Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla
Jumalan uudistava armo
LUE 1. KIRJE TIMOTEUKSELLE 1:8-17
Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden tulla runsaana osaksemme.Efesolaiskirje 1:7,8
Eräs nainen meni tapaamaan pastoriaan, koska oli huolissaan omasta pelastuksestaan. "En ymmärrä, miten Jumala voi hyväksyä minut", hän itki. "Haluaisin antaa elämäni hänelle, mutta en ole valmis siihen. Et edes tiedä, miten hirveitä asioita olen tehnyt. Jeesus ei voi mitenkään antaa minulle anteeksi."
On ymmärrettävää, jos ihminen tuntee syyllisyyttä pahoista teoistaan. Synti on Jumalan silmissä paha, mutta Jeesus hoiti ongelman ristillä. Kun olet Jumalan kanssa yhtä mieltä siitä, että synti on väärin, ja hyväksyt sen tosiasian, että Jeesus kärsi synnin rangaistuksen puolestasi, Kristuksen veri vapauttaa sinut. Jumalan silmissä olet puhdas ja oikeamielinen. Yksikään ei ole niin paha, kamala, epärakastettava ja iljettävä, etteikö Jeesus voisi rakastaa häntä.
Paavali, lähetystyön apostoli, sanoi: "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä." (1 Tim. 1: 15,16) Yksi kaikkien aikojen mahtavimmista evankelistoista oli menneisyydessä ollut säälimätön kristittyjen vainooja.
Mitä tahansa oletkin sanonut tai tehnyt, voit luottaa tähän lupaukseen: "Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden tulla runsaana osaksemme." (Ef. 1:7)
Jumalani, minä tunnustan sen ääneen: Kristuksessa minulla on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen hänen armonsa rikkauden mukaan.