TIE PELASTUKSEEN

TIE PELASTUKSEEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.01.2014 14:36

Kuva
Merja Hautanen

1> Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. ( Apt 17:30)

2> Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. ( Joh 3:16)

3> Niin tulkaamme, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne olisivat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi. (Jes 1:18 )

4> Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. (San 28:13)

5> Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. (Joh 1 12-13)

Miten voin pelastua?

Ihmisen tulee kääntyä pahoilta teiltänsä, tehdä parannus, hylätä synti ja astua sisälle Jumalan suunnitelmaan. Tuntoa painavat rikokset tulee tunnustaa Jumalalle ja selvittää ihmisten kanssa sellaiset asiat, jotka sitä vaativat. "Minkä valo paljastaa, sen veri puhdistaa." Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

Jumala on jo osoittanut rakkautensa meihin lähettämällä Poikansa kuolemaan syntiemme tähden. Hänen puoleltaan kaikki on valmista. Kun ihminen avaa Jeesukselle sydämensä ja ottaa hänet vastaan tunnustamalla syntinsä ja antaen Jeesuksen veren puhdistaa sisimpänsä, hän saa voiman tulla Jumalan lapseksi. Uudestisyntyminen on Jumalan teko. "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" Joh 3:3

Uudestisyntynyt ihminen on uusi luomus. Päivittäinen Raamatun lukeminen ja rukous auttavat Jumalan lasta käymään eteenpäin Elämän tiellä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: TIE PELASTUKSEEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.10.2017 21:56

:think: :thumbup: Joitakin mietteitä kuin nousi mieleeni tuosta siskon kirjoituksesta. Ensinnäkin, on niin paljon ihmisiä, joilla on jo kuin käsitys omasta uskostaan ja uskossa olostaan eräiden sakramenttien kautta, joita valtion kirkko opettaa. Minä itse en ole milloinkaan pannut mitään painoarvoa vauvakasteelleni, tai kirkkoon kuulumisellenikaan. Rippikouluni oli mieleen painuva tapahtuma, mutta toki...sekin vasta konfirmaatio tilaisuus ja siinä saatu Herran Hengen kosketus. Mutta kun tuli voimakas tunne saada olla puhdas ja puhdistettu, niin en saanut senjälkeen mistään tukea, neuvoja siinä asiassa ja niin se pikku hiljaa hiipui ja unohtuikin. Kunnes isosiskoni alkoi viedä minua mukanaan Hämeenlinnan srk nuorten joukkoon muutamia kertoja. Jopa toisen siskoni kanssa käymät tanssipaikka kokemukset eivät enää sillai kiinnostaneet, kun koin sen erilaisen hengen ja ilmapiirin siellä noiden nuorten parissa..

Mutta meni vielä reilusti toistakymmentä vuotta ennenkuin sain oikeestikin antaa elämäni Jeesukselleni ja tulla uskoon, pelastua. Olin hyvin uskonnollinen, mutta en ollut uskovainen vielä sitä aikaisemmin. Ja siksi ehkä ymmärränkin sen, miksi niin moni uskoo jo olevansa uskovaisia, vaikka ovatkin vielä uskosta ulkona ja vain käännynnäiisä, mutta ei pelastettuja. Elikkäs; Jeesus Kristus ei vielä ole saanut astua sydämiin ja puhdistaa sitä verellään ja jäädä sinne asumaan Isän ja Pyhän Hengen kanssa.

Tänään sitä jälleen aamusella rukous hetkessäni muistelin ja miten Mahtavaa se oli kun sain nostettua kodissamme olleessa tupakokouksessa käteni, kun kysyttiin, että: "Onko täällä ketään joka haluaisi pelastua ja tulla Jeesuksen omaksi?" Kylläpä se käsi olikin silloin raskaan tuntuinen, vaikka sydän huusi; "Minä haluan!" Mutta, kiitos Herralle; Jumala näki sydämeni halun ja taisi lähettää enkelinsä nostamaan käteni ylös. :wink: Ja niin saarnaaja ja eräs uskon sisko lopuksi rukoilivat puolestani ja julistivat kaikki syntini anteeksi saaduiksi Jeesuksen Kristuksen kalliissa maahan vuotaneessa ristinsä sovintoveressä ja Jeesuksen nimessä. Niin johan tämä likka lähti anopilleen viemään penkkejä, jotka olivat olleet häneltä lainassa iloisin ja kevyin mielin. Ei tainnu aina edes jalat osua maahankaan, kun oli niin kevyt olo.

4> Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. (San 28:13)

Tuo jae varsinkin puhuttelee minua yhä, koska siinä on se avain pelastukseenkin; Vain tunnustamalla syntisyytensä, vääränlaisen ajattelunsa, käytöksensä, puheensa tms,... Niin vain siten me voimme saada syntimme anteeksi, nöyrinä tunnustaen, etten voi itse itseäni muuttaa, vaan tarvitsen siihen Sinun apuasi ja voimaasi Herrani Jeesus Kristus, Poika Jumalan! Ja niin minullekin kävi, kun synti sekä oma ilkeä, kiukkuinen käytökseni lapsiani kohtaan oli alkanut ennen uskoontuloani todella vaivaamaan mieltäni ja mikään muuhan ei olisikaan saanut minua muuttumaan, kuin vain yksin Herrani ja Vapahtajani kohtaaminen elämäni tiellä, sekä rakkautensa minuakin kurjaa kohtaan. Kiitos siitä Herralleni! :clap: :D

Jokainen tulla saa, sillä ei ole niin huonoa, tai edes niin paljon rikkonutta, epäonnistunutta, tai minkään muunkaanlaista ihmistä maailmassa, joka ei saisi tulla sinne Golgatan verisen ristinsä juurelle, katsoa suoraan silmiin Herraansa ja Vapahtajaansa Jeesusta Kristusta ja pyytää: "Ole minulle kurjalle, syntiselle armollinen ja anna anteeksi rikkomukseni ja kaikki mikä on estänyt minua tulemasta eteesi, luoksesi, ja siten ottamasta vastaan antamaasi pelastustakaan. Pese minut puhtaaksi verelläsi Jeesus, aivan kaikesta siitä: millä olen vastustanut sinua, rikkonut Sinua vastaan ja samalla lähimmäisänikin vastaan; sekä ollut tottelematon ja nurjamielinen pyhyyttäsikin kohtaan Herra!" Tule jo!

Jes. 55:
1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.

3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.

6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

19-Heimo Enbuska - Yksin en kulje
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!