Valmistaudu iankaikkisuuteen

Valmistaudu iankaikkisuuteen

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.11.2014 21:58

Juhana Lehmuskoski

Kenenkään elämä ei jatku loputtomiin, vaan se on lopulta "kämmenenleveys", kuten Raamattu sitä kuvaa. Kuitenkaan ihmisen sielu ei voi koskaan raueta tyhjiin, vaan se jatkaa olemassaoloaan joko taivaassas tai kadotuksessa.

Kaiken Jumala on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä. Tämä näkyy arkielämässä siten, että ihminen luonnostaan hämärästi tajuaa elävänsä vielä kuoleman jälkeenkin. Siksi omaisuus, raha, maine, kunnia ja nautinto eivät anna ihmisen kaipaamaa sisäistä rauhaa. Se löytyy vain Jeesuksen yhteydessä. Rauha ilman Jeesusta on korviketta ja itsepetosta.

Armonaika

Meidän tulee valmistautua kohtaamaan Jumalamme. Ihmiselle on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio. Meillä on tämä maanpäällinen elämämme aikaa löytää sielun pelastus Jeesuksessa, siksi tätä kutsutaan armonajaksi.

Hyvä elämä ja hyvät teot eivät riitä, koska jokainen meistä on tehnyt syntiä Jumalaa vastaan. Tuomioistuimen edessä emme voi vedota niihin, koska syyttäjä voi vetää esiin vielä suuremman joukon syntejämme. Se, joka luulee olevansa synnitön, on tutkinut elämäänsä liian harvan seulan avulla. Saastaiset ajatukset, loukkaavat sanat, himokkaat katseet ja valkoiset valheet ovat myös syntiä ja riittävät syöksemään meidät kadotukseen.

Pelastus on jo ansaittu

Siksi Jumala lähetti ainoan Poikansa Jeesuksen, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän. Jeesus maksoi kaikkien syntivelan kärsimällä puolestamme. Hänen uhrikuolemansa Golgatan ristillä riittää, koska hän on Jumalan Poika. Näin hän siis on korkein Jumala, Herra Sebaot. Pisara jumalallista verta riittää kaikile pelastukseen.

Ehtona on usko tähän Jeesukseen. Jeesus tulee ottaa henkilökohtaisesti uskossa vastaan. Pelastus on kyllä ansaittu valmiiksi kaikkia ihmisiä varten, mutta kaikki eivät ole ottaneet sitä vastaan. Siksi suurin osa ihmisistä kulkee tuhoa kohti.

Henkilökohtainen vastaanottaminen

Jokainen pystyy ottamaan Jeesuksen vastaan yksinkertaisesti pyytämällä häntä omaan elämäänsä Herraksi. Silloin Jumala synnyttää ihmisen uudesti. Se tapahtuu sisäisesti, ja ihminen alka elää uskonelämää. Sen merkkinä on parannus.

Se ei tarkoita omia yrityksiämme elää oikein, vaan Jeesus pelastaa ihmisen ja muuttaa koko elämän. Syntielämä hylätään, Jeesuksesta tulee rakas Vapahtaja, Pyhästä Hengestä johdattaja. Rukouksesta ja Raamatun tutkimisesta tulee tärkeä osa elämää. Sydämeen tulee pysyvä rauha, jota maailma ei voi antaa. Raamattu lupaa runsaamman ilon kuin pelastumatomilla ihmisillä on runsaasta viljasta ja viinistä.

Jeesus sydämesi ovella

Koska Jumala itse muuttaa ihmisen elämän, kenenkään ei tarvitse pelätä, ettei muutosta tapahtuisikaan. Jos Jumala ei pystyisi saamaan muutosta aikaan, hän ei oliskaan Jumala. Anna Jumalalle mahdollisuus muuttaa kaikki hyväksi elämässäsi. Jeesus lupaa: "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

Jeesus kolkuttaa nyt sinunkin sydämesi ovella. Joka tulee Jeesuksen luo, sitä hän ei heitä ulos. Käytä armonaikasi oikein ja ota vastaan pelastus Jeesuksessa ennen kuin on liian myöhäistä.

Yllä olevat asiat löytyvät esimerkiksi seuraavista Raamatun kohdista: Saarn. 3:11, Aam. 4:12, Hebr. 9:27, Joh. 3:16, Joh. 1:12, Matt. 7:13-14, Fil. 3:18, Ps. 4:8, Joh. 7:17, Ilm. 3:20, Joh. 6:37.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!