Sinä voit muuttua eläväksi

Sinä voit muuttua eläväksi

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.09.2025 19:47

Paavo Hiltunen

Jeesus sanoo Joh. 10:10: "Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys".

Nuoret käyttävät nykyisin sanaa "fiilis." He koettavat saada hyvän "fiiliksen", päästä oikeaan tunnelmaan, saavuttaa onnen, tyydytyksen. Me kaikki, olimmepa nuorempia tai vanhempia, etsimme onnea. Mutta näyttää siltä, että onni pakenee meitä. Mitä enemmän sitä etsimme, sitä kauemmaksi se liukuu. Ei mikään ole niin yleistä kuin tyhjyys. Nuoret ovat tyhjiä. Keski-ikäiset ovat tyhjiä. Vanhat ovat tyhjiä. Rikkaat ovat tyhjiä yhtä hyvin kuin köyhät. Naiset ovat tyhjiä yhtä hyvin kuin miehet. Meitä vaivaa kalvava nälkä. Me emme saa elämästä irti sitä, mitä tahtoisimme.

Nuorten suuri ihanne Cliff Richard, Suomessakin käynyt iskelmälaulaja, sanoo kirjassaan Minun mielestäni: "Minulla oli kalvava tunne, että elämästä saattoi saada irti enemmänkin kuin mihin minä olin kyennyt ja että omasta elämästäni puuttui jotain todella merkityksellistä. Nyt tiedän, että tämä 'jokin' on usko Jeesukseen Kristukseen, anteeksianto ja iankaikkinen elämä. Nykyisin minulla on tunne, että olen onnellisempi kuin mitä milloinkaan olen ollut. Luen tämän sen muutoksen ansioksi, joka sisältyy kristityksi tulemiseen. Muut keinot, kuten huumausaineet, alkoholi tai kenties mietiskely, voivat kohottaa mielentilaasi tilapäisesti, mutta Jeesus Kristus voi nostaa sinut ainaisesti. Tiedän tämän, koska olen kokenut sen henkilökohtaisesti".

Puuttuuko sinunkin elämästäsi se `jokin`, jota kaipaat ja ikävöit? Puuttuuko sinunkin elämästäsi jotakin todellista? Onko sinullakin kalvava nälkä? Miksi me tyydymme korvikkeisiin?

Tammisalossa, missä asun, näen toisinaan kaksi nuhruista miestä, jotka tulevat sinne muovikasseineen. He kulkevat roskapöntöltä toiselle ja etsivät jotain syötävää tai otettavaksi kelpaavaa. Helsingissä käytetään tällaisista ihmisistä sanaa "roskisdyykkari". On ihmisarvoa alentavaa etsiä roskapöntöistä ruokaa. Mutta samalla tavoin monet ihmiset tyytyvät korvikkeisiin. He etsivät ruokaa tämän maailman roskapöntöistä. Mitä alkoholi ja huumausaineet ovat muuta kuin korvikkeita, joilla ihminen koettaa tyydyttää sisäistä nälkäänsä. Mitä muuta ovat tilapäiset rakkaussuhteet. Ihminen, joka näihin tyytyy, tulee yhä nälkäisemmäksi. Hän saa vain lisää ongelmia elämäänsä.

Jeesus sanoo: "Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan".

Tänä päivänä puhutaan ongelmanuorisosta, mutta yhtä hyvin voisi puhua myös ongelma-aikuisista. Kaikilla meillä on omat ongelmamme, joihin me epätoivoisesti etsimme vastausta. Mutta meillä ei ole ratkaisua. Se liukuu käsistämme. Me tulemme yhä nälkäisemmiksi.

Tuhlaajapoika, joka etsi sikokaukaloista itselleen ruokaa, meni lopulta itseensä ja sanoi: "Minä kuolen täällä nälkään. Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään. Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi".

Sinulla, joka tunnet sydämesi ja elämäsi tyhjyyden ja sanot: minä kuolen nälkään, minä koen elämäni tarkoituksettomaksi, on edessäsi sama tie, joka oli tuhlaajapojalla. On yksi talo, jossa on yltäkyllin leipää. On elävä Jumala, joka voi täydellisesti tyydyttää meidän sisäisen nälkämme ja tyhjyytemme.

Jeesus sanoo: "Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys". Miksi sinä hylkäät tämän ainoan, todellisen, oikean elämän?

"Minä olen tie", sanoo Jeesus. "Minä olen tie elämään, minä olen tie yltäkylläisyyteen. Minä olen tie tyhjyydestä yltäkylläisyyteen. Minä olen tie kuolemasta elämään. Minä olen tie pimeydestä valkeuteen. Minä olen elämän leipä sinunkin sielullesi."

Ei kukaan muu voi sinua tyydyttää. "Ei ihminen elä vain leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta". Me olemme luodut Jumalaa varten, ja Hän on meidän sieluamme varten. Ihminen on tarkoitettu Pyhän Hengen temppeliksi, mutta hän käyttää ruumistaan turmiollisiin himoihin ja nautintoihin - ruumista, joka on luotu Jumalaa varten, ruumista, joka on lunastettu Jeesusta varten, ruumista, johon Jumala tahtoisi vuodattaa Pyhän Henkensä. Hän kuluttaa sitä. Hän on itseänsä tuhoava ihminen. Ja kuitenkin hän kaipaa Jumalaa. Hän etsii Häntä. Mitä muuta nuorten iskelmät ovat kuin kaipausta Jumalaa kohti.

Cliff Richard sanoo kirjassaan: "Uskon, ettei kukaan, joka lukee Uutta Testamenttia ja oppii tuntemaan tämän ihmeellisen Ihmisen, voi koskaan ikävystyä Häneen, tai suhtautua Häneen välinpitämättömästi. Hän on todella vastustamaton, suurenmoinen persoonallisuus, ystävällinen, mutta voimakas, väkevä, mutta nöyrä ja loputtoman hyvä". Tiedän, että Jeesus Kristus elää. Tiedän, että Hän rakastaa minua ja että Hän rakastaa sinua. Ja Hän on todellakin äärettömän hyvä.

Tunnetko sinä Hänet omakohtaisena Vapahtajana ja Herrana? Voitko sanoa: "Hän on minun Jumalani. Minä elän Hänessä, minä elän Hänelle. Kun minä kuolen, minä tiedän Lunastajani elävän ja minä olen elävä ainiaan Hänen tykönään?"

Kun puhuin tästä kerran eräälle nuorelle miehelle, hän hyvin ylpeästi kääntyi pois ja sanoi: "Ei sovi minulle!" Monet ovat minulle sanoneet: "Tämä on joillekin uskonnollisille ihmisille, mutta ei minulle. Tämä ei sovi minulle, joka olen nuori."

Mitä me tähän sanomme? Jumala on sinut lunastanut verellään. Sinä olet Hänen, vaikka sinä et sitä tunnustaisikaan. Et ole itsesi oma. Sinut on luotu Jumalan yhteyteen. Niin kauan kuin taistelet Pyhää vastaan, sinä olet onneton. Sinä kannat naamiota, sinä näyttelet. "Sinä et ole todellinen ihminen", sanoo Cliff Richardkin, "Ennenkuin löydät Jeesuksen".

Ei uskonto voi ketään pelastaa. Ei se, että olemme uskonnollisia, ole sama asia kuin että olemme pelastettuja ja Jumalan lapsia. En halua tehdä sinusta uskonnollista eikä Jumalakaan halua. Sinä et tarvitse uskontoa, sinä tarvitset elämää. Sinulle ei nyt puhuta ulkonaisista käskyistä ja omakohtaisesta ponnistuksesta. Sinä tarvitset uuden syntymisen ja Pyhän Hengen asumaan sinuun, ja silloin kaikki muuttuu uudeksi ja eläväksi.

Eilen puhuin tästä aiheesta: "Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut". Kun ihminen astuu Jumalan tielle ja luovuttaa itsensä Jeesukselle, hänessä tapahtuu jotakin hyvin merkityksellistä. Jumalan Pyhä Henki tulee hänen sisimpäänsä ja alkaa muuttaa häntä. Ja niin kaikki tulee vähitellen uudeksi ja kerran kokonaan. Sinä et tarvitse uskontoa. En suosittele sinulle uskontoa, suosittelen sinulle Jeesusta. Ei kirkko eikä uskonto pelastanut minua nuorena, maailmallisena, jumalattomana nuorukaisena, vaan Herra Jeesus Kristus. Hän voi pelastaa, vain Hän, ei kukaan, ei mikään muu.

Ei Hän tullut maailmaan uskonnollisia ihmisiä varten, vaan syntisiä varten. "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat". Jos sinä sanot tänä iltana: minä olen terve, en ole syntinen, olen hyvä, sinä et tarvitse Jeesusta. Hän ei tule pelastamaan sinua, ennenkuin sanot: "Minä olen syntinen, minä olen kadotettu, minä hukun, Jeesus, pelasta minut".

Sinun esteesi ei ole se, että sinä et ole uskonnollinen, vaan se, ettet sinä tunnusta syntejäsi, et tunne syntejäsi, et pelkää Jumalaa, etkä tulevaa tuomiota. Raamattu sanoo: "Jokaiselle ihmiselle on määrätty, että hänen kerran pitää kuoleman, mutta kuoleman jälkeen tulee tuomio". Raamattu sanoo myös: "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme.".

Ketkä ovat kerran kadotuksessa: suuret syntisetkö, huorintekijätkö, valehtelijatko, varkaatko, murhaajatko? Raamattu sanoo: "Kuinka me voimme päästä pakoon, jos me emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta". Välinpitämättömyys riittää! Jos kieltäydyt vastaamasta Jumalan kutsuun, kun Hän sinua kutsuu parannukseen ja Jeesuksen luokse, sinä valmistat itse itsellesi iankaikkisen kadotuksen.

Toiseksi ihmiset sanovat: Joitakin asioita varten tietysti Jumala on hyvä olemassa, mutta ei kaikkia varten. Joitakin asioita Hän tietysti voi järjestää, mutta ei Häntä voi viedä elämän arkeen. Ei Hän auta pikkuasioissa. Mitä Hän välittää sellaisesta ihmisestä kuin minä olen? Mitä Hän välittää minun koulutehtävistäni, ei Hän tunne minun ongelmiani.

Jumala ei kuulu kirkkoon, Hän kuuluu kaikkeen, koko elämään!

Kuuntele, mitä Paavali sanoo: "Elämä on minulle Kristus ja kuolema on voitto"! Eräässä nuorten iskelmässä sanotaan: "Sä kuulut päivään jokaiseen, sä kuulut aamuun ja iltaan". En tiedä ihmistä, joka voisi kuulua jokaiseen päivään, aamuun ja iltaan, mutta siitä lähtien, kun kohtasin Jeesuksen, Hän on kuulunut elämäni jokaiseen päivään. Hän on vieressäni, kun herään aamulla, Hän on vieressäni, kun nukahdan illalla. Hän on kaikkeni. Hän on minun Herrani. Hän on minun elämäni.

Mitä Hän on sinulle?

Vakuutan sinulle: elävä usko Jeesukseen Kristukseen "pelaa" elämän kaikissa olosuhteissa. Se toimii! Siitä on hyötyä kaikkeen. Ja siitä on erityisesti hyötyä kuolemanhetkellä. Jollei sinulla ole sitä uskoa, elävää uskoa Jeesukseen, sinä kuolet ja menet kadotukseen.

Onko sinulla se nimi, että sinä elät, mutta olet kuollut? "Kristitty" voi olla kuolleen ihmisen "titteli", sisäisesti kuolleen, jolla ei ole yhteyttä elävään Jumalaan. Hän voi olla jopa pappi, mutta silti kuollut.

Kaikkein tärkeintä, mitä sinä tarvitset, on elämä, hengellinen elämä, iankaikkinen elämä. "Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys".

Hän on meidän kanssamme koulussa, kotona ja työpaikalla, Jeesus sanoo: "Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Se voidaan kääntää näinkin: "Minä olen teidän kanssanne ainaisesti, yhtämittaa, jokaisessa tilaisuudessa".

Kotonani on "huoneen tauluna" tällainen lause: "Jeesus on tämän kodin pää, näkymätön vieras jokaisella aterialla, hiljainen kuuntelija jokaisessa keskustelussa". Jos sinulla ei ole tällaista Jumalaa, sinulla on pieni Jumala. Tänään Kristukselta haluttaisiin riistää Hänen jumalallisuutensa. Hänestä on tehty radikaali ja vallankumouksellinen. Mutta Hän on Jumalan Poika. Hän on elämän ja kuoleman Herra. Hän on sinunkin Herrasi. Ja kerran Hän tulee sinut tuomitsemaan.

No, sanot sinä, jos Hän on kaikkea tuota, miksi Hän ei sitten auta minua? Eikö Hän tiedä minun ongelmiani? Eikö Hän näe minun vaikeuksiani? Eikö Hän näe minun sydämeni syvyyteen tässä kirkossa? Eikö Hän tiedä, missä synnillisessä taipumuksessa minä elän? Miksi ei Jumala auta minua?

Hän ei voi sinua auttaa niin kauan kuin kieltäydyt antautumasta Hänelle. Jos et anna Hänelle elämäsi ohjaksia, kotisi avaimia, työsi johtoa, opsikeluasi, kuinka Hän voisi auttaa sinua? Jos haluat itse johtaa kaikkea, olla elämäsi Herra, kuinka Hän voi sinua auttaa? Jumala haluaa olla yksi ainoa. Hän haluaa olla Kaikkivaltias. Hän haluaa yksin johtaa elämäämme. Ei Hän tule sinun apulaiseksesi.

Raamattu sanoo: "Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan". Tunnustatko sinä, että Jeesus on sinun Herrasi? Tunnustatko Hänet ihmisten edessä? Tunnustatko Hänet kotonasi? Tunnustatko Hänet ystäviesi edessä? Tunnustatko Hänet työssäsi? Onko Hän sinun Herrasi?

Hän haluaa tulla sinulle kaikeksi kaikessa, sillä Hän tietää, kuinka heikko, vajavainen ja ymmärtämätön sinä olet. Hän haluaa olla sinulle Ihmeellinen neuvonantaja ja Väkevä Jumala. Hän haluaa olla sinun rakkautesi, voimasi ja ilosi. Hän haluaa tulla sinulle kaikeksi kaikessa. Jos sinä tahdot.

Jumala ei aio johtaa sinua ulkonaisin menettelytavoin. Sinä olet Pyhän Hengen temppeli. Sinut on luotu Hänen yhteyteensä. Hän haluaa tulla sinuun sisäisesti asumaan.

Ketkä ovat Jumalan lapsia? "Ne, joita Jumalan Henki kuljettaa", sanoo Raamattu. Ne, joiden sydämissä Jumalan Pyhä Henki asuu ja todistaa, että he ovat Jumalan lapsia. Ne, jotka ovat luovuttaneet elämänsä Jeesuksen Kristuksen herruuden alaiseksi.

Raamattu sanoo: "Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman ja te tulette olemaan minun todistajani". Ei ole mitään muuta mahdollisuutta elää yltäkylläistä elämää, tulla sisäisesti tyydytetyksi, päästä kirkkauteen kuin se, että Pyhä Henki tulee sinun sydämeesi. Jeesus sanoo: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Et voi nähdä taivasten valtakuntaa tässä ajassa, et tuntea sitä, sen salaisuuksia, ihmeellisyyksiä, sisäistä lakia, harmoniaa, rauhaa, iloa, voimaa, ellet ole uudestisyntynyt. On vain yksi mahdollisuus: kokea Jumalan pelastava voima ja ottaa vastaan Hänen Henkensä. Oletko sinä uudestisyntynyt?

Herra Jeesus sanoo: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan". Mitkä valtavat sanat! Jumala itse tulee asumaan ihmiseen! Mikä on edellytys? "Jos hän tahtoo pitää Hänen sanansa". Tahdotko sinä pitää Jumalan Sanan? Tiedätkö, mitä Jumala on puhunut? Tunnetko sinä Raamatun? Uskotko siihen Jumalan Sanana? Uskotko, että Herra Jeesus kuoli sinun edestäsi ristillä? Uskotko, että Hän nousi ylös kolmantena päivänä? Uskotko, että Hän elää? Uskotko, että Hän on tuleva? Uskotko, että tämä kirja on Pyhän Hengen kautta annettu ihmisille, jotka panivat sen paperille? Jos pidät tämän Sanan, niin Jumala tekee sinulle kaiken mahdolliseksi.

Jos tahdot alkaa totella tätä Sanaa, Jumala tulee sinun luoksesi. Ei kukaan pääse taivaaseen, ellei hän tottele Jumalaa ja Hänen Sanaansa. Meidän yhteinen suuri syntimme on tottelemattomuus.

Jos olet vielä pelastumaton, olet ollut tottelematon Jumalalle. Et ole halunnut antautua Hänelle ja kuulla Hänen Sanaansa. Olet tallannut Sanan jalkojesi alle ja rikkonut Jumalan käskyt. Nyt Jumalan Sana todistaa sinua vastaan, ne käskyt, jotka sinä olet rikkonut.

Daavid sanoo, kun hän oli tehnyt huorin: "Sinun kätesi oli raskaana minun päälläni, minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä". Ja vielä hän sanoo: "Minun syntini on aina minun edessäni". Onko sinun syntisi aina sinun edessäsi? Se synti, minkä sinä tiedät, se yö, jolloin rikoit Jumalan käskyn, se päivä, jolloin sanoit Herralle: "Minä en tahdo Sinua seurata, minä rakastan syntiä". Se päivä puhuu sinua vastaan. Jumalan Sana on sinun vastustajasi.

Tänään Jumalan Henki kutsuu sinua sovintoon ja rauhaan. Jeesus kuoli ristillä sovittaakseen tuon synnin ja koko sinun syntisyytesi. Hän kantoi ruumiissaan kaikki käskyjen rikkomiset. Jumalan Sana sanoo: "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut". Me tarvitsemme tätä sovitusta. Me tarvitsemme tätä täytettyä työtä enemmän kuin mitään muuta maailmassa, sillä me olemme syntisiä. Mutta kiitos Jumalalle, Hän rakastaa meitä! Hän on jo rakastanut meitä. Jeesus Kristus on jo mennyt kuolemaan meidän tähtemme. Hän on jo kantanut meidän syntiemme rangaistuksen. Jos joku rakastaa Jeesusta ja tulee Hänen tykönsä, hän saa kuulla nuo ihanat sanat: "Poikani, tyttäreni, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".

Oletko sinä kuullut ne sanat? Uskotko tänä iltana, uskotko todella, että kaikki on anteeksiannettu? Se ei saa olla uskottelua. Se ei saa olla kuvittelua. Se ei saa olla mikään opittu läksy. Ei kukaan voi todella uskoa syntejään anteeksi, ellei Pyhä Henki ole tullut ja tuonut rauhaa hänen sydämeensä.

Raamattu sanoo : "koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta". Onko sinulla rauha Jumalan kanssa? Onko Jeesus antanut kaiken anteeksi? "Rauhan minä annan teille, minun rauhani, sen minä annan teille. En minä anna teille niinkuin maailma antaa."

Maailma antaa kalvavan tuskan. Maailma antaa nälkää, maailma lyö pettymyksillä. Maailma varastaa sielumme. Mutta kiitos Jumalalle, Herra Jeesus tulee ja sanoo: "Minä olen sinun rauhasi, minä haluan olla sinun elämäsi. Minä olen yltäkylläisyys, minä haluan olla sinun toivosi. Minä olen rakastanut sinua kuolemaan asti" Kun Hän tulee, Hän muuttaa meidät. Hän muuttaa meidät täydellisesti.

Sellaisena kuin olet luonnostasi, olet kelvoton onneen, et pysty sitä saavuttamaan. Et voi nauttia elämästä täysin siemauksin. Sinä tulet aina pilaamaan kaiken. Sinun täytyy uudestisyntyä. Vain uudestisyntynyt ihminen saa elämästä irti sen tosisisällön.

Raamattu sanoo: "Nuori viini on laskettava uusiin leileihin. Ei kukaan, joka juo vanhaa viiniä, halua nuorta, sillä hän sanoo: vanha on hyvää". Joko olet tullut siihen päätökseen, että vanha viini ei olekaan hyvää, vaan että sinä tarvitset uutta, sitä, mitä Jumala antaa? Kuuntele, uutta viiniä ei vuodateta vanhoihin nahkaleileihin, sinun täytyy muuttua. Jumalan täytyy saada luoda sinut uudelleen. Jumalan täytyy saada antaa sinulle uusi sydän, luoda kovan sydämen, kivisydämen tilalle lihasydän, joka voi tuntea Jumalan rakkauden. Jumalan täytyy saada sinut puhdistaa Jeesuksen veren kautta, ennekuin Hän voi vuodattaa sinuun Henkensä.

Apostoli Paavali kirjoittaa 2. Timoteuksen kirjeessä: "Viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Ihmisillä on silloin jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman." Ihmisillä on nyt uskonto, mutta he kieltävät Pyhän Hengen voiman. Ihmisillä on muodot, mutta he kieltävät Jumalan voiman. Ihmisillä on pieteetti, ulkonainen kunnioitus, mutta he kieltävät Pyhän Hengen. He eivät tahdo nöyrtyä, he tekevät uskonnon ja kirkot jumaliksi ja palvelevat niitä. He eivät tahdo nöyrtyä Jeesuksen eteen. He eivät tahdo antaa Hänen pelastaa itseään, uudestisynyttää heitä, tehdä heistä uusia luomuksia. He eivät halua nöyrtyä, koska he ovat ylpeitä ja itsekkäitä ja kovasydämisiä.

Jeesus sanoo: "Ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan". Älä koskaan tyydy ulkonaiseen jumalisuuteen, uskonnollisuuteen, pintapuoliseen hartauteen. Jumala haluaa viedä sinut syvemmälle, todelliseen elämään.

Kun eräs mies äskettäin tuli uskoon, kysyin häneltä päivän pari sen jälkeen: "No, miltä nyt tuntuu?" Hän vastasi: "Tämä on elämää!" Voiko sitä sanoa paremmin? Elämäähän se on. Silloin vetää täysin siemauksin taivaallista ilmaa keuhkoihinsa. Olla Jumalan lapsi, se merkitsee tulevan maailmanajan voimien kokemista. Se on niin valtavaa ja ihmeellistä, että sitä ei voi sanoin kuvata. Sinun täytyy se itse kokea.

Ota vastaan pelastus tänään! Ota vastaan Jeesus tänään! Ota vastaan elämä tänään! "Jolla Jumalan Poika on, hänellä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, hänellä ei ole elämää". Tiedät varmasti, asuuko Jeesus sinussa. Tottahan sen tiedät, oletko kuollut vai elossa.

Kristitty ei ole fossiili, kristillisyyden jäänne, hän on aina aikaansa edellä. Hän kokee tulevan maailmanajan voimia. Me emme kuulu tähän aikaan, me kuulumme Jumalan tulevaisuuteen. Me olemme uuden aikakauden, uuden aioonin ihmisiä, sen Jumalan maailman, Jumalan valtakunnan, joka on tuleva uuden maan päälle. Me elämme iankaikkisesti!

"Joka uskoo Poikaan, hänellä on iankaikkinen elämä". Iankaikkinen elämä on yltäkylläisyyttä. Siksi me olemme yltäkylläisemmät kuin muut ihmiset. Siksi me riemuitsemme Herrassa. Siksi me kiitämme Jumalaamme. Siksi me emme tyydy maallisiin. Siksi me emme halaja korvikkeita. Me emme tarvitse niitä, meillä on enemmän, meillä on iankaikkinen elämä jo nyt meissä asuvana. Tämä on parempaa!

Jeesus sanoo: : "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

On tuleva päivä, jolloin sinä kuolet, ja toinen päivä, jolloin sinut tuomitaan tekojesi mukaan. Ketkä? Jokainen, joka ei välittänyt tästä niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti. Jumala tahtoi sinua rakastaa. Jumala tahtoi tehdä sinut omakseen. Jumala tahtoi vuodattaa sinuun Henkensä. Jumala tahtoi antaa sinulle iankaikkisen elämän, mutta sinä menit aina pois. Sinä sanoit: "Ei, minä en tahdo, ei tämä ole sopiva hetki, ei tämä ole sopiva päivä. Kyllä minä ehdin sitten, kun olen vanha, kun olen sairasvuoteella. Kyllä minä sitten ehdin". Ja eräänä päivänä kuolema vie sinut, varas tuli ja vei sinut. "Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?"

Hiljennymme rukoukseen: Jumala on puhunut sinulle tänä iltana. Sinä tiedät, että olet vielä ilman Jumalaa, ilman toivoa, ilman iankaikkista elämää. Avaa nyt sydämesi Jeesukselle. Raamattu sanoo: "Katso, minä seison ovella ja kolkutan, jos joku kuulee minun ääneni, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle". Pyydä Häntä tulemaan sisälle. Pyydä Häntä pelastamaan sinut juuri nyt, uudestisynnyttämään sinut ylhäältä Pyhän Hengen kautta Jumalan lapseksi. Jeesus sanoo: "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos". Tule nyt Jeesuksen luokse, antaudu Hänelle. Kaikki on valmiina, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Anna Hänen tehdä kaikki. Ole nyt hiljaa Jumalan edessä - puhu Hänelle, kerro Hänelle kuka olet ja mitä olet tehnyt.

- Herra Jeesus, ota vastaan ne, jotka sinulle nyt antautuvat. Ota heidän sydämensä, tee eläviksi heidän henkensä, puhdista heidät synneistään. Anna heille uusi elämä. Anna heille rohkeutta lähteä sinun tahtosi tielle. Tee Jumalan Sana heille eläväksi. Vie heidät tottelemattomuudesta kuuliaisuuteen Pyhän Henkesi kautta. Anna heille voimaa tunnustaa sinut Herraksi ja Mestariksi ihmisten edessä. Isä, pelasta tänä iltana monta, jotka tuntevat kalvavaa tuskaa, jotka kantavat syyllisyyttä, jotka ovat rauhattomia. Opeta heidät tuntemaan sinut omakohtaisena Vapahtajana. Jeesuksen nimessä, Amen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!