Pelastettu ja turvassa

Pelastettu ja turvassa

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.04.2022 12:26

Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla

Lue Hebrealaiskirje 9: 23-28

Samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat. Hebrealaiskirje 9:28

Jos kristitty taiteilee uskollisuuden ja tottelemattomuuden välissä ja pyrkii itse varmistamaan oman pelastuksensa, hänen mielialansa nousee ja laskee kuin vuorovesi. Epäilykset ja pelot katoavat vasta silloin, kun kiinnitämme katseemme ristille.

Ristillä Kristus kuoli syntiemme edestä ja sovitti ne kaikki - menneet, nykyiset ja tulevat. Saamme olla varmat siitä, että sekä eilinen että huominen ovat Kristuksen veren suojassa ja hänen uhrinsa riittää maksamaan kaikki rikkomukset.

Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan. Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle. Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat. (Hebr. 9:26-28)

Ristillä meidät sovitettiin Jumalan kanssa. Jumala antoi meille oikeuden seistä hänen edessään. Hän vapautti meidät syyllisyydestä ja antoi meille kyvyn olla yhteydessä häneen.

Kun kerran vastaanotamme Jeesuksen uskon kautta, kaikki se, mitä ristillä saavutettiin, luetaan omaisuudeksemme. Se on Jumalan lahja, eikä mikään, mitä teemme tai jätämme tekemättä, voi uudestaan siirtää meitä tuomion alle. Me olemme pelastetut ja turvassa.

Rakas taivaalinen Isä, kiinnitän katseeni ristille ja riemuitsen siitä, että eilinen, huominen ja tämä päivä ovat kaikki sinun suojassasi. Kiitos, että olen pelastettu ja turvassa.

Kuva

Hän ohitse ei kulje (Simojoki/Kaskinen)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!