Papit jotka puhuvat petosta kansalle?Ismo Keskitapio30.6.2025 
Tätä aloin kuunnella, ja saatoin yhtyä veljen ajatuksiin. Missä ovat tänä päivänä
todelliset Herran papit/pastorit? Se, mitä itse olen kokenut, tai kuunnellut ns pastoreita, pappejakin. Niin ne, mitkä ovat seurakuntien johtajia, pappeja, tms eivät enää julista parannuksen tärkeyttä, sekä Jumalan Sanassa pysymistä, itselleen kuolemista, jotta Jeesus voi ja saaakin olla se tärkein, sekä rakkain heidän sydämissään, siis heidän, jotka uskovat Häneen. Niin, kun tämän ajan vapaissakin suunnissa srk,tien pastorit haluavat matkia evlut kirkon pappeja, eli pitää olla sokeripala kauluksessa, miksi?
Miellytään vääryyteen, vähätellään ja jopa muutetaan itselle, tai seurakuntalaisille
mukamas paremmin sopivaksi Raamatun ilmoitus, Sana ja pidetäänkin huolta vain lihastaan, rahoistaan, ja että pitää olla aina hauskaa, sekä ihmeitäkin..Eikä anneta enää Pyhän Hengen puhua sydämelle, eikä varoittaa, tai nuhdella edes mistään itseään, vaikka aihetta varmastikin olisi meillä itse kullakin nöyrtyä ottaan vastaan PH ohjaus, varoituksen sanat, tms. Vaiennetaan se ja samalla vaiennetaan omatuntokin, joka lakkaa siten puhumasta, ohjaamasta elämään Herramme tahdon mukaan,
eikä enää sen meidän lihallisen ja aina Jumalaa vastaan olevan hengenkin mukaan, siis oman tahdon mukaan..
Olisiko jo aika palata sinne ensirakkauteen Jeesustamme kohtaan, meidän, jotka olemme saaneet armon ja anteeksiannon, Jeesuksen veren puhdistuksen sydämiimme, sekä aivan uuden elämän Herrassamme, ja myöntää rehellisesti, että; se kaikki kiva ja helppo, ym, sai sydämen rakastumaan juuri niihin asioihin, joista Raamattu meitä Herran omia varoittaa.
Onhan toki kirkoissakin ihan todellisia uudestisyntyneitä uskovia pappeja, jotka julistavat Raamatun totuutta, mutta se surullinen puoli on siinä, että;
Heitä on todella vähän, koska suurin osa on ja ovat valitettavasti vain rahan takia papin virassa, elikäs leipäpappeja, joilta puuttuu pelastuksen ihanuus sydämistään. Ehkä etsikkoajtkin on jo käytetty, tai kunnianhimo tms saa heidät opettamaan kansaa väärin, eikä edes tahdota, tai edes uskalleta
ojentautua Herran Isän Jumalan tahdon, eli pyhän ja ikuisen Sanansa mukaan elämään, toimimaan ja opettamaan kansaa..
Kerronpa yhden tosi kertomuksen ja olen tavannutkin tämän kirkkoherran aikoinaan hänen kirkossaan jumalanpalvekusta pitämässä..Niin kun hän oli ollut siinä kyseisessä kirkossa pappina jo pitkän aikaa, niin hän tulikin herätykseen ja otti vastaan pelastuksen ihanuudenkin, siis uskoi Jeesukseen oikealla tavalla ja se alkoi näkyä ja kuulua hänestä, kenen oma nyt hän oli. Kävipä hän kasteellakin ja jonkin aikaa alkoi opettaakin kirkossaan upotuskasteesta ja sen oikeasta tavasta kastaa vasta uskoontullut ihminen Raamatun opin, sekä Jeesuksemme esimerkinkin mukaan ja kansa alkoi tulla herkälle paikalle, kuulijoissa oli alkanut tapahtua muutosta ja tulla halua parannukseenkin jne..
Mutta mutta, niin kuin aina, niin kirkkokansassa oli näitä uskonnollisia, hengessään kuolleita kuulijoita, jotka alkoivat nuhdella häntä väärästä opista ja kun hän ei heti lopettanut, niin hänet vedettiin ylempien kirkon piispain ym puhutteluun ja oli valittava, että:
"Luopuuko evlut kirkon opin väärentämisestä, ennenkaikkea lapsikasteen opin pois jättämisestä ja sen palauttamisesta takaisin puheisiinsa, vaiko, erotetaanko hänet virastaan?" Ja kuulin että palkan takia luopui totuudesta ja palasi ns kyseenalaisen opin julistamiseen ja se muutos näkyi lopulta hänessä itsessään, kuin myöskin siinä, ettei kirkkokansassa enää senjälken ollut herätystä, synnin tuntoa, jne..

Surullista, kun raha on rakkaampi ja ihmisten mielipiteet, kuin itse Jeesus Kristus, joka voi pelastaa katuvan ihmisen, mutta jos muutosta ei tapahdu, niin Hän saattaa sanoa vielä niille, jotka uskovat jo olevansa pelastettuja ja että ovat satavarmasti menossa taivaaseenkin näin;
Matt. 7:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.