Henry C. Spence
Kristus meidän elämämme
Millä hinnalla se tapahtuu Paavalille ja minulle?
Herra Jeesus Kristus on Jumalan, Hänen viisautensa, voimansa ja rakkautensa täyteys. Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet osamme armoa ja Hänen armonsa tähden (Joh. 1:16). Hänessä ovat kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettyinä (Kol. 2:3).
Herra Jeesus on aivan ihmeellinen, Hän erottuu kymmenientuhansien joukosta. Hän on Saaronin kukka, laaksojen lilja, kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra (Kv. 5:10,16; 2:1, Ilm. 17:14; 19:16; 1 Tim. 6:15).
Ja tämä ihmeellinen Vapahtaja on jokaisen uskovan elämä. Hänessä saamme kaiken, mitä sielumme kaipaa. Hänestä me juomme ilmaiseksi elämän vettä, elävää vettä, joka ei lopu.
Häneltä saamme joka hetki valoa, voimaa, rauhaa ja iloa. Hänessä elämä on voitokasta ja kun pysymme Hänessä, voitamme synnin aina. Hänen elämänsä, voimansa, voittonsa, ilonsa ja täyteytensä kuuluu meille.
Nautitko armon välityksellä tästä voitokkaasta elämästä? Vain Herra Jeesus voi muuttaa elämänne kokonaan ja tyydyttää sielunne syvän kaipauksen. Hän on uuden luomiselämän keskus, kaiken siunauksen lähde.
Kyse ei ole opista, uskontunnustuksesta, kirkosta, virsien laulamisesta tai edes saarnojen kuuntelemisesta. Nämä saattavat kaikki uskollisesti viitata Häneen, mutta ne eivät ole Herra itse. Hän on ylivertaisesti ylempänä, ja Hänen on oltava kaikkien todellisten uskovien kohde.
Vaikka oppimme olisi virheetöntä, emme välttämättä tiedä paljon itsekekseisen elämän kukistamisesta tai siitä ilosta, minkä läheinen yhteys Häneen antaa.
Vasta ymmärrettyämme, että Kritus on meidän päämäärämme, elämämme, kaikki kaikessa, samme Hänessä aina riittävästi kaikkea. Et sa auskontoa, vaan Herran Jeesuksen sydämesi ja elämäsi valtaistuimelle. Ihmeellinen elämä, kirkas todellisuus, apostoli Paavalin ilmaisema toivev kirjeessään filippiläisille "Sillä minulle elämä on Kristus." (Fil. 1:21)
"Minä luen kaiken tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen - - tuntemisen rinnalla. - - pidän sen roskana, että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, joka tulee laista, vaan sen, joka tulee uskosta Kristukseen.
[Että minun havaittaisiin omistavan] sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella. Haluan tuntea Kristuksen [en pelkästään tietää Hänestä] ja hänen ylösnousemuksensa voiman ja hänen kärsimystensä osallisuuden." (Fil. 3:8-10)
Te olette uskon välityksellä käyneet tuolla Golgata-nimisellä paikalla. Teidät on puhdistettu kaikesta synnistä Hänen kalliilla verellään. Oletteko kuitenkaan täysin antaneet sydäntänne ja elämäänne Hänelle, joka rakasti teitä ja antoi itsensä teidän tähtenne, ja on nyt Jumalan valtaistuimen oikealla puolella ja elää aina rukoillakseen meidän puolestamme (Hebr. 7:25)?
Suokoon Herra, että meidän elämämme jätettäisiin täysin Herralle, että Hänen ylitsevuotava elämänsä voisi virrata lävitsemme muiden luo, Kristus teissä, kirkkauden toivo. Toivo tämän maanpäällisen vaelluksen aikana, kunnes Hän joka on meidän elämämme, ilmestyy, ja silloin tekin ilmestytte hänen kanssaan kirkkaudessa (kol.3:4).