Jumalalle mieluisia ne, jotka huolissaan seurakunnan tilasta

Jumalalle mieluisia ne, jotka huolissaan seurakunnan tilasta

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.12.2016 15:06

W.C.Moore

Tänä päivänä Jumala puhuu niille, joilla on nälkä Jumalan puoleen ja jotka haluavat enemmän Häntä. Hän puhuu niille, jotka murehtivat kauheaa olotilaa Jumalan omien parissa.

Tästä jäljelle jääneiden joukosta, Hän vielä kutsuu kansan kulkemaan edellään Pyhän Hengen voimassa. He saavat raivata tien Herran toista tulemista varten. Uskokaamme Jumalan Sanan sanoma, vaikka uskoame koetellaan (Luuk.18: 7-8)

Rohkaistukoon he, jotka rukoilevat herätystä. Jumala haluaa, että huolestumme tunnustavien kristittyjen rukouksen puutteesta ja rakkaudettomuudesta. Hän tahtoo, että olemme hädissämme juoruilusta, pinnallisuudesta, joutavanpäiväisyydestä, maailmallisuudesta ja laiskuudesta.

Jumala haluaa, että me murehdimme Hänen omiensa sortumista ja pitää sitä sopivana (Aam. 6:6). Katsokaa, miten Hän merkitsee ja armahtaa ne, jotka "huokaavat ja valittavat kaupungissa tehtävien iljettävyyksien tähden." (Hes. 9:4-6 KR)

Jatkuu osassa: Torjuivat Jeesuksen, mutta herätys tuli sittenkin
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Jumalalle mieluisia ne, jotka huolissaan seurakunnan til

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.12.2016 15:31

Torjuivat Jeesuksen, mutta herätys tuli sittenkin

Kristittyjen määrä on länsimaissa selvästi vähenemässä. Siksi ei ole toivoa nähdä todellista Pyhän Hengen herätystä, ajattelevat monet. Kuitenkin Pyhän Hengen koskettama mies, näyttää meille, että Jooelin profetia koskee tämän seurakunnan aikaa (ks. Apt. 2:14-20).

Seurakunnan aika alkoi helluntaipäivänä ja jatkuu tänäkin päivänä. Jumala lupaa: " Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle" (jae 17 RK).

Meidän ei siis tulisi koskaan lannistua, mutta me olemme laiminlyöneet Jumalaa ja nyt meidän tulisi suhtautua tähän vakavasti. Jumala haluaa meidän ymmärtävän, että herätystä tarvitaan, ja että kun Jumalan edellytykset täyttyvät ihmisessä, herätys koittaa. Sen tulemista on rukoiltava. On aika iloita ja riemuita, mutta se koittaa hartaan kokoontumisen jälkeen (ks. Joel. 2:12-27).

Jumala on uskollinen. Kun me nöyrrymme, rukoilemme, etsimme Hänen kasvojaan ja käännymme pahoilta teiltämme, Hän kuulee taivaassa (2 Aik. 7;14), vielä tänäkin päivänä, "sillä Jumalle ei mikään ole mahdotonta"(Luuk. 1:37).

Kun ajattelemme tunnustavien nykykristittyjen syntejä ja rehottavaa epäoikeudenmukaisuutta on hyvä muistaa, että jopa sen jälkeen kun juutalaiset olivat torjuneet Herran Jeesuksen, ristiinnaulinneet Jumalan Pojan - silloinkin Jumala lähetti valtavan herätyksen ja korjasi sadon jäljelle jääneistä juutalaisista alkaen helluntaipäivästä ja useiden vuosien ajan sen jälkeen ennen heidän poistamistaan määräajaksi.

Samalla tavalla näinä viimeisinä päivinä Jumala lähettää herätyksen, Jumalan läsnäolon tuoman virkistyksen ajan, jolloin sieluja pelastuu, ja viisaat morsiusneidot valmistellaan Jeesuksen, taivaalisen sulhasen paluuta varten.

Jatkuu osassa; Hän tyydyttää kaipaavan sielun
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.12.2016 15:55

Hän tyydyttää kaipaavan sielun

Jumala on pannut sydämeemme ja sieluumme "huudon" herätyksen puolesta. Tuo sama Pyhä
huudon asettaja vastaa uskollisesti tähän verellä ostetun kansansa pyyntöön. "kun nämä yötä päivää huutavat häntä avukseen" (Luuk. 18:7). Rukoilkaamme siis "aina lannistumatta" (Luuk. 18:1).

Sama Pyhä Henki innoitti Joelia kirjoittamaan tulevasta herätyksestä. Nyt Hän saa Jumalan nälkäisten ja nöyrien uskovien sydämet rukoilemaan ja uskomaan. He pitävät kiinni lupausten toteutumisesta, nyt kun viimeiset päivät ovat täällä.

Niin Jumala korjaa sen, mitä seurakunta on menettänyt (Joel. 2:25-27), ja vuodattaa sateen taivaasta - elonkorjuun sateen - Pyhän Hengen vuodatuksen. Niin Hän valmistelee meitä Herran tulemiseen, syyssateen ja kevätsateen avulla niin kuin ennen (Joel. 2:21-32).

Odottakaa uskossa, rukoillen herätyksen puolesta rukousta. Pyytäkää, silloin kun Pyhä Henki on pannut sen sydämellenne, kunnes Jumala vastaa. Jatkakaa sitten Hengessä (Gal. 5:16), uskossa ja kuuliaisuudessa vaeltamista, kunnes Jeesus tulee.

Jatkuu osassa; Rappion ajasta nousee toivo
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.12.2016 23:19

Rappion ajasta nousee toivo

Rappion aikana Jumala lähetti Johannes Kastajan raivaamaan tien Herralle (Matt. 3:1; Jes. 40:3). Johannes, yksi ihminen, oli Jeesuksen tiennäyttäjä.

Seurakunta on yksi ruumis, mutta sillä on monta jäsentä. Jumala toimii nyt ihmisryhmien kautta. Ei tule olemaan kerään erityistä profeettaa, joka raivaa tien Jeesuksen toiselle tulemiselle.

Sen sijaan Jumala, joka nostaa jäljelle jääneet, lähettää heidät Hengen voimassa suorittamaan hälytyksen (Joel. 2:1) ja valmistaa nälkäiset ja nöyrät kristityt Herran tulemista varten. Lamput kunnostetaan ja ne valaisevat ja astiat täytetään öljyllä - ne täyttyvät Pyhällä Hengellä.

Johannes Kastajan tuleminen kyllä ennustettiin (Matt. 3:3), mutta myös rukousta tarvittiin profetioiden toteutumiseen. Hän saapui itse asiassa suoraan rukousvastauksena, sillä enkeli sanoi Sakarialle: " rukouksesi on kuultu. Vaimosi Elisabet synnyttää sinulle pojan ---- annat hänelle nimeksi Johannes" (Luuk. 1:13).

Myös herätyksen tulemista on siis rukoiltava. Vaikka siitä on profetia Joelin kirjassa, herätys koittaa suoraan rukousvastauksena. Ks. Luuk. 18:1-8, Joel. 2:12-17 ja Joel. 2:18-29. " Vielä - annan - -anoa minulta, että tekisin" (Hes. 36:37). Herra sanoo: "Anokaa" (Matt. 7:7).

Johannes syntyi silloin, kun lapsen syntyminen vaikutti erittäin epätodennäköiseltä, sillä sekä Sakarias että hänen vaimonsa olivat iäkkäitä, ja Elisabet oli hedelmätön (Luuk. 1:5-7). Samankaltaisesti tämä viimeisten päivien herätys, jota me nyt etsimme, saapuu autiomaata muistutaviin olosuhteisiin (Jes. 40:3; 43:19), joissa sen toteutuminen) vaikuttaa mahdoittomalta.

"Autiomaan olosuhteet", jotka vallitsevat niin monissa nykypäivän seurakunnissa, on yksi merkeistä. - Ei se ole merkki seurakunnan lopullisesta tilasta, vaan siitä, millainen seurakunta on silloin kun herätys tulee taivaasta.

"Minä teen---virrat aavikolle" (Jes. 43:19). "Minä vuodatan vedet janoisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle" (Jes. 44:3). Älkäämme ottako mitään pois näistä Jumalan profetioista.

Johanneksesta sanottiin, että "Hän kulkee Herran edellä --- kääntääkseen isien sydämet lasten puoleen --- valmistaakseen kansan, joka on Herraa varten valmistautunut" (Luuk. 1:17).

Tämä on Jumalan jäljelle jääneiden työtä näinä viimeisinä päivinä ennen Kristuksen toista tulemista. Me saamme kääntää monet ihmiset takaisin Jumalan puoleen ja innostaa heitä valmistautumaan Herran paluuseen.

W.C. Moore
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!