JUMALA ETSII IHMISTÄ

JUMALA ETSII IHMISTÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.04.2014 16:32

Sarita Orava

Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?" 1Moos.3:9

Ja he olivat molemmat , mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa 1Moos.2:25

Kun Aadam ja Eeva olivat vielä autuaan tietämättömiä synnin turmelevasta vaikutuksesta, tilanne oli neitseellinen. Ei huonoa omaatuntoa, häpeää, pakoilemista. Mutta synti kiemurteli paratiisissa, kavalasti ja myrkyllisesti.

Saatana aina kyseenalaistaa Jumalan sanaa ja tahtoa sekä auktoriteettia. Se manipuloi ihmistä kaikella valheen voimalla, kuten Aadamia ja Eevaa. Ja sitä se tekee edelleen. Ette suinkaan kuole, vaan te tulette tietämään hyvän sekä pahan. Ja he todella tulivat. Tuli kuolema ja tuli tieto pahasta. Sen seurauksena ensimmäisenä tuli häpeä. He etsivät viikunapuunlehtiä peittääkseen alastomuutensa häpeän. He tulivat tietoisiksi seksuaalisuudestaan. Ja sen voimallinen vaikutus voidaan nähdä ihmiskunnan elämässä tänäänkin. He lymysivät puiden sekaan Jumalan kasvojen edessä.

Synti oli tahrannut sydämen, ihminen ei kyennyt olemaan Jumalan pyhyyden edessä, tuli häpeä, jonka seurauksena pakoilu. Mutta Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle; Missä olet? Niin kuin Hän ei olisi tietänyt, miten asia on.

Jumalan rakkaus on väkevä. Se voittaa pimeyden vallat ja voimat. Kaiken Aadamin ja Eevan häpeän keskellä, Isän rakkaus kosketti. Ensimmäinen veri vuoti paratiisissa, kun viaton eläin menetti henkensä, Jumalan tehdessä sen nahasta puvut Aadamille ja Eevalle. Armo tuli siinä, että Jumala asetti Kerubit ja välkkyvän miekan vartioimaan elämänpuun tietä, ettei ihminen olisi mennyt ja syönyt siitä ja elänyt synnin tilassaan iankaikkisesti. Tänäänkin Jumala huutaa syntistä. Missä sinä olet? Poika, tyttö! Mies, nainen. Armo tarjotaan Jeesuksessa Kristuksessa. Joka on meidän elämänpuumme.

Vain Hän voi vapauttaa pelosta ja häpeästä sekä synnin taakoista, että voit seisoa Jumalan pyhyyden edessä sydän puhtaana ja viattomana. Sinua etsitään, taivaalliset voimat ovat liikkeellä. Tunnetko kutsun? Se on Jumalan Pyhän Hengen voima, joka vetää sinua Golgatan verilähteille. Ota vastaan armo ja syntien sovitus Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä. Sinun ei tarvitse enää pakoilla! Tule! kaikki on valmiina. Sinun puolestasi.

Riennä valoa kohti - Soile ja Esa-Pekka Mattila
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALA ETSII IHMISTÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.03.2017 18:38

Näinpä; Jumala etsii yhä vain ihmistä. Hän etsii aina yksilöä, ei massaa. Kuinkahan moni onkaan elämänsä aikana kerinnyt tuntea Jumalan kutsun sydämessään ja kun hengelliset asiat ovatkin yht' äkkiä alkaneet kiinnostaa, sekä on alkanut miettiä elämää/elämäänsä ja kuolemaa, uskoa ja ..?

Synti oli tahrannut sydämen, ihminen ei kyennyt olemaan Jumalan pyhyyden edessä, tuli häpeä, jonka seurauksena pakoilu. Mutta Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle; Missä olet? Niin kuin Hän ei olisi tietänyt, miten asia on.

Jumalan rakkaus on väkevä. Se voittaa pimeyden vallat ja voimat. Kaiken Aadamin ja Eevan häpeän keskellä, Isän rakkaus kosketti. Ensimmäinen veri vuoti paratiisissa, kun viaton eläin menetti henkensä, Jumalan tehdessä sen nahasta puvut Aadamille ja Eevalle. Armo tuli siinä, että Jumala asetti Kerubit ja välkkyvän miekan vartioimaan elämänpuun tietä, ettei ihminen olisi mennyt ja syönyt siitä ja elänyt synnin tilassaan iankaikkisesti. Tänäänkin Jumala huutaa syntistä. Missä sinä olet? Poika, tyttö! Mies, nainen. Armo tarjotaan Jeesuksessa Kristuksessa. Joka on meidän elämänpuumme.

Vain Hän voi vapauttaa pelosta ja häpeästä sekä synnin taakoista, että voit seisoa Jumalan pyhyyden edessä sydän puhtaana ja viattomana. Sinua etsitään, taivaalliset voimat ovat liikkeellä. Tunnetko kutsun? Se on Jumalan Pyhän Hengen voima, joka vetää sinua Golgatan verilähteille. Ota vastaan armo ja syntien sovitus Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä. Sinun ei tarvitse enää pakoilla! Tule! kaikki on valmiina. Sinun puolestasi.

Niinpä: ihminenhän kuin juoksee pakoon pelastustaan, koska on useimmiten aivan väärä mielikuva uskosta, uskovistakin ja siinä elämisestä. Se on sellainen mustavalkoinen mielikuva ja usein myöskin hyvin vaativa ja synkkä, kova, ja kuin kaikesta kivasta pitäisi luopua, kun ottaa Jeesuksen sydämeensä asumaan ja tulee uskoon. Mutta uskallan sanoa, että: Silloinhan se iloisuus ja ilo, rauha sydämessä vasta syntyykin, kun luovuttaa itsensä ja sydämensä, kaiken Herralle Jeesukselleen. Ja surut ja pelot, ym ikävät jutut kuuluvatkin vain siihen uskonnollisuuteen ja ateismiin.

Jokaisen ihmisen sydämeenhän on jo syntymässä laitettu sellainen kuin aukko, jonka voi täyttää ainoastaan vain yksin Jeesus Kristus, Poika Jumalan. Sitä tyhjyyttä ei pystytä täyttämään ja saamaan sitä rauhaa ja iloa millään muulla tavalla, vaikka saisi kaikki maailman rikkaudet, ikuisen terveyden, rakkauden, mitä vain. Niin rauha ja ilo sydämiimme syntyy ainoastaan vain yksin Jumalan Pojan vastaanottamisella ja oman syntisyytensä, sekä kurjuutensa, sillai kelvottomuuutensakin elämän ilman Jeesusta, Vapahtajansa näkemästä..

Tarvitsemme näkyä Jumalan Pojan ja Hänen uhrityönsäkin merkityksestä meille itsellemme, jotta tajuaisimme: mitä hän kärsi ja kesti vain sinun ja minun syntiemme tähden ja että löytäisimme Hänessä sen rakkauden lähteen ja ilon, rauhan, voimankin, jota ei maailma voi meille antaa missään muotoa.

Voihan sitä toki yrittää ja vain väsyttää itsensä uuvuksiin ja hakea epätoivoisesti muusta ja muualta elämäänsä jotain itselleen tärkeää..Kaikkihan on toki luvallista, jos haluaa yrittää kuin kumota Jumalan rakkauden ja suunnitelman suuruuden ja ihanuuden.. Mutta uskallan sanoa ettet tule löytämään todellista iloa ja rauhaa mistään muualta, kuin vain yksin: Golgatan verisen ristin juurelle menemällä syntisenä, katuvana ja armoaan, anteeksiantoaan rukoillen, sekä tahtoen; Muuttua! Tahdotko? Vai pitäisikö sanoa; Tahdothan tulla sellaisenaan eteen Herrasi [Jeesus Kristus] ja Jumalasi, ilman tekoja, ilman itsesi muuttamista, ihan vain sellaisena kuin nyt oletkin.. Hän ei syytä, ei moiti sinua, vaan ottaa sinut avosylin vastaan ja pelastaa sielusi kadotuksen kauheuksistakin.

Älä enää viivyttele, vaan juokse jo ristinsä juurelle, tunnusta heikkoutesi ja syntisyytesi, pelkosikin ja omat epäonnistuneet yrityksesi, jopa epävarmuutesikin kaikesta.. Hän ymmärtää ja siltikin Hän, Jeesus vain antaa anteeksi ja rakastaa, auttaa sinua, vahvistaa sinua, sekä pelastaa taivaan kirkkauteen saakka..Siellä saat sitten sen lopullisen voiton ja ilon, rauhan, ikuisen elämän kera pyhien ja Herrasi Jeesuksen Kristuksenkin, joka tulee sit ajallaan noutamaan sinutkin kotiin. Kiirehdi, älä enää kuuntele saatanan valheita, tai pelotteluja.. Se vain koittaa estää sielusi pelastumista. Jumalan On sanonut;

Kol. 2:13-15
Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

1. Joh. 5:
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

4 - Harri Risku - Mun syntini suuret kaikki
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALA ETSII IHMISTÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.11.2017 22:56

Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?" 1Moos.3:9

Ja he olivat molemmat , mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa 1Moos.2:25

Kun Aadam ja Eeva olivat vielä autuaan tietämättömiä synnin turmelevasta vaikutuksesta, tilanne oli neitseellinen. Ei huonoa omaatuntoa, häpeää, pakoilemista. Mutta synti kiemurteli paratiisissa, kavalasti ja myrkyllisesti.

Saatana aina kyseenalaistaa Jumalan sanaa ja tahtoa sekä auktoriteettia. Se manipuloi ihmistä kaikella valheen voimalla, kuten Aadamia ja Eevaa. Ja sitä se tekee edelleen. Ette suinkaan kuole, vaan te tulette tietämään hyvän sekä pahan. Ja he todella tulivat. Tuli kuolema ja tuli tieto pahasta. Sen seurauksena ensimmäisenä tuli häpeä. He etsivät viikunapuunlehtiä peittääkseen alastomuutensa häpeän. He tulivat tietoisiksi seksuaalisuudestaan. Ja sen voimallinen vaikutus voidaan nähdä ihmiskunnan elämässä tänäänkin. He lymysivät puiden sekaan Jumalan kasvojen edessä.

Minusta tässä on hyvin tuotu esille se aika ja tapahtumat, jotka olivat silloin aivan alussa, siis kun Jumala loi tämän maan ja kaiken siihen, sekä ihmiset, miehen ja naisen, eläimet, kasvit, ym..Aivan kaikki jatkamaan sukua.. Mutta kuinkas kävikään, kun Eeva näki tuon ihanan puun hedelmän, joka houkutti häntä ja kun sitten tuo käärme (saatana) sai hänet uskomaan, että ei tarvitse uskoa tai totella Jumalan kieltoa, pelätä mitään, vaikka Jumala olikin kieltänyt syömästä juuri sen puun hedelmää..Ja hän söi, sekä antoi miehellensäkin ja Aatamikin söi..Ja silloin heidän sisäiset silmänsä aukesivat näkemään, että he olivatkin alasti ja tulihan kiirus saada peittoa itselleen (viikunpuun lehti). Häpeä, huono omatunto iski ja näin synti on roikkunut vuosituhansia (ehkä n 6000v) ihmiskunnassa kiinni.

Ja myöhemminhän Jumala teki heille vaatteet eläimen nahasta. Se oli eka uhri ihmiskunnan syntien ja veren vuodatuksenkin puolesta. (esimerkkinä myöhemmin tulevasta Jumalan Pojasta; Jeesuksesta Kristuksesta,) joka uhrasi itsensä Golgatan keskimmäisellä ristillä koko maailman, ihmiskunnan syntien anteeksisaamisen ja sen myötä pelastumisenkin: kun vain tahtoo pyytää niitä anteeksi Herralta ja siten saa syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä, sekä Hänen kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressään, sekä tietenkin myöskin; ylösnousemus voimassaan pääsyn kerran sinne Karitsan häihin, taivaan ihanuuteen mukaan.. Joko olet pyytänyt synnintunnoissasi ollessasi syntejäsi anteeksi Jeesukselta, sinunkin Vapahtajaltajasi? Jos et, niin juuri Tänään on siihen hyvä mahdollisuus. Voit omin sanoin sen tehdä, niin kuin sydämessäsi asian tunnet. Risti seisoo yhä Golgatalla, sillä paikalla, jonne saat tulla ihan missä sitten oletkin ja elätkin polvistuen eteensä ja suostuen, siis: antaa pelastaa sielusi kadotukselta, jonne saatana haluaisi sinutkin viedä, pois taivaan ilosta..Ikielämästä taivaassa. :wink:

Niin, kuinka moni elää ilman Vapahtajaansa ja uskoo vain niitä vääriäkin opetuksia joita on mahdollisesti läpi elämänsä kuullut..Kuin aivopesty uskomaan valhe, tai ainakin melkein. Jumala ei väsy vetämästä ihmislasta puoleensa, koska Hän haluaisi pelastaa ihan jokaikisen ihmisen maailmassa. Ei siis mitään valio porukkaa, Ei todellakaan! Vaan meidät heikot, vajaat, kurjat, raadolliset ja niin monet harhaankin joutuneet, jotka uskovat mieluimmin pappien valheita, kuin uskoisivat Raamatun Sanan totuutta ja sen kautta tulisivat totuuden tuntoon, jolloin omatunto herää, kun Isä Jumala antaa etsikkoajan ja vetää rakkaudellisesti puoleensa, jotta ihminen suostuisi etsimään Vapahtajaansa. . Ja niin kuin Raamattukin sanoo, niin..

Mark. 8:
35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
36 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?
37 Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
38 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

Joh. 7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Matt. 7:7-8
Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

Ja laitan vielä tämänkin;

Joh. 10:
1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.

5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.

14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

Olen nyt kuin saanut seurata parinkin eri ihmisen kilpajuoksua poispäin Jeesuksen läheltä, kuin juosten pakoon Häntä, koska eivät ole halunneet pelastua ja tulla uskoon, vaan ovat kuin halunneet jatkaa elämäänsä ilman Vapahtajaansa ja pelastumistaan. Jumala ei pakota ketään, eikä mihinkään; ei edes pelastumaan Pojassaan ja siten pääsemään sitten kerran taivaan kotiinkaan. Kaikki on vapaaehtoista. Vaan Hän kutsuu, antaa etsikoaikojakin muutamia, jolloin hän oikein erikoisesti vetää puoleensa ja kutsuu maailmaan eksynyttä luotuaan takaisin yhteyteensä, sekä saamaan Jumalan lapsi oikeudenkin samalla.

Hänhän on ISÄ, Taivaan Isä ja Hän kaipaa lastaan yhteyteensä, lähelleen..Jokainen tuhlaajapoika ja tyttö on hänen silmäteriään ja kuinka hän odottaakaan ja kaipaa; saadakseen pelastaa heidät ja siksi Hän antoi ainoan rakkaan Poikansakin tulla maailmaan ja tehdä hyvää, joutua ristinpuuhun naulattavaksi ihmiskunnan, joka ainoan henkilön syntien vuoksi, jotta Hän, Jeesus Kristus saisi ja voisi verellään pestä heidän kaikkien synnit puhtaaksi sekä antaa heille aivan uuden elämän Hänessä, sekä Hänen kauttaan, nimessään ja veressäänkin..(Jeesuksen sovintoveressä)

Hän pelastaa Paimen sauvallaan harhaan joutuneet, eksyneet, vikuroivat karitsat, jotka kuuntelevat enemmän sielunvihollista ja vain sitä tottelevat, kuin että: kääntäisivät katseensa Jeesukseen, joka odottaa saadakseen olla heille armollinen, sekä antaa heille ikuisen elämän kerran taivaan kodissa.

Mutta, niin Miksi niin suuri joukko juoksee vain kuin pakoon pelastustaan ja Pelastajaansa. Täytyy Hänellä (Jeesuksellamme) olla valtava suru ja huoli näistä uppiniskaisista, maailmaan ja syntiin rakastuneista lapsista, joille ei kelpaa pelastus ja armo, anteeksiantamus Hänen nimessään ja ristinsä veren voittovoimassa, uusi elämä, uudestisyntynyt sydän... :cry: :think:

Jes. 55:
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

Ja lopuksi tahdon laittaa tämän tutun psalmin vielä:

Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

Ilman sua
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!