ONNEN ETSINTÄÄ

ONNEN ETSINTÄÄ

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.03.2026 19:21

Helli itseäsi ja rentoudu. Ihmisille tarjotaan monenlaista onnen etsintää, onnellisuuden messuja, hyvänolon tilaisuuksia, tuoksukynttilöitä, hierontaa eri muodoissa, kuntosalia ja muita monenkirjavia hoitoja. Joku löytää tyydytystä urheilusta, lenkkipolulta, metsän hiljaisuudesta, jne. tarjontaa riittää.

Ihmisen on tarpeellista pitää itsestään huolta. Mutta halutaanko näillä korvata se tyhjiö mikä aiheutuu Jumalasuhteen puutoksesta? Psalmin kirjoittaja Aasaf kertoo tulleensa ymmärtämään, missä on todellinen onnellisuuden lähde. Hän katselee ihmisiä, jotka eivät Jumalasta välitä. Hän näkee heidän menestyvän, vaikka uhmaavat puheillaan taivasta. Hän tulee kateelliseksi, kunnes huomaa mikä on jumalattoman loppu. "Ne jotka luopuvat sinusta, (Jumalasta) menehtyvät. Sinä tuhoat kaikki, jotka pettävät sinut. *Mutta minun onneni on olla lähellä Jumalaa, minä turvaan Herraan, Jumalaani ja kerron kaikista hänen teoistaan."* (*Ps.73:27,28)*

Jumala ilmestyi Jeesuksessa Kristuksessa ja tarjoaa sisäiseen tyhjyyteen tyydytyksen.

En tarkoita sitä, että sinun tulee luopua kaikista harrastuksistasi ja itsesi hoidosta, mutta todellisen tyydytyksen saavuttaaksesi tarvitset JEESUSTA KRISTUSTA. Jeesus kutsuu: "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon."

Oletko tehnyt työtä aivan uuvuksiin asti löytääksesi tyydytystä ja lepoa stressaavaan elämääsi? Olet ehkä mielenterveyden äärirajoilla ja apua ei tunnu löytyvän? Ehdotan, että kokeilet Jeesusta, se ei maksa muuta kuin ehkä sen, että menetät kasvosi ihmisten edessä. Raamattu sanoo: ?Ahdingossani minä huusin Herraa. Hän kuuli ja avasi tien. On parempi turvata Herraan kuin luottaa ihmisten apuun.?*(Ps. 118:5,8)*

Monenlaista hyvää kriisiapua voi ihminen antaa ja sitä on hyvä ottaa vastaan. Myös rukoustuki kannatta ottaa vastaan, mutta sisäiseen tyhjyyteen ja ahdinkoon todellinen apu tulee Herralta Jeesukselta Kristukselta.

Reino Tanner
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!