Kirjoittaja rita4 » 06.12.2016 23:19
Rappion ajasta nousee toivo
Rappion aikana Jumala lähetti Johannes Kastajan raivaamaan tien Herralle (Matt. 3:1; Jes. 40:3). Johannes, yksi ihminen, oli Jeesuksen tiennäyttäjä.
Seurakunta on yksi ruumis, mutta sillä on monta jäsentä. Jumala toimii nyt ihmisryhmien kautta. Ei tule olemaan kerään erityistä profeettaa, joka raivaa tien Jeesuksen toiselle tulemiselle.
Sen sijaan Jumala, joka nostaa jäljelle jääneet, lähettää heidät Hengen voimassa suorittamaan hälytyksen (Joel. 2:1) ja valmistaa nälkäiset ja nöyrät kristityt Herran tulemista varten. Lamput kunnostetaan ja ne valaisevat ja astiat täytetään öljyllä - ne täyttyvät Pyhällä Hengellä.
Johannes Kastajan tuleminen kyllä ennustettiin (Matt. 3:3), mutta myös rukousta tarvittiin profetioiden toteutumiseen. Hän saapui itse asiassa suoraan rukousvastauksena, sillä enkeli sanoi Sakarialle: " rukouksesi on kuultu. Vaimosi Elisabet synnyttää sinulle pojan ---- annat hänelle nimeksi Johannes" (Luuk. 1:13).
Myös herätyksen tulemista on siis rukoiltava. Vaikka siitä on profetia Joelin kirjassa, herätys koittaa suoraan rukousvastauksena. Ks. Luuk. 18:1-8, Joel. 2:12-17 ja Joel. 2:18-29. " Vielä - annan - -anoa minulta, että tekisin" (Hes. 36:37). Herra sanoo: "Anokaa" (Matt. 7:7).
Johannes syntyi silloin, kun lapsen syntyminen vaikutti erittäin epätodennäköiseltä, sillä sekä Sakarias että hänen vaimonsa olivat iäkkäitä, ja Elisabet oli hedelmätön (Luuk. 1:5-7). Samankaltaisesti tämä viimeisten päivien herätys, jota me nyt etsimme, saapuu autiomaata muistutaviin olosuhteisiin (Jes. 40:3; 43:19), joissa sen toteutuminen) vaikuttaa mahdoittomalta.
"Autiomaan olosuhteet", jotka vallitsevat niin monissa nykypäivän seurakunnissa, on yksi merkeistä. - Ei se ole merkki seurakunnan lopullisesta tilasta, vaan siitä, millainen seurakunta on silloin kun herätys tulee taivaasta.
"Minä teen---virrat aavikolle" (Jes. 43:19). "Minä vuodatan vedet janoisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle" (Jes. 44:3). Älkäämme ottako mitään pois näistä Jumalan profetioista.
Johanneksesta sanottiin, että "Hän kulkee Herran edellä --- kääntääkseen isien sydämet lasten puoleen --- valmistaakseen kansan, joka on Herraa varten valmistautunut" (Luuk. 1:17).
Tämä on Jumalan jäljelle jääneiden työtä näinä viimeisinä päivinä ennen Kristuksen toista tulemista. Me saamme kääntää monet ihmiset takaisin Jumalan puoleen ja innostaa heitä valmistautumaan Herran paluuseen.
W.C. Moore
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.