Kaipaatko rakkautta joka kestää?

Kaipaatko rakkautta joka kestää?

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.05.2014 21:25

Tällainen ajatus alkoi pyöriä mielessäni, koska; uskon näin, että: meistä jokainen kaipaa saada tulla huomioiduksi ja saada kokea rakkautta. Mutta niin usein ihmisten antama rakkaus kestää vain ajan, ei ikuisesti. Kun kaksi eri lähtökohdista tullutta ihmistä menee yksiin, niin he rakastuu, ja toivottavasti avioituukin, jos alkavat asua saman katon alla. Mutta uskosta osaton ihminen ei halua myöntää, tai vai ei käsitä, että: Jumala on luonut naisen ja miehen yhteen avioitumisen kautta, ei avoliittoon. Monet loukkaantuu tästä, mutta aivan turhaan, koska se on Raamatun Sanaa, ei ihmisten keksintöä, tai vaatimuksia.

Oletko jo saanut kokea/maistaa, että: Herra on hyvä, että: Hän On Rakkaus? Jos et, niin rohkenen sanoa silloin sinulle, että: tosi iso pala puuttuu silloin elämästäsi, jonka voi täyttää vain yksin Jeesus Kristus, Jumalan aino syntyinen Poika, jokaisen ihmisen Auttaja ja Vapahtaja! Vain yksin Jeesuksessa löytyy rauha, ilo ja rakkaus, anteeksi antokin. Ja sen kaiken pääsee kokemaan, vain haluamalla pelastua ja saada syntinsä häneltä, ainoalta anteeksi. Oletko jo pyytänyt syntejäsi Jeesukselta anteeksi, katuen niitä, häveten niitä, tahtoen puhdistua Hänen Golgatan sovintoveressään, jossa ainoassa on armahdus, anteeksi anto ja pelastus ?

Kuinka valtavan tärkeää on jokaisen ihmisen käsittää pelastuksen arvo ja tärkeys! Se ei ole leikin asia, jonka voi ottaa ja kohta jo heittää olkansa yli tarpeettomana ja ..kuin mukamas pelastuksen voisi ottaa ja lopettaa ja kohta taas jos huvittaa, niin alkaa taas uskomaan.. Ei niin! Vaan kun ihminen tulee uskoon, niin se on valtava asia, joka on vasta ensimmäinen asia siinä tapahtumassa. Sen jälkeen vasta alkaa se ns. hapuilu kohti Jumalaa ja oppiminen; miten eletään uskossa. Se on sama kuin syntyisi pieni vauva, joka ensin tarvitsee äidin ja isänkin syliä, ja siten saa rauhassa opetella mitä on kasvaa.. pikkuhiljaa, ja vahvistua, oppia uusia asioita, sekä oppia; ettei kaikki ole sopivaa, ei edes tarpeenkaan, mikä vaikuttaa hyvältä ensin..Se on sitä oikean ja väärän balanssin löytämistä elämässä.

Mutta kun lapsi kasvaa, niin hänen pitää oppia asioita, joilla hän voi jopa vanhingoittaa itseään ja muitakin.. Lihan mieli on aina vihollisuutta Jumalaa kohtaan, tai ainakin useimmiten näin on asianlaita. Ja vaikka me uudestisynnymmekin ylhäältä ja saamme tulla Jumalan lapsiksi, sekä saamme silloin kaikki syntimme anteeksi, kun vain tosissamme sitä, niitä pyydämme anteeksi rukoillen. Niin on hyvä oppia ja ymmärtää se tosi seikka, että: Kun pyydämme syntejämme anteeksi silloin kun tahdomme tulla uskoon ja muuttua, niin se ei ole kerrasta poikki juttu, ei! Vaan sitä ns parannusta, eli syntiensä anteeksi pyytämistä on harjoitettava joka ikinen elämänsä päivä rajalle asti, kunnes siirrymme kirkkauteen. Sen jälkeen alkaa loputon ilo ja ylistysvirsien soitto.. :thumbup:

Siksi on hyvä sitä opetella heti alusta lähtien, ja ottaa vaikka tavaksi iltaisin mennä ensin sinne verisen ristin juurelle tunnustamaan päivän mokat ja ilot, ym.. Ja kiitellään kun Herra armossaan tahtoo meille kurjille kaikki syntimme anteeksi antaa ja saamme uskoa ne anteeksi annetuiksi Jeesuksen Kristuksen maahan vuotaneessa sovinto veressä ja Jeesuksen nimessä.

Ja olisihan se ihanaa, jos olisimme päivän mittaan voineet tunnustaa; kenen omia olemme, niin, että: heti alusta lähtien opettelemme sanomaan ja tunnustamaan kenen oma nyt on ja ketä seuraa ja se voi olla lyhyesti vain; olen saanut tulla uskoon! Se riittää. Mutta jos et heti alusta lähtien ymmärrä tunnustamisen tärkeyttä, niin ajan oloon se on yhä vain vaikeampaa,..kuin palana kurkussa ja pelkona mitä muut sanoo..Ihmispelko laittaa paulan sanoo Jumalan Sana. Ja tottahan se on että on käytävä joskus jopa pieni hiljainen taistelu ensin mielessä, jotta uskaltaa sanoa uskovansa Jeesukseen, tai tulleensa uskoon. Mutta siitä seuraa siunaus,ja ilo, usko pois! :wink:

Ja se Jumalamme rakkaus ei ole mitään sellaista rakkautta, mitä me ihmisiltä saatamme ehkä saada, vaan se on Paljon paljon suurempaa ja parempaa ja se kestää, vaikka me olisimmekin joskus uskottomat, niin Jeesus ei kiellä sinua, eikä hylkää, jätä sinua, jos sinä et tahdo hylätä häntä, niin että otat, riuhtaiset kätesi irti kädestään ja menet takaisin maailmaan ja luulet sieltä saavasi todellista rakkautta ja iloa. Et muuten saa, kuin hetkellistä hyvää mieltä, ehkä.

Mutta muista tämä aina, kun sinua alkaa houkuttaa lähteä pois verisen ristin luota ja jättää, tai jopa kieltää Jeesus, niin se voi tuntua aluksi mahtavalta, kun ei ole vaatimuksia, ei omaa yrittämistäkään, mutta lopulta se tie vie tuhoon ja katkeriin kyynellin, kylmyyteen ja epätoivoon. Ja takaisin on aina vain vaikeampi tulla..

Sielunvihollinen osaa kyllä uskotella, että nyt on kaikki hyvin, jopa paremmin, kuin uskossa ollessasi oli, koska se haluaa Herran oman pois uskontieltä, takaisin omakseen ja valtaansa. Se petkuttaa sinua. Älä siis usko, äläkä kuuntele sitä. Pysy Jeesuksen omana ja opettele kuolemaan lihasi tahdolle, niin saat alkaa kasvaa uskossasi ja Huom! Oman yrittämisen miellyttää Jumalaa voit nakata roskakoriin heti alkajaisiksi. Hän tietää mitä tekoa sinä olet, hän tietää elämäsi, asiasi, ajatuksesi, kaiken ja siltikin Hän Rakastaa sinua, kun vain pysyt omanaan. Ei hän vaadi sinulta, vaan sinä itse vaadit itseltäsi, rääkkäät itseäsi ja vihollinenkin saattaa kiusata ja mollata sinua, mutta sitä ei pidä uskoa, kuunnella, ei!

Ja alkuvaikeuksien jälkeen alat päästä kiinni uskonelämään ja opit, ettei kukaan ole täydellinen, eikä synnitönkään, vaan olemme reppanoita loppuun asti. Älä siis pelkää epäonnistuvasi heti, aina, äläkä yritä itse päätellä miten pitäisi elää, sillä: Pyhä Henki, joka astuu sydämeesi, kun tulet uskoon, niin hän ohjaa ja neuvoo, varoittaakin sinua. Niin ja älä tee Raamatun lukemisestakaan pakkopullaa, vaan pikku hiljaa opettele juurtumaan Sanaan kiinni ja tutkimaan sitä..Älä syytä itseäsi aina huonoudesta, heikkoudesta, vaan Kiitä, kun saat olla uskossa ja vaikka et ymmärräkään moniakaan asioita aluksi, niin kuitenkin joka päivä olet hiukan jo päässyt eteenkinpäin ja vain päivä kerrallaan; Se riittää!

Älä koskaan ota kättäsi pois Jeesuksen kädestä, koska .. tämä ei ole tarkoitettu pelotteluksi, vaan on totuus, niin kukaan ei tiedä mitä meille huomenna tapahtuu. Ehkei olekaan enään mahdollisuutta palata sinne verisen ristin juurelle..Niin alhaalla ei kukaan kulje, etteikö sielläkin Jeesus ois. Pysy aina Hänen omanaan! Vasta kirkkaudessa ymmärrämme kaiken! Siunattua kotimatkaa! :thumbup: :D

Lopuksi tämä reipas laulu; kuusamon leiffi numero 12
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kaipaatko rakkautta joka kestää?

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.12.2022 00:57

Mark. 12:
28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
34 Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.

Tuo Raamatunpaikka nousi mieleeni.. Rakastaa ensin ja ensimmäisenä Jumalaa koko sydämestään ja rakastaa myöskin lähimmäistään, niin kuin rakastaa itseäänkin. Mutta oiskohan niinkin, ettemme kuin osaa, tai edes uskalla rakastaa itseämme, koska koemme sen olevan väärin? Minun on ollut hyvin vaikeaa oppia hyväksymään itseni monista menneisyyden traumoista ym johtuen ja en tiedä, osaanko vieläkään rakastaa itseäni? Mitä se on itsensä rakastaminen? Laitanpa löytämäni linkin jossa siskomme puhuu asiaa, lukaseppa tuo ja mietippä sitä..https://www.ristinvoitto.fi/kolumnit/sa ... Artikkelit

Minun on yleensäkin hyvin vaikeaa uskoa tai ottaa vastaan rakkautta, en kuin jaksa tai pysty uskomaan, että joku voisi oikeastikin rakastaa minuakin tällasta..Tiedän, ettei se ole hyvä asia, mutta en vaan voi sille mitään, vaikka olenkin koittanut opetella hyväksymään itseni sellaisena kuin olen ja haluan uskoa, että; Jumalakin hyväksyy minut tällaisena kuin olen, noh..ihmisistä en ole edelleenkään niinkään varma, mutta toivossa on toki hyvä elää, ja unelmoida, että vielä löytyisi joku, joka hyväksyisi minut omana itsenäni, niin puutteineni, kuin ulkomuotoni, puhevikani ym vikojeni takia, joista olen joutunut aina kärsimään.. :roll:

Joka ainoa ihminen niin terve kuin sairaskin kaipaa saada olla se jota rakastetaan ja joka hyväksytään sellaisena kuin on. Vaikka niin kovin helposti luodaan ihanteita siitä, millainen muka pitäisi olla, jotta kelpaa, tai, jolla olisi ns ihmisarvoakin. Minä itse haluan olla heikkojen ja arkojen, puolustukyvyttömien rohkaisija, jos vain mahdollista, koska tiedän mitä on olla, kun et ole mitään, et osaa mitään, olet tiellä, ruma, lihava, rampa tms..

Mutta minä kuitenkin Tiedän erään joka; ei katso meitä ketään karsaasti, nenän varttaan pitkin, eikä arvostele, ei syytä, syyllistä, moiti, väheksy, tms.. Joka ottaa vastaan jokaisen luokseen tulevan: rakkaana ja tärkeänä, arvokkaana, ja joka antaa rakkautta kärsivään sydämeen, sellaisen sydämeen, joka on aivan maahan painettu..Hän katsoo ainoastaan sellaista ihmislasta: Rakastaen, säälien sekä tahtoen auttaa! Hän tahtoisi ottaa syliinsä turvaan, saada tulla lähelleen ja itkeä tuska ja murhe pois olkapäätään vasten sekä nähdä ne ihanat Jeesuksen silmät, jotka rakastaa sinua, minua, meitä jokaista.. :thumbup:

Hepr. 12:1-3
Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.

Ja tämä vielä;

Jes. 55
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

12 Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13 Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

Jeesuksen silmät (Lauluyhtye Pasunat)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kaipaatko rakkautta joka kestää?

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.05.2023 10:43

Ihmeinen risti

Aloitankin tuolla kauniilla laululla, joka kuuluu kaikille, niin sinulle rakas ystäväni kuin myöskin minulle kurjalle, joka kuitenkin tahdon kulkea käsi Jeesuksen kädessä elämäni loppuun asti. Amen!

Lueskelin noita aikaisemmin kirjoittamiani ja ne jotenkin koskettivat.. Koin, ettenhän minä ole noita kirjoittanut, mutta olen minä tainnut kuitenkin olla tuomassa niitä sinunkin luettavaksesi.. Ja

rita4 kirjoitti:..koska; uskon näin, että: meistä jokainen kaipaa saada tulla huomioiduksi ja saada kokea rakkautta. Mutta niin usein ihmisten antama rakkaus kestää vain ajan, ei ikuisesti. Kun kaksi eri lähtökohdista tullutta ihmistä menee yksiin, niin he rakastuu, ja toivottavasti avioituukin, jos alkavat asua saman katon alla. Mutta uskosta osaton ihminen ei halua myöntää, tai vai ei käsitä, että: Jumala on luonut naisen ja miehen yhteen avioitumisen kautta, ei avoliittoon. Monet loukkaantuu tästä, mutta aivan turhaan, koska se on Raamatun Sanaa, ei ihmisten keksintöä, tai ihmisten vaatimuksia.

Nin, yhdyn tuohon yhä ja allekirjoitan sen 9v myöhemminkin Jumalan tahtona, vaikka maailma onkin täynnään nykyään sitä, ettei avioliitto, sitoutuminen toiseen sukupuoleen ole enää ns muodissa, vaan on tullut muut sekoitukset, joita en nyt täsä sen enempiä kuitenkaan ala kirjoittaa, vaan jokainen tietää, ettei lesbot tai homot, ym peri taivasten valtakuntaa, koska se ei ole oikeanlaista Jumalan antamaa rakkautta, vaan syntiä. Minä en ole tuomari, mutta Herra Jumala on ..Roomalaiskirje 1: 18-28

Olen nyt saanut vierestä seurata mielenkiinnolla mitä on, kun Herra alkaa vetää ihmistä pelastukseen ja muutokseen, kun lähes tulkoon Jumalan kieltäjästä alkaa tulla; etsivä, syntinsä kokeva ihminen, joka on saanut etsikkoajan ja Herra Jeesus vetää häntä pelastukseen.. Se on mahtavaa ja mielenkiintoista ja kun vielä itse saan siinä olla omalla pienellä osallani mukana ja ojata häntä sen mukaan kuin mitä Herfra antaa sanottavaksi tai tuotavaksi.. :thumbup: :lol:

Ja kun itse olen aina pitänyt avioliittoa ainoana oikeana tapana elää parisuhteessa: miehenä ja naisena, sekä kokea, saada ymmärrystä, välittämistä, rakkautta ym, siis sitä, että: kelpaan toiselle tällaisenani, niin nyt onkin Herra antanut elämääni uskovan veljen jonka kanssa on sitouduttu avioliittoonkin ja jätämme itsemme ja toinen toisemme Jumalan rakastavaan huolenpitoon luottaen.. :thumbup: :D Hän meitä auttakoon sekä johdattakoon kaikessa tästäkin eteenpäin... :wink:

Laitan lopuksi tuon Raamatunpaikan joka laskeutui sydämelleni..

Ilm. 3:
8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Jeesus Kristus, Poika Jumalan Rakastaa sinua kun tahdot tulla omakseen, tai olla, pysyä omanaan! Sinua siunata tahdon! :thumbup: :wave:

Vain pisara Asko Pollari
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!