Tiesin, että Jumala on jossakin

Tiesin, että Jumala on jossakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.11.2013 17:53

"Vaan sen, minkä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä." (1 Kr 1:27, 28.)

En tiennyt mitään tästä kirjoituksesta, kun vielä elin erossa Jumalasta. En tuntenut häntä, tiesin kyllä, että hän on olemassa jossakin.

Pienestä tytöstä, niin kauan kuin muistan, istuin pyhäkoulussa ja sain kuulla jo varhain Jeesuksesta. Tiesin hänestä, mutta en tuntenut häntä. Jumalan valinta kuitenkin vaikutti jo elämässäni. Itse en tiennyt sitä. Jeesushan sanoo: "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää." (Jh 15:16.) "Ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." (Jh 8:32.)

Olin kuolla janoon

Vuodet kulkivat elämästäni, etsin häntä, mutta en löytänyt. Tiesin, että lähde on olemassa, mutta en sitä löytänyt. Olin kuolla Jumalan janoon, enkä tiennyt Jeesuksen sanoista: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon." (Jh 7:37b.) Mutta jo silloin, elämässäni olivat Jumalan sanat: "Minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun." (Jes 43:1b.)

Kuljin niillä maailman särkyneillä kaivoilla, jotka eivät vettä pidä. Join niistä, mutta jano ei sammunut. Sillä jokainen, joka juo sitä vettä janoaa jälleen. En tuntenut Elävän veden lähdettä. En tiennyt, että Jeesus sanoi: "mutta, joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan , se ei ikinä janoa." Eikä siinä vielä kaikki:

"vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." (Jh 4:14.)

Perheen äitinä yksin

Voi miten janosin nähdä hänet, kuulla hänen puhuvan minulle. Ja totta oli sanat: "Silloin he hoippuivat merestä mereen, pohjoisesta itään; he samoavat etsien Herran sanaa, mutta eivät löydä."

Elin etsikkoaikaani. Kävin kirkossa, pidin seurakunnan lastenkerhoja, kerroin Jeesuksesta tuska sydämessä, tiesin hänet, mutta en tuntenut häntä.

Olin mennyt naimisiin, ja meillä oli jo lapsikin. Olin tavattoman yksin, en tuntenut keitään uskovia ihmisiä. Pelkäsin kuolevani siinä tilassa. Muistin kuulleeni jostain sanat, joka ei tunnusta minua ihmisten edessä, en minäkään tunnusta häntä isäni ja enkelien edessä (Ilm 3:5). Laskin kustannuksia elämässäni, kunnes tapahtui jotain.

Itkin ja huusin kotona...

Raamattu sanoo: "Sillä Sinun tykönäsi on elämän lähde; sinun valkeudessasi me näemme valkeuden." (Ps 36:10.)

Ollessani kotona polvillani, itkien, huutaen Jumalan puoleen, Hän tuli. "Mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat." (1 Kr 2:9.)

Sain kokea todeksi kaiken sen, mitä Raamattuun oli kirjoitettu. Ristiinnaulittu antoi minun juoda Elämän lähteestä ja minä join, join ja join.

Hän ilmoitti minulle itsensä Pyhän Hengen kautta, että tietäisin ja tuntisin sen Pyhän ja Totisen, Jeesuksen Kristuksen. Hän ilmoitti itsensä, jotta tietäisin, mitä minulle lahjoitettiin tuona kalliina hetkenä. Hän tunsi minut ja kutsui minut nimeltä.

Sain uuden sydämen

Sain kokea todeksi seuraavat sanat: "Ja minä vihmon päällesi puhdasta vettä, niin että puhdistut kaikista saastaisuuksista ja kaikista kivijumalistanne, minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen ja uuden Hengen, minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen.

Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."

Hän tiesi kenet oli valinnut

Ja minä itkin ja join. Ja muutuin toiseksi ihmiseksi. Tunsin, että hän tiesi minusta jo kaiken, sillä hän tiesi itse kenet oli valinnut…

Hän tiesi ihan kaiken, kaiken. Sain kokea, että vain Hän on ovi, Hän on tie, totuus ja elämä. Hän on ristiinnaulittu Kristus Jumalan Poika. Muuta perustusta ei kukaan voi panna, mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

"Niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee, ei se minun luokseni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin." Sain syntyä Jumalan lapseksi Sanan kautta.

Sinä portilla. Kuuntele!

Vain pisara Jeesuksen verta, muutti koko elämäni. Jeesus teki kaiken puolestani. Hän sanoi: Se on täytetty. Sillä tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti minut kuoleman kauhuista ja ahdistavasta yksinäisyydestä. Hän vastasi minulle, antoi anteeksi kaikki syntini. Voin sanoa: "Maistakaa ja katsokaa kuinka Herra on hyvä." Sillä Jeesus sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän."

Olin tullut pimeydestä valkeuteen. "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät." (Mt 7:13.) Käänny pois siltä tieltä! Tule nyt, Hän kutsuu sinua nyt!

"Sillä mikä on heikkoa, halpasukuista ja halveksittua maailmassa, sen Jumala valitsi, sen joka ei mitään ole."

Harvat ovat ne, jotka tuon ahtaan portin luokse tulevat, mutta sinä olet siinä nyt. Ja se, joka tulee, kuulee sanat: "Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne villanvalkeiksi." Jos me tunnustamme syntimme. On hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi, ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (1 Jh 1:9.) Tule tielle, joka johtaa kirkkauteen!

Sinua siunaten
Pirkko Rantala
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Tiesin, että Jumala on jossakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.12.2015 21:55

Pienestä tytöstä, niin kauan kuin muistan, istuin pyhäkoulussa ja sain kuulla jo varhain Jeesuksesta. Tiesin hänestä, mutta en tuntenut häntä. Jumalan valinta kuitenkin vaikutti jo elämässäni. Itse en tiennyt sitä. Jeesushan sanoo: "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää." (Jh 15:16.) "Ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." (Jh 8:32.)

Minäkin sain istua jo ihan pienenä pyhäkoulussa ja kuulla Jeesuksesta, mutta en silti koskaan oppinut siellä häntä tuntemaan, vain Jumala tuli tutummaksi. Mutta jäihän sieltä varmasti paljonkin siementä sydämelleni tullakseni sitten aikanaan herätykseen ja myöhemmin uskoonkin. Ensimmäisen kerran Jumala oikein kutsui jo rippikoulussa ja sielläkin konfirmaatio tilaisuudessa, sekä sen jälkeen, mutta... Ei ollut ketään joka olisi ohjannut minut etsimään Jeesusta ja uskomaan häneen.

Kuljin hengellisissä tilaisuuksissa ja konserteissa, löytämättä Jeesustani sydämeeni. Kunnes Jumala sanoi minulle, että: "Nyt on sinua kutsuttu jo niin monesti, ettei uutta kutsua enää tule, jos jälleen käännät hänelle selkäni!" Tajusin jotain hyvin vakavaa ja halusin muutosta. Mutta enhän minä siihen kyennyt oman päätökseni mukaisesti, vaan... Tuli aika, jolloin Jumala alkoi vetää minua pelastukseen ja antoi minulle niin väkevän etsikkoajan, että: siihen ei olisi kukaan muu voinut minua silloin johdattaa, kuin vain yksin Jumalan armo ja rakkaus, anteeksi antonsakin.

Monesti kuulee, kuinka jotkut kertovat siitä, miten ovat tulleet uskoon, kuin se olisi ollutkin vain ihmisen oma päätös. Mutta voiko todella ihminen itse päättää, että: "Nyt alan uskovaiseksi ja lähden seuraamaan Jeesusta"!? Toki omakin halu ja päätös tarvitaan, tottakai. Mutta kyllähän se on yksin Jumalan armoa, että ihmislapsi tulee synnin tuntoon, lähtee etsimään rauhaa ja pelastusta sydämeensä, sekä haluaa mennä ahtaasta portista sisälle kaidalle tielle seuraamaan Mestariaan.

Ei meillä kellään sittenkään siihen ole minkäänlaisia ansioita. Vai onko sinun mielestäsi? :think:

Joh. 10:
1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

1. Tess. 5:23-24
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

Olin kuolla janoon

Vuodet kulkivat elämästäni, etsin häntä, mutta en löytänyt. Tiesin, että lähde on olemassa, mutta en sitä löytänyt. Olin kuolla Jumalan janoon, enkä tiennyt Jeesuksen sanoista: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon." (Jh 7:37b.) Mutta jo silloin, elämässäni olivat Jumalan sanat: "Minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun." (Jes 43:1b.)

Kuljin niillä maailman särkyneillä kaivoilla, jotka eivät vettä pidä. Join niistä, mutta jano ei sammunut. Sillä jokainen, joka juo sitä vettä janoaa jälleen. En tuntenut Elävän veden lähdettä. En tiennyt, että Jeesus sanoi: "mutta, joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan , se ei ikinä janoa." Eikä siinä vielä kaikki:

"vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." (Jh 4:14.)

Voi, kuinka tuo on kuin omaa elämääni ja etsimistäni, jossa ei ollut kuitenkaan Jeesuksen etsimistä, vaan etsin Jumalaa, enkä ymmärtänyt etsiä Jumalan Poikaa. Kuinkahan moni nytkin etsii sitä jotain.. pelastusta, muutosta, ikuisen elämän saamista ja varmuutta, löytämättä sitä. Kun ei ole heitä, jotka ohjaisivat oikeaan suuntaan ja etsimään Vapahtajaansa Jeesusta Kristusta, sekä rukoilemaan: Golgatan ristin verensä puhdistavaa voimaa. Raamattu puhuu, miten eloa on paljon ja tarvitaan lisää niitä, jotka olisivat viemässä evankeliumin ilosanomaa etsiville ja kaipaaville, vapautusta synnin kahleistaan. Oletko sinä juuri rakas ystäväni tuo totuuden torvi ja rakkauden lähettiläs, joka saa ja haluaa johdattaa etsiviä ja syntinsä tuntevia anteeksi antoon ja sen myötä pelastukseen. Saavat juoda elävästä vesilähteestä vettä, joka kumpuaa ikuiseen elämään ! :thumbup:

Sinä portilla. Kuuntele!

Vain pisara Jeesuksen verta, muutti koko elämäni. Jeesus teki kaiken puolestani. Hän sanoi: Se on täytetty. Sillä tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti minut kuoleman kauhuista ja ahdistavasta yksinäisyydestä. Hän vastasi minulle, antoi anteeksi kaikki syntini. Voin sanoa: "Maistakaa ja katsokaa kuinka Herra on hyvä." Sillä Jeesus sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän."

Olin tullut pimeydestä valkeuteen. "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät." (Mt 7:13.) Käänny pois siltä tieltä! Tule nyt, Hän kutsuu sinua nyt!

"Sillä mikä on heikkoa, halpasukuista ja halveksittua maailmassa, sen Jumala valitsi, sen joka ei mitään ole."

Harvat ovat ne, jotka tuon ahtaan portin luokse tulevat, mutta sinä olet siinä nyt. Ja se, joka tulee, kuulee sanat: "Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne villanvalkeiksi." Jos me tunnustamme syntimme. On hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi, ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (1 Jh 1:9.) Tule tielle, joka johtaa kirkkauteen!

Tämä laulu vielä lopuksi; Taivaan kotiin
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme