Mietin tuota sanaa;
Lahja, koska olen saanut kuin nähdä lahjan, joka ojennetaan ihmiselle ja huone tulee täyteen suloista valoa, kun se lahjapaketti avattiin. Sillä, niinhän se on rakkaat, että, kun ottaa vastaan pelastuksen, niin ei pelkästään silloin muutu sydän, vaan:
koko kodin ilmapiiri muuttuu, kun pimeyden on väistyttävä; Jeesuksen nimen tähden!
Sitten se toinen syntymä on, kun ihminen tulee
synnintuntoon ja alkaa etsiä siihen vapautusta Jeesuksesta, sekä löytää hänet;
Vapahtajansa ja huutaa häntä avukseen, pelastamaan ja vapauttamaan synnin kahleesta, sekä antamaan uuden elämän ja näin hän saa uudestisyntyä elävään uskoon Jeesuksessa Kristuksessa. Sekä saa ne kaikki syntinsäkin anteeksi, kun Jeesuksen veri saa ne pestä, sekä sydämen putipuhtaaksi kaikesta..
Siinä sinä synnyt, tai synnyit uudesti ylhäältä..
Me voimme siis syntyä kaksi eri kertaa ja kuolla kaksi eri kertaa. Etkö usko? Sinä synnyit kerran äidin kohdusta tänne kylmään maailmaan, niinkuin me kaikki ihmiset..Sitten toisen kerran sinä voit syntyä uudesti ylhäältä; Elävään uskoon, kun pyydät Jeesukselta kaikkia syntejäsi anteeksi ja kun olet tosissasi, niin tottakai Hän silloin myöskin tahtoo antaa sinulle sinun kaikki syntisikin anteeksi ja pesee ne, niin kuin sydämesikin sovintoverellään. Silloin sinä synnyt toisen kerran ja lähdet seuraamaan Jeesusta, sekä pysyttelet aina Hänen lähellään, ristinsä juurella. Se elämä vie sinut lopulta Karitsan hääaterialle taivaaseen, muiden pyhien kanssa. Se on elämäsi paras ratkaisu, jota et tule koskaan katumaan.
Samoin sinä kerran myöskin kerrran kuolet, kun aikasi täyttyy ja on aika siirtyä iankaikkisuuteen, joko odottamaan Karitsan hääjuhlaan pääsyä, tai sitten se huonompi vaihtoehto, eli kadotukseen joutumista. Se on se toinen kuolema, jota aivan takuulla tulet aina katumaan, koska on; sekä
fyysinen, että hengellinen kuolema. Tämä on faktaa ja Raamatun Sanaa, halusit sitä uskoa sitten tai et, niin näin se vain tapahtuu. Ja
sinä itse valitset täällä ajassa kumpaanko siirryt kun aikasi päättyy ja hengityksesi lakkaa..Onko se taivaan koti, vaiko itkuun ja ikuiseen murheeseen kadotuksen kauhuihin joutuminen?
Joh. 11:
24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan".Ilm. 2:11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.' Ja tämä ei ole pelottelua, vaikka niin saatatkin ajatella, vaan on hyvä ymmärtää se totuus jo eläessään, että:
vielä voi valita elämän Jeesuksen omana, sekä kotiin lähtevänä. Kumman sinä valitset, ja ethän odota vanhuutta, vaan tee se nyt ja heti kääntymällä Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen puoleen katuen, tahtoen päästä taivaan kotiinkin kerran. Nyt sen voit
vielä tehdä, sillä ethän voi varmaksi tietää elätkö vielä huomenna. Tämä päivä on Pelastuksen päivä, ja uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa aloittava päivä.
Silloin ei enää kuolemalla ole sinuun minkäänlaista valtaa, vaan kun sielusi erkanee sinusta kuoltuasi, niin se siirtyy Herran Jeesuksen luokse odottamaan lopullista pääsyä taivaan ihanuuteen..paratiisiin.
Ja kun sinä kuolet, niin kuolet toisen kerran: hengellisesti. Et
enää joudukkaan sinne, minne Jeesuksen hylkääjät joutuvat: pimeyteen, kadotukseen, vaan sinä saat astua; valoon, kirkkauteen, ihanaan rauhaan, kanssa Jeesuksen. Voisiko ihmisellä sen parempaa ollakaan odotettavissa? Minusta ei ole. Saamme katsoa eteenpäin ja rohkeasti vain yksin Jeesukseen! Halleluja!!

Niin, sinun lihan tahtosi täytyy kuolla, ja kun vain
haluaa kuolettaa lihansa tahdon loppuun asti, niin se on siunaukseksi läpi elämän, ja kuin vahvistaa uskommekin tilaa, kun Herra saa johdattaa Henkensä kautta meitä, ohjata oikeisiin ratkaisuihinkin, eikä oma tahtomme, ajattelumme, jne... Ja sehän tapahtuu vain siten, että: kun vain suostuu nöyrtymään: tekemään
päivittäin parannusta, eli; pyytämään: joka ikinen elämänsä päivä syntejään anteeksi Mestariltamme: Jeesukselta Kristukselta!

Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä. On kysymys Jumalan lahjasta. Se on suurin lahja, mikä kuolevaiselle ihmiselle voidaan auringon alla antaa. Jeesus toi meille tämän lahjan. Vain hänellä on iankaikkisen elämän sanat. Hän tuli kuoleman tälle puolen. Hänen tulonsa syy oli kuolla Aadamin suvun puolesta Golgatan keskimmäisellä ristillä.
Laulun tekijä runoilee: "Golgatalle saavuin synteineni, sinne painoi tyhjyys maailman." Sinä, ystäväni, joka et vielä ole vienyt syntitaakkaasi ja elämäsi tyhjyyttä Jeesukselle, tee se pian. Siihen riittää kaksi uskon askelta, ensimmäinen askel ulos omasta mahdottomuudesta ja toinen askel Jumalan mahdollisuuksiin. Raamattu sanoo:" Joka Jumalan tykö tulee, hänen täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häneen uskovat." Valitse elämä. Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä."
Perttu Mathlin-Hän ohitse ei kulje