AJATUKSIA ARJESSA

AJATUKSIA ARJESSA

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.03.2014 19:31

Raamatussa sanotaan, että Jeesus tuli ottamaan pois maailman synnin ja tekemään tyhjäksi perkeleen teot. On selvää, että emme pysty tekemään parannusta ottamalla itse itseämme niskasta kiinni, vaan antamalla hyvän, rakastavan Jeesuksen toteuttaa hyvä tahtonsa.

Meidän tulee uskaltaa heittäytyä Jeesuksen varaan, yksin hän pystyy puhdistamaan, vapauttamaan ja nostamaan loasta köyhän. Armosta pelastettu pitää sisällään saman totuuden, ilman ansiotamme, ilman ponnistelujamme, sulasta armosta, koska hän on ensin rakastanut meitä ja osoittanut rakkautensa Pojassaan Golgatalla.

Usein sekoitetaan lahjavanhurskaus ja sen päälle rakentuva elämän vanhurskaus. Sekoitetaan Jeesuksen verellä pyhitetty ja sen seurauksena tuleva pyhityselämä Hengen mukaisten valintojen tuloksena.

Syntyminen ja kasvu ovat kaksi eri asiaa. Eksynyt ei halua palata, jos häntä moititaan ja arvostellaan, vai haluaisitko sinä? Tarvitaan Jeesuksen rakkautta, joka meihin on vuodatettu Pyhän Hengen kautta ja jonka itse olemme kokeneet ja jonka kokemisessa toivottavasti elämme päivittäin. Näin Jeesus pääsee kauttamme ilmestymään rakastavana hyvänä paimenena sivuun joutuneelle ja petetyksi tulleelle rakkaalleen. On välillä hyvä muistaa: Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää myös te samoin heille.

Näitä mietiskeli
Anneli Tolvanen
Salo
Helinä Ilkka - Ettei yksikään hukkuisi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: AJATUKSIA ARJESSA

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.06.2014 21:41

Raamatussa sanotaan, että Jeesus tuli ottamaan pois maailman synnin ja tekemään tyhjäksi perkeleen teot. On selvää, että emme pysty tekemään parannusta ottamalla itse itseämme niskasta kiinni, vaan antamalla hyvän, rakastavan Jeesuksen toteuttaa hyvä tahtonsa.

Meidän tulee uskaltaa heittäytyä Jeesuksen varaan, yksin hän pystyy puhdistamaan, vapauttamaan ja nostamaan loasta köyhän. Armosta pelastettu pitää sisällään saman totuuden, ilman ansiotamme, ilman ponnistelujamme, sulasta armosta, koska hän on ensin rakastanut meitä ja osoittanut rakkautensa Pojassaan Golgatalla.

Niin ystäväni; koitatko kelvata Jumalalle omilla ansioillasi, tai hyvyydelläsi? Olethan ottanut Jeesuksen jo sydämeesi asumaan ja muuttamaan sen huoneen, siis sydämesi uudeksi: puhdistaen sen verellään ja Hengellään? Toivon sitä, että voisit jo olla uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Mutta jos näin ei ole, vaan elät vielä kuin vain luullen olevasi uskossa, mutta sinulta puuttuu Jeesus, pelastusvarmuus, niin kiiruhda jo ristinsä juurelle tekemään täyttä totta, ja pyytämään kaikkia syntejäsi anteeksi. Sillä sitä ja vain sitä Isä Jumala sinulta vain odottaa; suostumista ja nöyrtymistä.

Jeesus on todellakin tullut maailmaan, jotta jokainen ihminen voisi pelastua, sekä saada syntinsä anteeksi ja rauhan, voiman, pelastusvarmuudenkin...Jos et ole vielä Jeesuksen omana, niin se sydämenkin rauha vielä silloin puuttuu. Toki se heittelee joskus jo pisempäänkin uskossa olleilla, mutta jotenkin sellainen varmuus on kuitenkin koko ajan läsnä ja tietää, kokee, että; Jeesus on kanssani ja välittää, auttaa minua. Se, jos mikä on sellaista yliluonnollista jota ei järjellä edes voi ymmärtää, miten keskellä pahintakin myrskyä on tyyntä ja rauhaisaa sydämessä. :roll:

Jeesus kolkuttaa sydämien ovia ja odottaa, että saisi astua sisäänkin ja puhdistaa sen verellään. Vain ristin luota löytyy rauha, sanoo Raamattu ja se on aivan totta ja todeksi koettua, siksi sitä uskaltaakin suositella; jokaiselle kaipaavalle ja väsyneelle, pettyneelle, ym sydämelle.

Herra ei vaadi muuta kuin vain suostumista tahtoonsa sekä nöyrtymään ylpeydestään, nostamaan päänsä, kun ihmispelko koittaa tehdä ansan, ettei vain lähtisi taivastielle ja sais samalla syntejään anteeksi ja sitä ihmeellistä Jumalan rauhaa ja iloa sydämeensä. Ihminne voi pelätä läheisiään ja ystäviään, niin ettei kehtaa, tai uskalla edes ottaa pelastusta vastaan. Mutta on hyvä muistaa, sekä ymmärtää se totuus, että: Krerran meistä ihan joka ainoa joyutuu Jumalan tuomioistuimen eteen ja silloin ei auta selittelyt, miksi Jeesus ja pelastus ei kelvannut.. Olemme itse kukin vastaamassa vain itsestämme ja omista päätöksistämme. Siksi ei kannata antaa ihmispelon voittaa ja siksi luopua uskosta, vaan; pyytää voimaa taivaasta olla omanansa..tulla omaksensa. ;)

Saakoon siis Jumalan ihmeellinen ja ihana rakkaus koskettaa sinua ystäväni ja älä viivyttele enään, vaan huuda Jeesusta auttamaan, sekä vahvistamaan, pelastamaan sinut.. Vain siten pääset kerran taivaan kotiin!

Lauluryhmä Pasuunat....Maksoit suurimman hinnan
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: AJATUKSIA ARJESSA

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.06.2018 13:19

Näinpä juuri; Ajatuksia arjessa.. :think:

Olen nyt joutunut aikalaillakin miettimään ja viipymään Herran ristin juurella rukoillen monien vielä uskosta osattomien sielun tilan puolesta. Heidät on kuin laskettu ja lasketaan rukouksiini.. Ja olen joutunutkuin samalla miettiin myöskin sitä, että: kun me tahdomme ihmisten pelastuvan ja rukoilemme heidän muuttumistaan, uudestisyntymistään, niin onko se niinkin, että vasta sitten kun Jumala oikein laskee heidät sydämillemme, muistuttaa meitä heidän vielä kaukana Herrastakin olemisestaan ja näin ollen alamme panostaa oikein tosissamme ja kunnolla ja päivittäinkin rukoukseen heidän sielujensa puolesta, niin.. Onko se merkki taivaasta, että silloin he ovat tulleet synnintuntoon ja herätykseen, vai mitä..? Ja miksi heidät lasketaan rukousalttareillemme? :???:

Sillä, jos ja kun joku tai jotkut kuin lasketaan mieleemme, kun olemme rukouksessa ja muulloinkin, niin tuskin se nyt aina tulee vain meistä itsestämme. Vai mitäpä sinä rakas kanssamatkaajani siitä arvelet, onko se vain meidän omaa haluamme että he pelastuisivat ja muuttuisivat, vai oisko sittenkin kysymys siitäkin, että Jumala tahtoo muuttaa, sekä pelastaa heidät ja Hän silloin tahtoo käyttää meitä siinä kanavanaan, työssään, johdattamassa oikeaan suuntaan; kiittäen, kun Hän tahtoo pelastaa heidänkin sielunsa ja valmistaa tie heidän eteensä taivaasen pääsyäkin varten?!

Eräs naapurini kohtasi minut tässä hiljattain ja hän on vahvasti lapsikasteen pelastavan armon kannattaja ja siinä pelastumisen kannattaja. Mutta nyt jotakin olikin toisin. Koin sen hengessäni ja jäin sitä miettiin.. :think: Ja toinen on isosiskoni, joka on aina ollut luojauskoinen ja jopa kuin pakanauskoa kannattava... :???: Ei siis mitään helppoja tapauksia kumpikaan. Mutta Herra tahtoo pelastaa heidät molemmat ja tietenkin monia monia muitakin uskonnollisia.

Pysytään päättäväisesti rukouksessa; tuntui tai näytti sitten ihan miltä tahansa. Koska pelastuminen ei koskaan kuitenkaan ole kiinni meistä, tai siitä: miltä meistä tuntuu, vaikuttaa, näyttää, tai vaikuttais.. Onhan täysin mahdottomaltakin näyttäviä ihmisiä pelastunut ja tullut väkevästi uskoon. Jumalalle Ei kukaan ole mahdoton tapaus, vaikka meidän mielestämme heitä on useitakin. Ei katsota ihmiseen, vaan koitetaan nähdä sielumme silmin heissäkin se; pieni lapsi, joka tarvitsee Jumalan rakkautta yhtälailla kuin me kaikki muutkin ihmiset tarvitsemme, sekä anteeksiantoaankin, pelastuksen mahtavuutta, Jeesuksen syliä ja turvaa. :thumbup:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!