Joulun sanoma

Joulun sanoma

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.12.2015 20:02

Esa Kuusinen

Jeesus on muuttanut elämämme miinuksesta plussaksi. Jeesuksen ilmestyminen ihmisen elämään tarkoittaa siunausta, Jeesus muuttaa kirouksen siunaukseksi. Tiedän, että tuska on suuri monissa perheissä, ei ole, millä hyvittää kaikkea, mitä on tapahtunut vuoden aikana. Parasta, mitä voimme saada, on lahja Jumalalta.

Ihmisille on paljon mahdottomia asioita, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista. Jumalan Sanassa on siunattu voima jokaisen elämään. Seurakunnan tärkein tehtävä on julistaa joulun sanomaa ympäri vuoden; Jeesus syntyi tähän maailmaan, kuoli ristillä syntiemme tähden ja ylösnousi. Se on tärkein joulun sanoma.

Elämme maassa, jossa Jumalan Sanaa on saatu vapaasti julistaa niin lapsille kuin aikuisille. Sana tekee nuortenkin sydämessä sen työn, jota varten se on lähetetty. Kun ihminen tulee uskoon, elämä muuttuu. En tiedä yhtään ihmistä, joka olisi tuota ratkaisua katunut. Elämä alkaa olla ilossa ja rauhassa eteenpäin vaeltamista, olosuhteista huolimatta.

Raamatun mukaan orjantappurain sijaan on kasvava kypressipuita. Orjantappura on kasvina piikikäs, hankala, se sitoo ympärillä olevan kasvillisuuden. Tämä kuvaa syntiä, siinä on samoja ominaisuuksia. Kypressi taas on suuri, mahtava, Raamatun mukaan Libanonin kunnia. Kypressistä tehtiin temppelin kalustoa, laivoja, erilaisia soittimia yms. Tämä kuvaa Jumalan ominaisuuksia.

Synnin loppu on ikuinen tuho. Kuitenkin Jumala tahtoo osoittaa, että täysin Jumalalle hyödytön saa Jeesuksen tultua elämään muodon, jota käytetään Jumalan kunniaksi. Sitä käytetään seurakunnan rakennusaineeksi.

Saamme seurakuntana olla pieni metsäkaista, joka kasvaa jaloja puita. Niistä Jumala voi tehdä ihan mitä haluaa. Hän tahtoo olla kuninkaamme joka, ei vain muutamana päivänä vuodessa.

Siunattua Joulun odotusta kaikille!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!