Kutsu kestäväisyyteen - Jotta näkisit sen lopun, jonka Herra

Kutsu kestäväisyyteen - Jotta näkisit sen lopun, jonka Herra

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.09.2016 18:47

Kutsu kestäväisyyteen - Jotta näkisit sen lopun, jonka Herra antaa
Rich Carmicheal

Kun Jaakob kirjoittaa Jobista, hän keskittyy nimenomaan Jobin kärsivällisyyteen:
”Katso, me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette kuulleet...”
(Jaak 5:11)

Kestäväisyys Jumalan kansan ominaisuutena tarkoittaa koetusten ja vaikeuksien kärsivällistä kestämistä niiden kohtaamiseksi ja voittamiseksi. Kestäväisyyttä tarvitaan, jotta pysyisimme horjumatta Herrassa koetusten keskellä.

Ei antanut periksi

Vaikka Job ei ymmärtänyt, miksi hän kärsi, ja vaikka hänestä näytti siltä kuin Herra olisi vetäytynyt pois hänestä, Job ei antanut periksi. Hän kesti. Hän kesti kärsivällisesti. Hän pysyi vahvana Herrassa. Ja aikanaan hän sai siunaukset, jollaisia hän ei ollut odottanut, kun hän vihdoin pääsi tuntemaan ”lopun, jonka Herra antaa”.

Herra puhui hänelle ilmoittaen voimansa ja rakkautensa Jobia ja koko luomakuntaansa kohtaan. Vaikka Job tunsi yhä surua menetystensä vuoksi (Job 42:11), hänen kärsimyksensä ei ollut turhaa, vaan se oli palvellut paljon suurempaa ja jalompaa päämäärää. Hän kesti suuren koetuksensa, ja Herra siunasi häntä runsaasti sen vuoksi.

Kutsu iloitsemaan

Raamattu sanoo selvästi, että Herran kansana me voimme odottaa vaikeuksia, koetuksia, vainoja ja kärsimyksiä (esim. Joh 15:18-20; 16:33: Room 8:17-18; 2 Kor 1:5; 1 Tes 3:3-4; 1 Piet 4:12-13). Tämän valossa Herra kutsuu meitä yhä uudelleen kestäväisyyteen.

Meidän täytyy olla ”ahdistuksessa kärsivälliset” (Room 12:12); ”juosta kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa” (Hebr 12:1); ”ottaa kärsivällisyyteni sanasta vaarin” (Ilm 3.10).

Ja meidän tulee ”pysyä vahvana loppuun asti” (Matt 10:22). Meitä kutsutaan tavoittelemaan kärsivällisyyttä (1 Tim 6:11); olemaan terveitä kärsivällisyydessä (Tii 2:2); ja riemuitsemaan siitä, että uskomme koetukset saavat aikaan kärsivällisyyttä (Jaak 1:2-4).

Kestäväisyys
Siunauksen tärkein avain

Herra ei ainoastaan kutsu meitä kärsivällisyyteen, hän myös lupaa siunata meitä siitä. Itse asiassa kestäväisyys on tärkein avain siunauksien saamiseksi Jumalalta.

Kuten Jaakob kirjoittaa: ”Me pidämme autuaina niitä, jotka ovat kestäneet.” Joten pidä kiinni uskostasi Herraan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!