TÄYTTYKÄÄ PYHÄLLÄ HENGELLÄ!!!

TÄYTTYKÄÄ PYHÄLLÄ HENGELLÄ!!!

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.12.2024 10:10

Artur Kukkula.

2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Apostolien teot 2:2-4

Opetuslapset katselivat taivaalle Jeesuksen noustua Isän luo. Ties kuinka kauan he olisivat katselleet, mutta kaksi miestä seisoi valkeissa vaatteissa ja sanoi: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." Apt 1:11 Silloin he palasivat vuorelta, menivät Jerusalemiin siihen paikkaan, missä he tavallisesti oleskelivat.

En tiedä, miten palavasti opetuslapset odottivat. He keskustelivat, järjestelivät asioita, mutta lupaus täyttyi, halleluja! Emme voi määritellä varmuudella, paljonko heitä oli. Edellisessä luvussa, kerrotaan, että heitä oli noin satakaksikymmentä. Olivatko kaikki paikalla, ja oliko heitä enemmän, sitä en tiedä, mutta siellä he istuivat ja saivat täyttyä Jumalan Pyhällä Hengellä.

HELLUNTAIHERÄTYS

En ole Raamatun opettaja vaan Raamatun lukija. Haluan perustaa tähän kirjaan opetuksenikin, sen vähän armoituksen, mitä siinä on. Meidän on hyvä seurata Jumalan Sanaa, joka kertoo, että he tulivat täytetyiksi Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä, mitä Henki antoi, ei pakottanut.

Minä tiedän työkentältäni paljon, olen joutunut opettamaan tästä aiheesta. odotetaan pakotusta, mutta sitä mukaa kuin sydän avautuu uskon kautta, Henki antaa ja antoi näillekin, halleluja! He alkoivat puhua muilla kielillä. Paikalla oli partilaisia ja meedialaisia ja elamilaisia, jotka asuivat Mesopotamiassa, Kappadokiassa, Aasian Bityniassa, Libyassa Kyrenen puoleisilla alueila. Oli Roomalaisia, juutalaisia ja käännynnäisiä, kretalaisia ja arabialaisia. He kuulivat kukin sen maan kieltä, jossa olivat syntyneet. Tämä synnytti ihmettä. Oli alkanut helluntaiherätys!

PYHÄ HENKI ON JO TULLUT

Olen havainnut, että monet helluntaherätyksen saarnaajat ja evankelistat ovat lähes kaksi vuosituhatta jäljessä opetuksessaan. He opettavat uskoon tulleita: "Odottakaa! Kyllä Herra täyttää Pyhällä Hengellä, kun hänen aikansa tulee". Mihin tämän perustatte, minä kysyn. Mistä te löydätte, sen jälkeen kun Pyhä Henki oli vuodatettu, että apostolit kävivät johtamaan uskoon tulleita odottamaan? He johtivat heidät täyttymään Pyhällä Hengellä! Pyhä Henki oli tullut, halleluja! Pyhä Henki on maan päällä! On jo aika tehdä tässä korjaus, sillä janoisia löytyy. Kun minunkin aikani omalta osaltani alkaa päättyä, on aiheellista että Jumala saa tälläkin alueella sytyttää uskoon tulleet, niin että he täyttyvät Pyhällä Hengellä . Tämän päivän helluntaherätys on muuttunut niin paljon, että pitäisi alkaa jo muuttaa nimeäkin.

TAIVAALLINEN JULKKIS

Laodekialainen henki sanoo: "Olen rikas, olen rikastunut enkä mitään tarvitse". Jos olemme rehellisiä, tutkimme toimintaamme tänä päivänä. Näemmekö me Jumalan Pyhä Hengen Tärkeäksi? Julkkisten avulla yritetään viedä asiaa eteenpäin. Minä en tiedä muuta kuin yhden julkkiksen, ja se on se, josta Johannes sanoi: "Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!" Hän itse sanoi: "Kun minut ylennetään maasta , niin minä vedän kaikki tyköni!" Hebrealaiskirje sanoo: "Katsokaa, kuinka suuri hän on". En minä millään tavalla halveksi niin kutsuttuja julkkiksia, mutta jos toiminta perustetaan heihin, ei nähdä paljon tuloksia. Kansaa kyllä saadaan koolle. Tämä ei ole julkkisten syy vaan järjestäjien. Mutta siellä, missä Jeesus ilmestyy ja missä Pyhä Henki saa kirkastaa häntä, siellä, missä me tulemme Pyhän Hengen valtaamiksi, me tulemme myös Jeesuksen valtaamiksi. Jeesus sanoi: "Hän on minut kirkastava" Pyhä Henki ei kirkasta eikä kohota ihmistä vaan Jeesuksen, halleluja!

SAIRAIDEN PARANTUMINEN

Me tarvitsemme Jeesusta myös sairaiden parantumisen alueella tänä aikana sekä julistuksessa, toiminnassa, seurakunnassa että kaikessa muussakin. Jeesus sai voiton, ja hän ilmestyy vielä näytämölle voittajana! Hän vielä sanoo sokealle: "Saa näkösi!" Hänen voimastaan vielä rammat kävelevät! Hän on muuttumaton. Me olemme, mitä olemme, mutta Pyhä Henki on ihmeellinen! Emme voi syrjäyttää Pyhää Henkeä. Hän ei toiminnassaan syrjäytä Jeesusta. Ei Isääkään jätetä sivuun. Hän sanoo opetuslapsilleen: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. Johannes 14 :12-14

HERRAN HENKI TOIMII

Kiertävänä saarnajana tiedän helluntaiseurakuntia, joissa Pyhästä Hengestä puhutaan hyvin vähän. Kuulin eräästäkin johtavasta helluntaisaarnaajasta, joka oli sanonut, että ei nyt enää tarvita näitä asioita, nythän jo muutenkin osataan, ollaan oppineita ja kieliäkin opiskellaan.

Suurkokouksia järjestettäessa luotetaan monta kertaa ulkonaisiin voimiin, musiikkivoimiin ja muuhun. Mutta Raamattu sanoo että seurakunta lisääntyi Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta. En minä halveksi ulkonaisiakaan asioita. Jos niitä ei ole ollut, minäkin olen joutunut olemaan hyvin maassa ja matalalla. Mutta silloin on nähty ja nähdään vielä Jumalan Pyhän Hengen toimintaa. Minä iloitsen sisimmässäni, että nykyään viriää uutta kaipuuta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!