by David Wilkerson | December 5, 2011
Jumalan kansalla oli ongelma Juudassa. Se epäili hänen halukkuuttaan ja voimaansa vapauttaa sen syvälle pesiytyneestä luopumuksesta ja epäjumalanpalveluksesta."Mutta he vastaavat: 'Se on turhaa! Sillä me vaellamme omien neuvojemme mukaan, ja me teemme kukin oman pahan sydämensä paatumuksen mukaan'"(Jer.18:12).
Juuda oli heittänyt jo toivon ja ajatellut: "Olemme joutuneet liian kauas, meillä ei ole paluuta. Olemme hyljänneet Jumalan, pilkanneet häntä, heittäneet hänet syrjään, ilkkuneet häntä. Olemme niin syvällä synnissämme, ettei ole toivoa. Ei Jumalakaan pysty tuomaan meitä takaisin."
Kaikkien julistustyövuosieni jälkeen minun on yhä taisteltava tällaista ajattelua vastaan. Sinusta saattaa tuntua samalta. Aviomiehesi on ehkä ateisti, julma ja jumalaton. Olet itse vakuuttunut: " Kaikki ympärilläni olevat ihmiset pelastuvat paitsi minun aviomieheni. Hän on erilainen, kova."
Herra sanoi Juudalle: "Onko minun käteni liian lyhyt vapahtamaan?"(Jes.50:2).
"Liian lyhyt" on alkukielessä sana, joka tarkoittaa "poikki leikattu". Jumala sanoi siis: "Kerro, onko vihollinen katkaissut voimakkaan käteni? Olenko minä menettänyt voimani pelastaa? E! Minun mahtava käteni kuivatti Punaisen meren. Se puki taivaat pimeydellä. Se avasi sokean silmät! Olette nähneet, että minä pelastan äärimmäisyyteen asti. Miksi luulette minun menettäneen voimani vapahtaa teidät?"
Rakas lukija, milloin Jumala on menettänyt voimansa pelastaa pahimman syntisen maan päällä? Milloin hän lakkasi haluamasta vapauttaa huumeiden orjat, juopot ja prostituoidut, vaikkei kukaan rukoillutkaan heidän puolestaan?
Päättäisikö Jumala jotenkin olla pelastamatta sinun perheesi jäseniä, joiden puolesta olet paastonnut ja rukoillut uskollisesti? Ehdottomasti ei! Meidän pitää huutaa häntä uskossa: "Voi, Herra, sinä voit pelastaa Wall Streetin. Sinä voit vapauttaa syntisen New Yorkissa. Sinä voit pelastaa muslimin vieraassa maassa ja voit vapahtaa kenen hyvänsä minun perheeni jäsenistä.
Sinun kätesi ei ole liian lyhyt. Sinä voit pelastaa kenet hyvänsä!"
Älä usko, että hänen kätensä on katkaistu. Usko sen sijaan, että hän voi tehdä mahdottomia! Luo itsellesi näky hänen rakkaudestaan ja armostaan, hänen ojennetusta käsivarrestaan, jolla on kaikki valta pelastaa!
Meidän tulee rukoilla ja olla kärsivällisiä. Hän kokoaa luokseen rakkaamme, yhden kerrallaan!
"Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin"(Jer.3:14).