Laitoin silloin tämän, koska aika usein on mieleeni tullut ajatus, niistä, jotka eivät
vielä tunne Herraa Jeesusta, tai ymmärrä Hänen tärkeyttään, jokaisen ihmisen elämän jatkumossa, kuinka vain yksin Jeesus voi pelastaa ihmisen kadotustuomiolta, joka
ei ole pelottelua, niin kuin monet sanovat;
"Ei saa pelotella kadotuksella!" Vaan se on Raamatullinen totuus, kuin myöskin meille Herran omille; sisäisestikin avautunut sekä selventynyt tosiasia. Enhän minäkään ennen uskoontuloani ymmärtänyt, enkä oikein edes uskonutkaan, että mitään helvettiä edes oikeasti olisikaan, vaan että se on vain noiden uskovien pelottelua, että toimisin niin kuin he tahtovat..
Niinpä, kuinka paljon onkaan minun kaltaisia, ettei he edes halua uskoa kadotuksen olevan todellinen, vaan se sivuutetaan kuin samalla myöskin Jumalan kutsu pelastukseenkin. Ei välitetä, vaikka Isä alkaakin vetää omakseen, heräämään synnin unestaan ja tulemaan paljastettavaksi, tulemaan synnintuntoon..

Siis tulla pelastetuksi siitä kadotustuomiosta, joka valitettavasti on Raamatullinen totuus.
Mutten minä, halua sillä pelotella sinua, enkä ketään, koska Jumala, isämme on antanut meille kaikille ihmisille, maanosista, ihonväristä, sukupuolesta, asemastaan maailmassa.. tms, riippumatta mahdollisuuden pelastua ja saada syntinsä anteeksi, kun vain haluaa tulla Jeesuksen luokse.. Siinä on paras paikka kurjan syntisen, eessä Herran Jeesuksen, joka tahtoo armahtaa, antaa anteeksi, sekä pelastaa, saada sinutkin tuntemaan, kokemaan rakkautensa ihanuuden sekä turvan elämässäsi.
Tulipa mieleeni tämä tuttu Raamatunpaikka;
Room. 2:
1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.Niinpä, voi rakkautta, sitä rakkautta, jonka Isä Jumala tahtoisi sinun, sekä joka aivan ainoan ihmislapsensa tulevan parannukseen, sekä pelastumaan rakkaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen vastaanottamalla omaan sydämeensä. Aika on paha, ja pahemmaksi vain menee, eikä rauhaa löydy maailmasta, ei mistään muualtakaan,
kuin vain yksin tulemalla Golgatan verisen ristin juurelle, polvistumalla, nöyrtymisen merkiksi, sekä vain suostua ottaamaan vastaan Herran Jeesuksen: synninpäästö, armahdus, sekä samalla pääsy jo täällä ajassa, elämään sitä kaitaa taivastietä Mestarimme jalanjäljissä, joka lopulta johtaa sinne taivaan kotiin, siihen ihanuuteen ja rauhaan. Halleluja, amen! Kiitos Jeesus verestäsi!
Joh. 12:
24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
25 Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
26 Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua; ja missä minä olen, siellä on myös minun palvelijani oleva. Ja jos joku minua palvelee, niin Isä on kunnioittava häntä.Pari laulua lopuksi;
KertokaaJoel Hallikainen: Minä tulin sinua varten