Vaarana kovettunut sydän

Vaarana kovettunut sydän

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.07.2020 11:02

Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla

Mutta kun farao näki päässeensä hengähtämään, kovensi hän sydämensä eikä kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin. 2. Mooseksen kirja 8:15

Mies oli käynyt kirkossa jo lapsesta saakka. Aikuisiässä hän teki huolelliset muistiinpanot joka saarnasta. Kun pastori puhui synneistä, mies tunnisti oman sydämensä ongelmat ja sanoi itsekseen: " Minulla on juuri se ongelma, mistä hän puhui. Minun täytyy käsitellä se."

Aina kirkosta lähtiessään mies aikoi pyytää, että Jumala tarttuisi hänen elämäänsä ja muuttaisi sen, mutta kotiin päästyään hän oli joka kerta ehtinyt unohtaa koko jutun.

Tarinan mies kuuli Jumalan puheen mutta suhtautui siihen huolettomasti. Jos kieltäydyt laittamasta kuulemaasi totuutta käytäntöön, sydämesi kovettuu Jumalan puheelle. Mikäli jatkuvasti suljet korvasi hänen neuvoiltaan, hän antaa sinun kulkea omaa tietäsi.

Jumala salli sen, että farao kieltäytyi myöntymästä Mooseksen pyyntöön yhä uudestaan ja uudestaan. Farao tiesi, mitä mitä hänen olisi kuulunut tehdä. Häntä pyydettiin vapauttamaan Jumalan valittu kansa, israelilaiset, joita hän piti orjuudessa. Koska hän piti jääräpäisesti kiinni tottelemattomuudestaan, hän sai raskaan opetuksen. Kohtalokkaat vitsaukset olisi voinut välttää, jos farao olisi suostunut Jumalan pyyntöön.

Pyydä, että Jumala tekee sydämestäsi herkän ja osoittaa ne alueet, joilla vastutat hänen tahtoaan. Hän tekee hengestäsi taipuisan ja uudistaa ymmärryksesi ja ohjaa sinut vilpittömän kuuliaisuuden tielle.

Rakas Herra, tee sydämestäni herkkä ja osoita kapinani. Tee hengestäni taipuisa, uudista ymmärrykseni ja ohjaa minut kuuliaisuuden tielle.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!