Valmistaudu iankaikkisuuteen

Valmistaudu iankaikkisuuteen

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.04.2026 09:43

Juhana Lehmuskoski

Kenenkään elämä ei jatku loputtomiin, vaan se on lopulta "kämmenenleveys", kuten Raamattu sitä kuvaa. Kuitenkaan ihmisen sielu ei voi koskaan raueta tyhjiin, vaan se jatkaa olemassaoloaan joko taivaassas tai kadotuksessa.

Kaiken Jumala on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä. Tämä näkyy arkielämässä siten, että ihminen luonnostaan hämärästi tajuaa elävänsä vielä kuoleman jälkeenkin. Siksi omaisuus, raha, maine, kunnia ja nautinto eivät anna ihmisen kaipaamaa sisäistä rauhaa. Se löytyy vain Jeesuksen yhteydessä. Rauha ilman Jeesusta on korviketta ja itsepetosta.

Armonaika

Meidän tulee valmistautua kohtaamaan Jumalamme. Ihmiselle on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio. Meillä on tämä maanpäällinen elämämme aikaa löytää sielun pelastus Jeesuksessa, siksi tätä kutsutaan armonajaksi.

Hyvä elämä ja hyvät teot eivät riitä, koska jokainen meistä on tehnyt syntiä Jumalaa vastaan. Tuomioistuimen edessä emme voi vedota niihin, koska syyttäjä voi vetää esiin vielä suuremman joukon syntejämme. Se, joka luulee olevansa synnitön, on tutkinut elämäänsä liian harvan seulan avulla. Saastaiset ajatukset, loukkaavat sanat, himokkaat katseet ja valkoiset valheet ovat myös syntiä ja riittävät syöksemään meidät kadotukseen.

Pelastus on jo ansaittu

Siksi Jumala lähetti ainoan Poikansa Jeesuksen, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän. Jeesus maksoi kaikkien syntivelan kärsimällä puolestamme. Hänen uhrikuolemansa Golgatan ristillä riittää, koska hän on Jumalan Poika. Näin Hän siis on korkein Jumala, Herra Sebaot. Pisara jumalallista verta riittää kaikile pelastukseen.

Ehtona on usko tähän Jeesukseen. Jeesus tulee ottaa henkilökohtaisesti uskossa vastaan. Pelastus on kyllä ansaittu valmiiksi kaikkia ihmisiä varten, mutta kaikki eivät ole ottaneet sitä vastaan. Siksi suurin osa ihmisistä kulkee tuhoa kohti.

Henkilökohtainen vastaanottaminen

Jokainen pystyy ottamaan Jeesuksen vastaan yksinkertaisesti pyytämällä Häntä omaan elämäänsä Herraksi. Silloin Jumala synnyttää ihmisen uudesti. Se tapahtuu sisäisesti, ja ihminen alkaa elää uskonelämää. Sen merkkinä on parannus.

Se ei tarkoita omia yrityksiämme elää oikein, vaan Jeesus pelastaa ihmisen ja muuttaa koko elämän. Syntielämä hylätään, Jeesuksesta tulee rakas Vapahtaja, Pyhästä Hengestä johdattaja. Rukouksesta ja Raamatun tutkimisesta tulee tärkeä osa elämää. Sydämeen tulee pysyvä rauha, jota maailma ei voi antaa. Raamattu lupaa runsaamman ilon kuin pelastumatomilla ihmisillä on runsaasta viljasta ja viinistä.

Jeesus sydämesi ovella

Koska Jumala itse muuttaa ihmisen elämän, kenenkään ei tarvitse pelätä, ettei muutosta tapahtuisikaan. Jos Jumala ei pystyisi saamaan muutosta aikaan, Hän ei oliskaan Jumala. Anna Jumalalle mahdollisuus muuttaa kaikki hyväksi elämässäsi. Jeesus lupaa: "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

Jeesus kolkuttaa nyt sinunkin sydämesi ovella. Joka tulee Jeesuksen luo, sitä Hän ei heitä ulos. Käytä armonaikasi oikein ja ota vastaan pelastus Jeesuksessa ennen kuin on liian myöhäistä.

Yllä olevat asiat löytyvät esimerkiksi seuraavista Raamatun kohdista: Saarn. 3:11, Aam. 4:12, Hebr. 9:27, Joh. 3:16, Joh. 1:12, Matt. 7:13-14, Fil. 3:18, Ps. 4:8, Joh. 7:17, Ilm. 3:20, Joh. 6:37.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Valmistaudu iankaikkisuuteen

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.04.2026 18:19

Juhana Lehmuskoski kirjoitti:Kenenkään elämä ei jatku loputtomiin, vaan se on lopulta "kämmenenleveys", kuten Raamattu sitä kuvaa. Kuitenkaan ihmisen sielu ei voi koskaan raueta tyhjiin, vaan se jatkaa olemassaoloaan joko taivaassas tai kadotuksessa.

Kaiken Jumala on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä. Tämä näkyy arkielämässä siten, että ihminen luonnostaan hämärästi tajuaa elävänsä vielä kuoleman jälkeenkin. Siksi omaisuus, raha, maine, kunnia ja nautinto eivät anna ihmisen kaipaamaa sisäistä rauhaa. Se löytyy vain Jeesuksen yhteydessä. Rauha ilman Jeesusta on korviketta ja itsepetosta.

:roll: Tämä aihe taitaa olla monille inhottava edes sitä ajatella, että; "Mitä on sitten kuoleman jälkeen, tai missä sitten tulee viettämään iankaikkisuutensa, tms?" Monet sanovat, että; "Mihin puu kaatuu, niin siihen se myöskin maatuu." Jolla kuin halutaan sanoa, ettei edes usko, että ihmisellä olisi ikuista sielua, tai että jos onkin, niin että se sielu jäisi elämään, kun verenkierto lakkaa ja se, mihin senjälkeen sielu siirtyy ruumista, niin se riippuu 100%;sesti vain yksinomaan siitä, että; "Oliko ihminen ottanut eläessään vastaan Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan anteeksiannon, eli suomeksi sanottuna, että: Oliko tullut uskoon, ja lähtenyt seuraamaan Jeesusta, vaiko ei?!" :???:

Mutta niin se vain on, että; kaikella on määräaikansa taivaan alla, niin elämällä, kuin myöskin sillä, milloin elämänlanka katkeaa ja kuolema kohtaa ja alkaa se iankaikkinen elämä; oman valintansa mukaisessa paikassa. Vaikka aihe ei olekkaan ns. miellyttävä, niin kuitenkin se on hyvinkin tärkeä joka ainoan ihmisen elämässä. Sinunkin rakas ystäväni elämässä, jos et vielä ole Hänen, Jeesuksen oma ja taivasta kohti sen myötä menossa. Älä jää taivaan ihanuudesta pois.. :roll:

Sillä se valinta, että; Kelpaako Jeesus; Pelastajaksi ja Vapahtajaksi, syntiensä sovittajaksi, sekä ikuisen elämän antajana, vaiko ei? :-| Niin sillä päätöksellä valitaan myöskin ikuisuuskohtalo ja sen valinnanhan aina joutuu tekemään, ihminen itse, sitä ei voi vaatia, eikä pakottaa tekemään kukaan muu, paitsi tietenkin vain kuin opastaen ja ohjaten ratkaisuunsa, kun kerrotaan Totuus, sekä se, kuinka paljon Jeesus rakastaa joka ainoaa ihmislasta tässä maailmassa, sekä tahtoisi pelastaa jokaisen joutumasta sinne kadotuksen kauheaan paikkaan, joka on ikuista itkua ja kärsimystä, katumista siitä, kun ei aikanaaan uskonut uskovia, jotka kutsuivat häntä Jeesuksen omaksi! :think:

Ap. t. 17:30-31
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

Juhana Lehmuskoski kirjoitti:Armonaika

Meidän tulee valmistautua kohtaamaan Jumalamme. Ihmiselle on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio. Meillä on tämä maanpäällinen elämämme aikaa löytää sielun pelastus Jeesuksessa, siksi tätä kutsutaan armonajaksi.

Hyvä elämä ja hyvät teot eivät riitä, koska jokainen meistä on tehnyt syntiä Jumalaa vastaan. Tuomioistuimen edessä emme voi vedota niihin, koska syyttäjä voi vetää esiin vielä suuremman joukon syntejämme. Se, joka luulee olevansa synnitön, on tutkinut elämäänsä liian harvan seulan avulla. Saastaiset ajatukset, loukkaavat sanat, himokkaat katseet ja valkoiset valheet ovat myös syntiä ja riittävät syöksemään meidät kadotukseen.

Psalmi 139;
13 Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14 Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15 Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.[b]
[/b]

Niin meille kaikille on määrätty päivä, jolloin elämämme päättyy täällä maan päällä. Laitoin tuon Psalmin, josta voit niin halutessasi sen lukea ja se on Jumalan Sanaa Raamatusta, sekä totuus! :think: Kukaan ei voi sen päivän ylitse päästä, vaikka ois maailman parhaimman lääkärin käsissä, niin, kun aika on täysi, niin sydämemme pysähtyy ja alkaa ikuisuus, halusimmepa sitä sitten, tai emme. Siinä hetkessä, jota ei kukaan edes voi tietää, että milloin se päivä on, niin silloin pitää olla ns. tilivälit Jumalan kanssa kunnossa, eli Jeesus Kristus pitää silloin ja siinä hetkessä elää sydämessä, olla pelastettujen joukossa, jos taivaaseen mielii. Muussa tapauksessahan, silloin, kun armonaika päättyy, kuoltuamme, eli kun oli vielä mahdollisuus tehdä parannus ja uskoa evankeliumi, niin jos näin ei ole tapahtunut, niin siirtyminen ei tapahdukaan mihinkään paratiisin, vaikka kuka, mikä pappi, tms sinulle niin valehtelisi, niin ikuisuus kadotuksessa odottaa silloin ihmistä. :cry: :think: :-|

Tämä ei ole pelottelua, eikä helvettiin toivomista, Ei, vaan ihan Raamatullinen Totuus, joka ei muutu. Se ei ole muuttunut, eikä muutu, koska valinta on annettu ihmiselle itselleen, siinä: mitä päättää ja miten toimii? Mutta sydämestäni toivon ja rukoilen, että valintasi olisi Jeesus Kristus, joka kärsi ja kuoli sinunkin syntiesi tähden Golgatan keskimmäisellä ristillä ja huusi; SE ON TÄYTETTY! Hän sovitti ristillä, niin minun, kuin sinunkin rakas ystäväni kaikki synnit, sekä koko maailman synnit! Ja Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä ja Hän Elää, niin sinäkin saat elää ikuisesti Hänen kanssaan, kunhan vain otat Hänet vastaan sydämeesi; tunustaessasi olevasi syntinen ja että olet tehnyt syntiä Jumalaasikin vastaan.Hän antaa sinulle sinun kaikki syntisi anteeksi ja heittää ne meren syvyyksin ja Hän, Jeesus pesee sinunkin sydämesi puhtaaksi kalliissa maahan vuotanessa sovintoveressään ja saat siten ikuisen elämän kerran taivaan ihanuudessa. Kilvoitellaan sitä kohden rakkaat uskon ystävät!! :thumbup: :clap: :D

Psalmi 139;
1 Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut.
2 Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3 Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.

4 Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
5 Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
6 Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.

7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
10 sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.

11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.

Ole siunattu! :thumbup: :wave:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!