois joitakin karkeitakin Raamatun mainitsemia syntejä. Haluan varoittaa meitä uskovia vesittämästä Jumalan elävän Sanan arvovaltaa. Jeesus teki Kaanaan häissä vedestä viiniä, mutta ihmisilä on kyky tehdä viinistä vettä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: SANAT ON MUTTA EI HENKEÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.07.2015 12:13

Unto A. Sintonen kirjoitti:Paavali sanoo, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. Sen tähden uutta käännöstä käyttävät uskovat ovat suuressa vaarassa laimentua pyhityselämässään ja lopuksi joutua kokonaan pois elävästä uskosta.

Kukaan luopio ei varmaankaan ole ennakolta suunnitellut ryhtyvänsä luopioksi. Vähäinen valvomattomuus ja välinpitämätön suhtautuminen uskovan elämän tapoihin uskomattomien ihmisten keskuudessa ovat vähitellen etäännyttäneet ihmisen Kristuksesta. Sitten vain jonakin päivänä huomataan, että hengelliset asiat eivät enää kiinnostakaan. Paavali ja Pietari varoittivat uskovia mukautumasta tämän maailman tapoihin, joista meidät on erotettu tullessamme uskoon.

Otampa jotain tästä kirjoituksesta pohdintaani. Saat olla kanssani eri mieltäkin, mutta haluan tuoda esille miten itse asioita koen uskovana.

Olen miettinyt paljonkin meitä uskovia ja niitä, jotka käyvät viikottain seurakunnassa, joka tietenkin on ihan ok, koska muutenhan srk kuolisi ja ei olisi uhraajiakaan. Mutta kun on otettu käyttöön tämä hirvittävä väännös-92 seurakuntiin ja uskovien koteihin, niin merkit sen kirjan; lepsuudesta ja maailman rakkauden hyväksynnästä alkavat jo näkyä ja kuulua uskovissa, jotka sitä käännöstä käyttää.

Kuinka usein törmää netissäkin kirjoituksiin, joissa käytetään vain -92 versiota ja minua se ihan suututtaa, koska koen hengessäni sen tuovan asioita esille väärällä tavalla, väärillä sanamuodoilla, sekä vesittävän todellista Evankeliumia.

Paavali todellakin jo aikanaan varoitti, miten helposti ja huomaamatta sanoma laimenee, vesittyy, alkaa tulla liha mukaan kaikkeen ja oma ajattelu, maailman tahtomaailma ja tavat..niin.. nousee mieleeni, että: puhuuko heidän sydämissään oma tahtomaailma, vaiko maailman tahto, ja onko Pyhä Henki jo ottanut lopputilin ja lähtenyt käveleen kyseisten uskovien sydämistä, jättäen heidät elämään, toimimaan, puhumaan, jne oman mielisuosionsa mukaisesti, kun ei enään ole haluttukaan tehdä parannusta, ei ole haluttu muuttua Kristuksen kaltaisuuteen, vaan on haluttu ja halutaan päästä mahdollisimman helpolla ja mukavasti läpi tästä elämästä, vaivaa tai kärsimystä, tuskaa kokematta. Ainakaan kovin paljoa..? :think:

Niinpä: Vähäinen hapatuskin hapattaa kuin huomaamatta koko taikinan. Jos ei valvota tosissaan, olla hereillä, tahdota kuolla lihansa tahdolle ja maailman tarjouksille, siis; ristiinaulita oma lihantahto joka ikinen päivä ristille kuolemaan,.. Niin aivan varmasti uskokin alkaa kuivettua, ja lopulta jäljelle jääkin vain pelkkä tapausko, uskonnollisuus, jossa on tieto, mutta ei Jeesusta seuraavaa toimintaa enään. On kuollutta uskontoa ja kuollutta uskon harjoittamista, mutta Elämä Kristuksessa Jeesuksessa on poissa! :shifty:

Tämä uskossa oleminen on jatkuvaa taistelua ja jatkuvaa oman tahdon kuolettamista, sekä ristiinnaulitsemista. Ja koko ajan haluten kuolla myöskin sille kaikelle mitä maailman ruhtinas tuo tarjolle silmäimme eteen kuin houkutellen ja suostutellen, sanoen korvaamme hiljaa; ettei se ole niin vaarallista jos pikkasen maistaa, pikkasen elääkin toisin, pikkasen nauttii maailman tarjonnasta, pikkasen ottaa siddukkaa, tai kaljaa, pikkusen ja pikkusen mitä vain, mikä ei sovi Kristuksen seuraajan elämään alkuunkaan. Kuunteletko sielunvihollisen valheita ja houkuttelua kääntymään elämään kuin uskossa ollessaan ei muka tarvitsisikaan kilvoitella, pyhittyä, puhdistautua päivittäin siellä Golgatan verisen ristin juurella syntinsä tunnustaen ja haluten ne hylätä aivan kokonaan, ym ym..

Ne ihmiset, uskovat, joita tunnen, niin olen kuin huomaavinani jotain sellaista joka on alkanut yhä vain enemmän surettaa minua ja olen alkanut viemään heitäkin rukouksin ristin juurelle, jotta he palaisivat takaisin kaidalle tielle ja uudistuisvat uskossaan, jne..Ja miksi he eksyvät? Koska he ovat mieltyneet tuohon kamalaan ja valheelliseen, Raamatun ilmoituksen vesittävään -92 käännökseen ja sitä lukevat ja näin siis: pienin murusin saatana saa heidät uskomaan sen mitä on väännetty väärin ja siitä alkaa alamäki.. :???:

En syytä nyt ketään, vaan suren niiden uskovien sydämen tilaa, jotka ovat ottaneet saatanan tuoman väännöksen heidän seurakuntiinsa ja koteihinsa ainoaksi oikeaksi Raamatun käännökseksi. :think: :shifty:

Tuli vielä tuossa mieleeni ajatus, että; silloin kun uskonasiat ei enään ole niin tärkeitä, joista voitaisiin ihan käydä ns "sotaa", oikean puolesta, Ramatullisuuden puolesta ja on alettu elää ja puhua, mieltyä kaikkeen siihen mikä on kuitenkin Raamatun Sanan mukaan väärää, .. Niin, eikö silloin pelota yhtään se ajatus, ettei kenties enään olekaan taivastiellä vaan on harhautunut, eksynyt oikealta tieltä, lähtenyt lavealle tielle..? Sillä sanokoon melleri, tms samalla tavalla ajattelevat, että; "kerran pelastunut on aina pelastunut" niin se on Valhe ja miksihän sitten Jeesus sanoo siellä: Matt. 7:23; "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' Emme siis saa elää lepsusti ja maailman tapoja ja rikkauksia vain hamuten. Uskova Voi luopua, tajuamatta jo luopuneensa maailman tärkeimmästä asiasta: Sydämen uskosta Herraan Jeesukseen, johon kuuluu; nöyryys, Herran pelko, pyhityselämä, Parannuksenteko, kärsivällisyys, rakkaus, anteeksi antamisen jalo taito, menneiden unohtaminen ja uudelleen aloittaminen, ja tottakai: halu muutoksen..jne..

Laitan vielä hiukan laajemminkin tuon Matt. 7:13-23

Unto A. Sintonen kirjoitti:Korvasyyhy

Uuden raamatunkäännöksen käyttöön otto ei ole suurin syy luopumuksen hengen sisälle pääsyyn seurakuntiin, pikemminkin sen seurausta. On yritetty etsiä tämän maailman hyväksyntää ja suosiota. Suola on käymässä mauttomaksi.

Luonnollinen ihminen pelkää joutuvansa kadotukseen mutta ei halua lähteä seuraamaan Jeesusta. Hän yrittää löytää itselleen sellaisen uskonnon, joka ei syyllistä eikä edellytä parannuksen tekoa. Juuri sellaisille ihmisille uusi Raamatun käännös on kuin tilauksesta tehty.

Paavali kirjoittaa Timoteukselle: "Aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia." Uusi käännös on tehty korvasyyhyyn. Siitä on jätetty pois joitakin karkeitakin Raamatun mainitsemia syntejä. Haluan varoittaa meitä uskovia vesittämästä Jumalan elävän Sanan arvovaltaa. Jeesus teki Kaanaan häissä vedestä viiniä, mutta ihmisillä on kyky tehdä viinistä vettä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: SANAT ON MUTTA EI HENKEÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.09.2025 09:39

Niin.. törmäsin jälleen siihen, miten erilainen tuo -92 väännös on. Se aina surettaa minua, kun ihminen lukee ja kirjoiittaa vain sen tekstin mukaan kaiken, niin jäin kuin miettiin, että; "Miten sitä voi edes lukea, jos ja kun Pyhä Henki saa avata Sanaa?" :think: :shifty:

Muistan vieläkin oikein hyvin, kun sain tulla uskoon uskonnollisuudestani ja ottaa Vapahtajakseni Jeesuiksen Kristuksen, siihen asti kun pääasiallisesti oli minulla vain pelkästään Jumala, mutta ei Jeesusta. Mutta kovillehan se otti, ennenkuin nöyrryin ja tarvitsin Jeesusta, Vapahtaajani. Piti ensin käydä katsomassa kuolemaa silmästä silmään, ja vain yksin Jumalan hyvän tahdon, rakkauden, anteeksiannon kautta, minuakin kurjaa kohtaan tapahtui ihmeitten ihme, kun palasin tajuttomuudestani takaisin elämään, kun jo lääkärit teholta oys,ta olivat ilmoittaneet miehelleni; "Etten palaa, siis jää henkiin, vaan saa alkaa katsella valkoista arkkua!" :think: Mutta siltikin meni vielä 2 pitkää vuotta ennenkuin, valtavan synnintunnon ja katumuksen jälkeen sain nostaa käteni taivasta kohti ja antaa elämäni Herralleni ja Vapahtajalleni Jeesukselle Kristukselle. Kiiitos siitä ainiaan Herralleni ja Jumalalleni, joka antoi minulle ikuisen elämän lahjan Pojassaan ja Hänen (Jeesuksen) verensä ansiosta!! Amen! :thumbup: :clap:

Niin, kun sitten sain aloittaa tämän uskonelämäni Pyhän Hengen sekä Jumalan Sanan ohjaamana, niin heti kohta eteeni tuli tärkeä päätös, joka oli muuten loppujen lopuksi minulle hyvin helppo päätös, koska Jumala antoi minulle siihen voimansa ja viisauden tehdä oikea ja ennenkaikkea: Hänen tahtonsa mukainen päätös.. Mikä se siis oli? :think:

Laitan pari Raamatunpaikka, jotka kuin kertovat minusta ja uskostani joka oli ja joka nyt on.. :wink:

Joh. 1:
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

1. Piet. 4:
10 Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina.
11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.

12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.

Niin se, mikä oli ennenkaikkea minun elämäni ihan ensimmäisiä päätöksiä, sekä tahto seurata Herraa Jeesusta: Totuuden mukaan, niin se oli se: Mitä Raamatun käännöstä tulen jatkossa käyttämään. Kodissani oli paljon -92 käännöksen mukaan olevia Raamattuja, kun lapseni olivat saaneet niitä kirkon toiminnoista, armeijasta ym..Olipa kirjojakin, joissa oli -92 mukaan teksti. Ei mennyt kauaakaan, kun tuli selvä ohjeistus taivaasta; Hävitä kaikki -92 väännökset! Se mitä olin niitä selaillut niin ihmettelin jo silloin vasta uskoontulleena sitä, miten -92,sa teksteistä sai ihan eri ajatuksen kuin mikä oli 33/38,sa. Silloin Herra alkoi puhua minulle, miten se käännös vesittää Hänen Sanaansa ja vie takaisin maailmaan, maailman henkeen, ja siihen mieltymiseen. Eikä pysy totuudessa ja miten siihen on lisätty omia, ihmisten sanoja, samoin kuin on otettu pois Jumalamme sanoja omilleen. :cry: :roll:

Koin, että laitan tähän tämänkin Raamatunpikan;

Joh. 4:23-24
Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Lopuksi tahdon vain sanoa, että; tämä on minun henk koht kokemukseni siitä, kuin myöskin se mitä olen uskossa oloaikanani tutkinutkin näitä eri käännöksiä, ja miten varsinkin tämä -92 on uskosta osattomien laatima näkemys, jossa näkyy ihmismielen ajatus, kysymättä ensin Herramme mielipidettä asioihin. :???:

Valtion kirkko pitäytyy siihen käännökseen, mutta ei kai sinun edes luterilaisena tarvitse seurata vesitettyä Jumalan Sanaa? :???: :think: Mieti rauhassa ja tarkista kantasi, ettet eksy Totuuden tieltä! Kun olet kuuliainen Pyhän Hengen äänelle, niin kuuntele mitä se puhuu sinulle, kun luet Raamattua!! :thumbup: :wink:

1. Joh. 4:6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme