UUSI TODELLISUUS AVAUTUU

UUSI TODELLISUUS AVAUTUU

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.08.2025 18:14

Ari Tanhula

Uskova vaeltaa Jeesuksen opetuslapsena. Raamattu nimittää sitä uskon kuuliaisuudeksi ja uudessa elämässä vaeltamiseksi.

Synti erottaa ihmisen Jumalasta ja Jumalan tahdosta. Uskoontulon jälkeen, kun Jumalan Henki on tullut ihmisen sisimpään, hän vetää aina lähemmäksi Jeesusta. Jumalasta poispäin kulkenut elämä alkaa suuntautua yhä enemmän kohti Kristusta.

Elävä Usko

Usko ei perustu uskotteluun, vaan se saa todella aikaan henkilökohtaisen kokemisen ja muutoksen. Se ei tee ihmisestä itsestään parempaa ja vahvempaa, mutta se avaa aivan kuin uuden kanavan ihmisen sisimmässä, joka tekee meissä mahdolliseksi sen, että meillä on kosketuspintaa taivaallisiin (Joh. 7:38 ). Siksi elävä usko ei ole uskottelua eikä uskonnollisuutta, muotomenoja.

Henkilökohtainen usko merkitsee elämää ja tietoisuutta Jumalasta ja hänen rakkaudestaan. Usko vaikuttaa kuuliaisuutta Jumalan tahtoa ja Sanaa kohtaan. Siksi Raamatun Sanan kuva uskoon tulleista ihmisistä on hyvin yksikertainen ja selväpiirteinen. Uskova seuraa Jeesusta uskoontulon myötä kasteelle ja uskovien seurakuntayhteyteen. Usko antaa jumaliset lupaukset Pyhän Hengen kasteesta ja armolahjoista. Se tuo osittain jo taivaan tuntua maan päälle.

Kadotus eli helvetti on totta

Raamattu ilmoittaa, että pelastus uskossa Jeesukseen Kristukseen takaa häneen uskovalle iankaikkisen elämän, taivasosuuden. Yhtä varma ja luotettava on myös ilmoitus helvetin olemassaolosta (Matt. 7:13; Mark. 16;16; Kol.1: 12-13)

Kukaan ei joudu kadotukseen sentähden, että on syntinen, sillä sitä me kaikki ihmiset olemme. Me kaikki olemme "syntiä tehneet ja olemme Jumalan kirkkautta vailla" ilman Jeesusta. Ihminen joutuu kadotukseen siksi, että hän hylkää Jumalan valmistaman ja Jeesuksen Kristuksen suorittaman pelastustyön Golgtalla

Siksi ei ole yhdentekevää miten me, sinä ja minä, suhtaudumme siihen ainoaan ja täydelliseen ilmoitukseen, mikä Raamatussa on meille annettu. Taivaan alla ei ole eikä tule olemaan muuta nimeä, jossa me voisimme pelastua, kuin Jeesus Kristus. Meitä eivät auta vihmontavedet eivätkä muutkaan uskonnolliset ja uskonnottomat rituaalit ja mielipiteet.

Ratkaisu on henkilökohtainen

Meidän turvamme on ikiaikojen Jumala ja syntien anteeksiantamus Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa sovintoveressä. Se toimii ja vaikuttaa vielä tänäänkin.

Siksi uskonratkaisu on aina henkilökohtainen asia. Sitä eivät toiset ihmiset, eivät vanhemmat, eivät lapset eivätkä kummit voi tehdä toisen ihmisen puolesta. Ihminen itse on vastuussa omista valinnoistaan. Siksi Jeesus kysyi: "Mitä haluat, että minä sinulle tekisin?" Jos et vielä ole tehnyt henkilökohtaista ratkaisua Jeesuksen puoleen, tee se nyt! Nyt on pelastuksen päivä, juuri nyt on oikea hetki. Huomenna voi olla liian myöhäistä, sillä pelastus on otettava vastaan täällä ajassa.

Uskoontulorukous (Hebr. 3:7, 8 )

Jos olet valmis antamaan elämäsi Jeesukselle, voit rukoilla häntä omin sanoin. Halutessasi voit myös rukoilla seuraavin sanoin:

Kaikkivaltias, pyhä taivaallinen Isä. Tunnustan edessäsi syntisyyteni ja lankeemukseni. Pyydän ja rukoilen koko sydämestäni: anna kaikki syntini anteeksi ja puhdista Poikasi Jeesuksen verellä sydämeni uskon kautta. Tahdon ottaa vastaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa, ja tahdon koko sydämestäni elää sinulle ja sinun tahdollesi. Anna rohkeutta ja voimaa tunnustaa sinun nimesi ihmisten edessä ja täytä minut Pyhällä Hengellä ja tulella. Kiitos että saan olla sinun lapsesi uudestisyntymisen kautta. Kiitos, että annat sisimpääni tietoisuuden Jumalan lapsen oikeudestani. Amen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: UUSI TODELLISUUS AVAUTUU

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.08.2025 19:32

Ari Tanhula kirjoitti:Ratkaisu on henkilökohtainen

Meidän turvamme on ikiaikojen Jumala ja syntien anteeksiantamus Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa sovintoveressä. Se toimii ja vaikuttaa vielä tänäänkin.

Siksi uskonratkaisu on aina henkilökohtainen asia. Sitä eivät toiset ihmiset, eivät vanhemmat, eivät lapset eivätkä kummit voi tehdä toisen ihmisen puolesta. Ihminen itse on vastuussa omista valinnoistaan. Siksi Jeesus kysyi: "Mitä haluat, että minä sinulle tekisin?" Jos et vielä ole tehnyt henkilökohtaista ratkaisua Jeesuksen puoleen, tee se nyt! Nyt on pelastuksen päivä, juuri nyt on oikea hetki. Huomenna voi olla liian myöhäistä, sillä pelastus on otettava vastaan täällä ajassa.

Uskoontulorukous (Hebr. 3:7, 8)

Jos olet valmis antamaan elämäsi Jeesukselle, voit rukoilla häntä omin sanoin. Halutessasi voit myös rukoilla seuraavin sanoin:

Kaikkivaltias, pyhä taivaallinen Isä. Tunnustan edessäsi syntisyyteni ja lankeemukseni. Pyydän ja rukoilen koko sydämestäni: anna kaikki syntini anteeksi ja puhdista Poikasi Jeesuksen verellä sydämeni uskon kautta. Tahdon ottaa vastaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa, ja tahdon koko sydämestäni elää sinulle ja sinun tahdollesi. Anna rohkeutta ja voimaa tunnustaa sinun nimesi ihmisten edessä ja täytä minut Pyhällä Hengellä ja tulella. Kiitos että saan olla sinun lapsesi uudestisyntymisen kautta. Kiitos, että annat sisimpääni tietoisuuden Jumalan lapsen oikeudestani. Amen.

Niinpä! Uskonratkaisu on aina henkilökohtainen ja jokainen itse valitsee: missä sitten ajan rajan tuolla puolen viettää ikuisuutensa. Kadotuksesta puhuminen ei ole pelottelua, vaan ja ainoastaan totuus Raamatun Sanan mukaan. On aivan suotta syyttää meitä uskovia pelottelusta, Raamatulla päähän lyömisestä, koska emme pelottele, varoittelemme kylläkin ja tahdomme jokaisen tajuavan asian vakavuuden, mutta.. pelotella emme halua, vaan nähdä ihmisen kääntyvän Jeesuksen puoleen ja saavan syntinsä anteeksi, siis; Uudestisyntyvän elävään uskoon kuolleesta uskostaan; uskonnollisuudestaan..Siis ilman Jeesusta; elämänsä Herrana ollen. On siis vain kyllä Jumala, mutta ei Jeesusta Kristusta, Vapahtajaamme, Jumalan Poikaa. :???:

Älä ystävä kallis enään siirrä ratkaisuasi myöhempään, parempaan ajankohtaan, tms.. Vaan kiirehdi, juokse verisen ristinsä juurelle ja pyydä syntejäsi anteeksi Jeesukselta ja pyydä saada syntyä Jumalan lapseksi, tulla uskoon, pelastua, lähteä taivastielle kanssa toisten pyhien..Sinä tarvitset Jeesusta, jotta pääset yli virran, kun päiviesi luku tulee täyteen. Nyt voit vielä valita oikein, silloin ei enää voi valita, ei edes vanhuudessa, kun et tiedä edes, elätkö edes vanhaksi, vaiko et. :roll:

Me helposti ajattelemme; "Ei tänään, ehkä ens viikolla sitten, jos nyt siltä tuntuu." Tai: mikäs hätä tässä on, kaikki on suhteellisen hyvin ja olen vielä nuorikin." Älä ajattele, että voisit tietää minkä pituisen elämän Jumala on sinulle antanut. Moni lähtee aivan liian aikaisin ja silloin on myöhäistä katua enään, koska jos ratkaisu jäi tekemättä, niin taivas ei ole se paikka mihin silloin ilman Jeesusta pääsee. joutuu. Usko Raamatun Sanaa, koska se on Jumalan Sanaa ja Sana on; itse Jeesus! Joh 1: 1-14

Minä itse luulin jo olevani pelastettu, uskossa ja kun kävin kuoleman rajalla 38v sitten, niin sain kuin sainkin jatkoaikaa taivaasta ja mahdollisuuden tulla reilusti uskoon n 2v myöhemmin ja siitä asti olen saanut tätä taivastietä, kaitaa tietä kulkea Jeesukseni kanssa. Mutta hiuskarvan varassa oli etten kuollut uskosta osattomana, vain luulouskovana. Herra armahti mua syntistä kurjaa ja antoi jatkoajan, ja mahdollisuuden tulla:Elävään uskoon, pois harhaluuloistani, että oisin ollut muka jo uskossa, vaikka olinkin vain askossa, ilman Vapahtajaani, Jeesusta Kristusta! :wink: :thumbup:

Anna elämäsi Hänelle, Jeesukselle, niin ei tarvitse sen jälkeen pelätä ettetkö pääsisi ajan rajan takana kirkkauteenkin! Mutta; Sinä valitset! Mieti! :roll:

Mä kauas kuljin synnin harha teitä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!