ASENNE

ASENNE

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.10.2013 20:11

Sakari Ahola

Mikä on ihmisten asenne hengellisiin asioihin täällä Suomessa? Kirkon työntekijöiden keskuudessa tehtiin tutkimus, ja tulokset osoittauituivat hälyttäviksi. Osa tutkimuksen kohteina olleista ei usko Jumalaan ollenkaan, ja yli 30 prosenttia ei usko kadotuksen olemassaoloon. Nämä käsittävät, että kaikki pääsevät taivaaseen. Tämä tutkimus osoittaa selkeästi ihmisten asenteen Jumalan Sanaan nähden koko kansamme osalta.

Ymmärrän hyvin sen, että monet suhtautuvat negatiivisesti Jumalan Sanaan. Syynä on se, että siitä on lähtenyt valtavasti eri uskonsuuntia ja sen lisäksi jokainen uskonsuunta sanoo olevansa oikeassa. "Vain meillä on se oikea oppi, joka vie taivaaseen." Tällaisessa oppien viidakossa moni ajattelee, että on parempi pysyä näistä kaikista erillään, olla sekaantumatta niihin.

Etsikää!

Kuitenkin Jumalan Sana sanoo: "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin sen ohessa teille kaikki muukin annetaan." Kun luin apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille 3:10 ja siitä eteenpäin, valkeni jälleen se tosiasia, että kukaan ihminen ei etsi Jumalaa, en minä eikä kukaan muukaan ole sitä tehnyt.

Kaikki lähtee siitä, että Jumala etsii ihmistä ilmestyäkseen hänelle monella eri tavalla, johdattaakseen ensin Jumalan tuntemiseen ja pelastukseen ja ohjaten todelliseen Jeesuksen seuraamiseen. Uskoon tuleminen ja sen kautta Jumalan tunteminen on alusta loppuun Jumalan Pyhän Hengen työtä. Kukaan ei voi kerskata mistään, koska kaikki on saatu armosta uskon kautta.

Jumala antaa jokaiselle omat aikansa, jolloin hän vetää puoleensa ja herättelee synnin unesta yhteyteensä. Ihminen ei ole rehellinen, jos hän väittää, että missään hänen elämänsä vaiheessa Jumala ei ole puhunut hänelle millään tavalla.

Kadotus

Jos ei ole kadotusta, ei ole taivastakaan. Jos joku sanoo, että kadotusta ei ole, ei sellaisella voi olla todellista uskoakaan. Eräs ydinsanoma, joka kulkee läpi Raamatun, on se, että Jumalan rakkaus pelastaa meidät kadotuksesta, vaivan paikasta. Sinne joutuu sellainen ihminen, joka ei täällä ajassa ole kokenut uskoon tulemista eikä ole päässyt Jumalan yhteyteen.

Kun Jumala Jeesuksessa Kristuksessa tuli tänne maailmaan sovittamaan ihmisen Jumalan kanssa, siihen kuului myös vapauttaminen kadotustuomiosta.

Jumalan Sana ei lupaa automaattista vapautusta kadotuksesta. Usko on lahja, ja kadotuksesta pelastuminen on yksi osa sitä, mutta tärkeä osa. Jumalan varjelus ja huolenpito on ihmeellinen. Se kattaa kaiken, eikä siitä puutu mitään.

Pelastuksen vastaanopttaminen on täydellinen henkivakuutus, joka kattaa tämän ajan, ja ennen kaikkea se antaa tulevan elämän Jumalan luona taivaassa.

Elämä ilman Jumalaa

Olen monta kertaa miettinyt, miten joku uskaltaa elää ilman Jumalaa. Jumalan Sanassa on vastaus tähänkin. Kun on sokea ja elää pimeydessä tuntematta omaa tilaansa, ilman Jumalan pelkoa, silloin saattaa elää huolettomasti, piittaamatta Jumalasta. Toiset voivat kokea tämän vapautena: Saa toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. Tämä on uhkarohkeaa elämää, joka johtaa tuhoon.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ASENNE

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.06.2014 12:07

Mikä on ihmisten asenne hengellisiin asioihin täällä Suomessa? Kirkon työntekijöiden keskuudessa tehtiin tutkimus, ja tulokset osoittauituivat hälyttäviksi. Osa tutkimuksen kohteina olleista ei usko Jumalaan ollenkaan, ja yli 30 prosenttia ei usko kadotuksen olemassaoloon. Nämä käsittävät, että kaikki pääsevät taivaaseen. Tämä tutkimus osoittaa selkeästi ihmisten asenteen Jumalan Sanaan nähden koko kansamme osalta.

Ymmärrän hyvin sen, että monet suhtautuvat negatiivisesti Jumalan Sanaan. Syynä on se, että siitä on lähtenyt valtavasti eri uskonsuuntia ja sen lisäksi jokainen uskonsuunta sanoo olevansa oikeassa. "Vain meillä on se oikea oppi, joka vie taivaaseen." Tällaisessa oppien viidakossa moni ajattelee, että on parempi pysyä näistä kaikista erillään, olla sekaantumatta niihin.

Otampa tämän pohdintaani. Kun seuraa ihmisiä, mediaa, jne.. niin pakostakin huomaa, ettei Raamatun totuus, enää olekaan heille se auktoriteetti ja ainoa oikea tie ja totuus, elämä. Vaan tilalle on nostettu sakramentit, hyvä elämä, laupuden teot, ym, ja Jumalan Sanaa on väännetty vaikka ja miten päin kieroon, ihmisille mieliksi, lihankin mukaan, mutta ei Jumalan tahdon mukaan. Eletään yliluonnollisissa ja haetaan lihalle evästä, ei Hengellemme!?

Itsekin olen joutunut törmäämään siihen/ niihin, että on näitä, joiden mielestä: vain he ovat "oikeita" uskovia ja vain taivaaseen menossa olevia. Tehdään oma opinsuunta ainoaksi oikeaksi ja ollaan niin 'pyhää', että... :o

Monet loukkaantuu omaan srk,taan ja perustavat sitten oman srk,n ja jättävät jopa pois jotain olennaista johon ovat itse loukkaantuneet ja vesittävät samalla Raamattua. Mutta, mutta.. Jos ei pysytä kokonaisuudessa vain siinä mikä on Raamatun ilmoitus, niin silloin ollaan hyvin vaarallisilla vesillä liikeellä. Voi olla ehkä suurikin osa oikeaa, mutta sitten jossain lähdetäänkin jättämään pois tärkeää, tai muokataan se lihalle sopivaksi ja silloin koko asia on kuin pelkkää vettä, ei kalliota..Kristus kallio. Vain sillä pysymällä pysyy totuudessa ja jos loukkaantuukin, niin silloin polvilleen ja selvittään asia Herran edessä. Sillä lihan on Kuoltava! Joh. 12:24-26 Ja vielä tämäkin 1. Kor. 15:35-

Minuakin on moitittu, että kuvittelen aina olevani oikeassa ja osaavani kaiken mitä Raamatussa sanotaan. Ei muuten pidä paikkaansa. Vaan tunnustan rehellisesti; etten tiedä paljoakaan, enkä aina osaa elää oikein, niin kuin ajattelisin siitä, miten uskovan tulisi elää/toimia, jne... Olen hyvin vajavainen ja usein raadollinenkin ja ... Ei ole mitään aihetta kuin nostaa itseäni, koroittaa paremmaksi, pyhemmäksi, kaiken osaavaksi tai tietäväksi, ei! Mutta haluan oppia tuntemaan Herrani jota seuraan ja joka pelasti minut kurjan uskonnollisuuden hirveydestä, valheesta ja luulosta että oisin muka jo ollut uskova sekä taivaan kotiin menossa, jonne en todellakaan silloin ollut vielä menossa, vaan kadotukseen ...Se on totuus! :-( Room. 7:9-

Etsikää!

Kuitenkin Jumalan Sana sanoo: "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin sen ohessa teille kaikki muukin annetaan." Kun luin apostoli Paavalin kirjettä roomalaisille 3:10 ja siitä eteenpäin, valkeni jälleen se tosiasia, että kukaan ihminen ei etsi Jumalaa, en minä eikä kukaan muukaan ole sitä tehnyt.

Kaikki lähtee siitä, että Jumala etsii ihmistä ilmestyäkseen hänelle monella eri tavalla, johdattaakseen ensin Jumalan tuntemiseen ja pelastukseen ja ohjaten todelliseen Jeesuksen seuraamiseen. Uskoon tuleminen ja sen kautta Jumalan tunteminen on alusta loppuun Jumalan Pyhän Hengen työtä. Kukaan ei voi kerskata mistään, koska kaikki on saatu armosta uskon kautta.

Jumala antaa jokaiselle omat aikansa, jolloin hän vetää puoleensa ja herättelee synnin unesta yhteyteensä. Ihminen ei ole rehellinen, jos hän väittää, että missään hänen elämänsä vaiheessa Jumala ei ole puhunut hänelle millään tavalla.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!