Huolestunut henki

Huolestunut henki

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.11.2017 15:30

Charles Stanley

Lue Matt. 6:25-34

Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa." Matteus 6:34

Pamela Reeve on kirjoittanut kirjasen Overcome Your Worry (Voita huolesi, suom. huom.), jossa hän neuvoo, miten huolestuneisuudesta vapaudutaan Jumalan luonteen ja ja häneltä saamamme riittävän varustuksen avulla. Jumalan apu kattaa menneisyyden, tämän hetken ja myös tulevan, ja rauha on seurausta siitä, että meille on aina annettu riittävät edellytykset elää tässä hetkessä.

Reeve kirjoittaa, että Jumala pystyy suojaamaan mielemme rauhallaan, aivan kuten hän on luvannut, koska meille on annettu täydellinen puhdistus, joka ottaa pois synnit ja syyllisyyden. Sen saa aikaan Kristuksen risti.

Meille on myös annettu riittävä varustus tätä hetkeä varten. Pyhä Henki, väkevä voima, antaa tarvitsemamme viisauden, taidon ja itsehillinnän. Häneltä saamme kaiken.

Tulevaisuuttammekin varten Jumalalla on valmiina täydellinen suunnitelma, sillä Kristus on iankaikkinen Pelastajamme.

Huolehtiminen on siten oikeastaan epäluottamusta Jumalan luonnetta ja hallintavaltaa kohtaan. Uskon harjoittaminen on manio vastalääke huolehtimiselle. Usko on sitä, että luotamme Jumalan hyvyyteen. Reeve kyselee lukijoiltaan, ovatko he huolestuneita näkyvästä ongelmasta kuten rahojen loppumisesta, terveyden heikentymisestä tai ystävän lähdöstä. Hänen neuvonsa on se, että jatkamme koko ajan mielen täyttämistä Jumalan Sanan totuudella, koska Jumala tietää kaikki elämämme tilanteet yksityiskohdat. Jumalalla on valta ja voima kääntää vaikeatkin tilanteet parhaaksemme, ja hän tekee sen mielellään, koska hän rakastaa meitä.

Herra, sinun varustuksesi kattaa menneisyyteni, tämän hetken ja kaiken tulevan. Iloitsen siitä, että voin jättää levottomuuteni ja huolenaiheeni sinulle.

Tämä kaunis laulu vielä lopuksi; Tarja Pihlajamaa "Savea mä vain"
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme