
Niinpä, niin, kuinka mittaamattoman
tärkeää onkaan ottaa vastaan pelastus, silloin kun Herra Jeesus kutsuu ihmistä ja silloin kun Hän tahtoisi pelastaa ihmislapsen, sekä ottaa hänet omakseen. Uskon, että monet ovat jo tulleet kosketetuiksi, kun Jumala armossaan on alkanut aivankuin vetää ihmistä puoleensa, lähelleen, sekä pelastukseen, ja kun Hän tahtoisi antaa sydämeen, etsikkoaikansa.

Mutta, niin juuri, silloin niin kovin helposti tuleekin se inhottava:
ihmispelko, tai väärä ja negatiivinen ajattelu, uskossa elämisestä, tai jokin muu
tekosyy, jonka takia sitten se ihmispoloinen jättääkin sen ihan oman
etsikkoaikansa käyttämättä ja jää elämään edelleenkin pelastusta omistamatta/ saamatta, elämään yhä vain niiden entisten ystävien, tms. joukkoon kulkemaan, heidän, joilla
ei ole Jeesusta Kristusta elämänsä Herrana ja Vapahtajana, pelastamassa heitä synnin tieltä taivaaseen...
Olen nyt viimeisten kuukausien aikana kohdannut monia uskosta
vielä osattomia, joille tähän asti uskon asiat ovat olleet kielteisiä ja täysin tarpeettomiakin.. heidän mielestään. Mutta, jotka aivan selvästi on Jumala Rakkaudessaan ja armossaan alkanut kuin vetää heitä, kohti Golgatan veristä ristiä sekä pelastumistaan.. Kohti Jeesuksen Kristuksen turvallista ja lämmintä syliä: sylihoitoansa.

Se, sitten mikä se on kullakin heistä ollutkin syynä
negatiiviseen ajatteluunsa uskosta ja uskovistakin, niin on aivan selvästi nähtävissä, kuultavissa ja aistittavissa kuitenkin sellaainen kuin Jumalan käden jälki heidän
ajattelussaan, joka on selvästikin pehmentynyt, ja muuttumassa.. kun uskon asiat ovat
kuin tulleet heile aivan uudella tavalla kiinnostavammiksi. Se on aina kiitosaihe taivaisiin!
Mutta sitten tulee se ns. takapiru joka alkaa myöskin muokata heidän ajatteluaan sekä estää heitä, kuin
enää lisää kiinnostumasta uskon asioista, raamatusta.

Sehän on se ilkimys, joka haluaisi kaikkien sielujen joutuvan kadotukseen kanssaan, eli; saatana, jota sielunviholliseksi ja perkeleeksikin kutsutaan. Se alkaa supista ihmisen korvaan valheitaan ja käyttää estämisessään myöskin ihmisen omaisia ja ystäviä, tms, eli: toisia uskosta osattomia ihmisiä, joita
ei vielä kiinnosta millään tavalla uskon asiat.
Tai tätä nykyajan hienoa keinoa puhua uskosta,ja opettaa, eli nettiä, jossa on paljon hyvää, mutta yhtä paljon pahaa ja tosi tuhoisaakin, jos sitä kaikkea sieltä uskoo ja tottelee, seuraa.. Kaikkea sitä, mikä on täysin Raamatun Sanan sekä Jumalan tahdonkin vastaista opetusta ja tietoa.

Ja valitettavasti se (
sielunvihollinen) aivan liian usein siinä myöskin onnistuu, mitä se yrittääkin ja saa etsikkoajassa olevan ja Herraansa, sekä vapautustaan synneistään etsivän ihmisen luopumaan ja lopettamaan kaiken myönteisen ajattelunsakin uskosta tai pelastuksestaan..Se, kun on niin ovela, että kun se tietää ihmisen heikoimmat kohdat, niin tottakai se myöskin käyttää niitä omaksi hyödyksen, tuoden vääränlaista ajattelua, tai opetusta etsivän sydämeen.
Se saa ihmisen uskomaan, ettei Jumalaa tarvita, eikä Jeesusta pelastajanaankaan ja näin ihminen kuin alkaakin kovettumaan sekä kylmenee uskon asioille ja lähtee tietämättään tai edes ymmärtämättään seuraamaankin saatanaa ja sen ajattelua, oppeja, ym..
Siis se on aina tuhon tie, joka sille tielle lähtee. Kun voisinkin jokaisen ihmisen siltä tuhon tieltä varjella, niin tekisin kaikkeni sen eteen. Mutta se on aina
oman valinnan paikka ja toinen ei voi kuin vain rukoilla Herraa auttamaan siinä tilanteessa. Rukous on kyllä tosi vahva ase, sekä apu taistelussa hyvän ja oikean puolesta!
Mutta, niin.. ketäänhän ei voida pakottaa mihinkään, sehän on selvä. Mutta onhan se tosi surullista, jos ja kun ihminen on
ihanasti herätyksessä ja luopuu siitä kaikesta mitä hän
saisi omistaa: uskoon tultuaan (
taivasosuuden ja Jumalan rauhan, ym.) Ja kaikki vain sen takia, että hän pelkää enemmän ihmistä, ja ihmisten mielipiteitä, heidän sanomisiaan, tms, kuin Jumalaansa.

Sehän on Aina jokaiselle se valinnan paikka! Ketään ei voida, eikä edes olisi viisastakaan pakottaa, vaatia mihinkään. Sellaisesta vain syntyisi keskosia, tai ..Vaan ihmisen
täytyy itse tajuta; mitä hän menettää, jos hän hylkää Jumalan kutsun: ihmispelon tai jonkin muun
tekosyyn tähden.
En haluaisi olla sellaisen ihmisen ns
"housuissa", kun hän sitten kerran on siellä, mihin me kaikki, niin uskovat kuin uskosta osattomatkin kerran joudumme, eli: Jumalan valtaistuimen eteen tuomittaviksi. Se kun kohtaa
jokaista ihmistä, kun aika täyttyy ja elämä päättyy. Siitä puhuu Raamattu ja se
ei ole pelottelua, ei todellakaan. Vaan se on totta ja niin tapahtuu halusimmepa sitä sitten tai emme.

Kukapa sitä haluaisi olla tuomittavana siitä, miten on elämänsä elänyt? Ei varmastikaan kukaan. Mutta se on siltikin väistämätön tapahtuma ja totta, koska Jumala
ei valehtele Sanassaan. Me ihmiset voimme valehdella ja usein niin valitettavasti teemmekin, mutta Jumalan Sana, Raamattu on niin ja amen! Totuus!
Ja se Ei muutu koskaan! Sitä kyllä valitettavasti monet uskovatkin muuttelevat, vesittävät, jättävät pois tärkeitäkin asioita, mitkä Jumala on kerran Sanaansa ilmoittanut, sitä kirjoittaneille omilleen. Mutta Herra kyllä voi avata sen mikä on totuus siltikin Pyhän Henkensä kautta,
jopa etsivälle sielullekin, jos Hän nin vain tahtoo! Tai lähettää tootuudessaan varltavan uskovan neuvomaan, sen, miten asia oikein on. On hyvin vaarallista alkaa muokkaamaan Raamatun Sanaa ja kuitenkin sitä tapahtuu hyvinkin paljon nykyään..
Haluan sanoa;
Kokeile Jeesusta! Et tule koskaan pettymään, et koskaan. Ihmisiin ja kaikkeen muuhun sinä voit pettyä, mutta kun otat vastaan kutsun tulla Jumalan lapseksi ja lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta sekä tahdot pysyä vain siinä, mitä; Raamattu sanoo, niin sinulla
ei ole mitään huolen häivää, kun astut Jumalan tuomioistuimen eteen kerran, niin: Jeesuksen veren ja Hänen nimensäkin tähden, sinut vapautetaan ja julistetaan täysin syyttömäksi kaikesta siitä, mikä muuten kohtaisi sinua tuomiolla sekä kadotukseenkin joutumisella. Mieti rauhassa ja tee oikea valinta Jeesuksen puoleen!
Maritta Ryytty kirjoitti:Kutsun sinua kokemaan ihmeellistä voimaa. Se löytyy ristin juurelta. Jeesus Kristus on tie pelastukseen, Hän on tie, totuus ja elämä. Itse et voi itseäsi auttaa, kun hädän hetki yllättää. Tartu silloin kaksin käsin ristiin ja huuda Jumalan puoleen.
Jumalan voima on ihmeellinen, yli kaikkien inhimillisten ja ihmistekoisten voimien. Kun kaikki omat aseesi vaipuvat maahan, Jumala vastaa.
Kaikki asevoimat, raudatkin sulavat ja kadottavat voimansa Hänen käskystään. Kaikki aikakin on Hänen kädessään. Tuo ihmeellinen voima, rakkaus, armo, suloinen rauha odottaa lähelläsi.
Kun pyydät apua ja huudat Jumalan puoleen, Hän vastaa. Hän on todellinen auttaja, Hän nostaa, kantaa ja pelastaa. Jeesuksen veri puhdistaa kaikki ristin juurelle saapuneet, ja Jumala näkee heidät omina lapsinaan. Niin olet ikuisesti turvassa ja kuulut Jumalan suureen perheeseen.
Jeesus Kristus, Jumalan Poika, syntyi ihmiseksi, ja kuoli, että sinä ja minä pelastuisimme. Juutalainen kansa oli valittu Herran omaksi kansaksi ja on edelleen Jumalan silmäterä. Mutta me, pakanakansatkin, olemme saaneet armon Jumalan edessä. Siunatkaamme Israelia, jokaista juutalaista. Rukoillaan kaikkien kansojen puolesta, kun vielä aikaa on meille annettu. Olemme päässeet Jumalan Kaikkivaltiaan syliin Jeesuksen kautta.
Miika 7:
18 Kuka on Jumala, niinkuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi ja käyt ohitse perintösi jäännöksen rikosten? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hänellä on halu laupeuteen.
19 Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.
20 Sinä osoitat Jaakobille uskollisuutta, Aabrahamille armoa, niinkuin olet vannonut meidän isillemme muinaisista päivistä asti. 
Laitan tämän mahtavan laulun vielä lopuksi tähän:
Pyhä Hän on, Asanna, san.säv.Seija Lehtonen