MUISTA, MITÄ JUMALA ON TEHNYT

MUISTA, MITÄ JUMALA ON TEHNYT

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.03.2015 10:28

by David Wilkerson | July 5, 2012

Me olemme taipuvaisia unohtamaan kaikki hyvät asiat, joita Jumala on tehnyt meille. Kun kohtaamme uusia haasteita, usein unohdamme, miten pääsimme aikaisemmista.

Kun Daavid seisoi Goljatin edessä, hän rohkaisi itseään muistelemalla menneitä voittojaan. Hän sanoi Saulille: "Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta, niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta; ja jos se karkasi minua vastaan, niin minä tartuin sen partaan, löin sen maahan ja tapoin sen. Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niinkuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä"(1 Sam.17:34- 36).

Mooses muistutti Israelia kaikista ihmeteoista, joita he olivat nähneet ja varoitti kansaa: ”Ole vain varuillasi ja ota itsestäsi tarkka vaari, ettet unhota, mitä omin silmin olet nähnyt, ja ettei se lähde sinun sydämestäsi koko elinaikanasi, vaan että ilmoitat sen lapsillesi ja lastesi lapsille”(5 Moos.4:9).

Raamattu sanoo Israelin kansasta: ”Eivät he pitäneet Jumalan liittoa…, vaan he unhottivat hänen suuret tekonsa ja hänen ihmeensä, jotka hän heille näytti”(Ps.78:10- 11). Meillä on aivan samanlainen taipumus unohtaa mennyt, kun kohtaamme uuden ahdistuksen tai koetuksen. Silloin sanomme: ”Voi, Jumala tällä kertaa en kestä tätä.” Jumalapa vastaa: ”Katso taaksepäin ja muista minut.”

Jos tarpeen on, pidä päiväkirjaa Jumalan suurista vapahduksista elämässsäsi muistuttamaan itseäsi. Pistä muistiin muutama asia joka ilta, ennen kuin menet nukkumaan. Tee mitä tahansa, että muistaisit kaiken, mitä hän on tehnyt hyväksesi. Kirjoita ylös kaikki sydänsurusi, joista olet päässyt, ja miten hän on auttanut sinut eri tilanteissa. Kun sitten uusia ahdistuksia nousee elämääsi, avaa muistikirjasi ja sano paholaiselle: ”Tällä kertaa et kyllä petä minua. Minun Jumalani on tuonut minut voittoon ennen, ja hän tekee sen uudelleen”!

Aila Kivi - Ootko kuunnellut sä ääntä suuren mestarin

Kuva
free image uploading
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!