Usko Jeesukseen on tärkein asia elämässäni

Usko Jeesukseen on tärkein asia elämässäni

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.11.2013 17:36

Marja-Liisa Järvinen

Vanhempani tulivat uskoon ollessani alle 10-vuotias. He halusivat kuulla Jumalan Sanan julistusta ja kävivät paljon hengellisissä tilaisuuksissa ja minä heidän mukanaan.

Siihen aikaan oli maaseudulla aika paljon ns. tupakokouksia ja kesäaikaan telttakokouksia. Niissä julistettiin, että ihmisen tulee ottaa Jeesus vastaan syntien anteeksiantajana, jos haluaa tämän lyhyen ajallisen elämän jälkeen saada iankaikkisen elämän taivaassa.

Tämä opetushan perustui ja perustuu tietysti edelleen Raamattuun. " Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." Room. 8:1.

Kuullessani tätä julistusta alkoi sydämessäni nousta ajatus, että minunkin pitää tehdä ratkaisu Jumalan puoleen. Tiesin, ettei vanhempieni usko auta minun kohdallani.

Eräässä telttakokouksessa ollessani siellä kysyttiin jälleen, kuka haluaa ottaa Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena Vapahtajana. Silloin minä nostin käteni merkiksi ja näin ilmoitin haluni antaa elämäni Jeesukselle. Puolestani rukoiltiin ja siitä alkoi "taaperrukseni" uskon tiellä. Jumala on armossaan pitänyt omanaan tähän asti, sillä omilla voimilla se ei olisi mahdollista.

Uskoontulohan ei suinkaan takaa automaattisesti helppoa elämää. Minunkin elämässäni on ollut monia pilvisiä päiviä. Mutta kun Jumalan Poika Jeesus on kapteenina elämäni purressa, ei tarvitse pelätä haaksirikkoa. Ja se mahtava päämäärä, iankaikkinen elämä Jumalan luona, kannustaa jatkamaan uskon tiellä eteenpäin.

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut." Joh. 11:25.

Ystäväni, joko Sinä olet avannut sydämesi Jeesukselle?
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19674
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Usko Jeesukseen on tärkein asia elämässäni

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.01.2019 22:35

Uskoontulohan ei suinkaan takaa automaattisesti helppoa elämää. Minunkin elämässäni on ollut monia pilvisiä päiviä. Mutta kun Jumalan Poika Jeesus on kapteenina elämäni purressa, ei tarvitse pelätä haaksirikkoa. Ja se mahtava päämäärä, iankaikkinen elämä Jumalan luona, kannustaa jatkamaan uskon tiellä eteenpäin.

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut." Joh. 11:25.


Tänä ilon päivänä, kun yksi sielu on jälleen tullut Jeesuksen uskovaksi sekä seuraajakseen, kun on halunnut tulla uskoon sekä pelastua, saada syntinsä anteeksi Herralta Jeesukselta, niin iloni on sanoin kuvaamaton. Jes!! Kiitos Herralle!! :clap: :D :thumbup:

Olemme jutelleet kanssaan juuri tuostakin asiasta, ettei uskoontulo tarkoita sitä, ettei enää sen jälkeen olisi myöskin vaikeuksiakin, ei todellakaan. Mutta silloin sitä kuin jo osaa; uudestisyntyneenä ja kun on saanut sydämeensä asumaan sekä opastamaan Jumalan Hengen, Pyhän Hengen, niin, sitä kuin jo haluaakin viedä asiansa ristin juurelle, Jeesukselleen ja näin saada niihin avun, voiman kestää sekä selvitäkin niistä. Halleluja! :thumbup: :D

Tuon Raamatunpaikan luin rakkaan isonsiskoni arkun äärellä -88 kun menetin minulle rakkaimman siskoni ja uskoon johtajanikin, tosin.. hänkin vasta kuolemansa kautta. Nyt tämäkin, tänään uskoontullut sisko tuli oikein kunnolla herätykseen mieheni kuoleman myötä. Kuolema puhuu usein sydämille ja laittaa miettiin omaakin elämäänsä, sekä sitä, että: Mihin on matkalla ja kenen omana, sekä sitä, että: onko se taivas vaiko se huonompi vaihtoehto, eli kadotus jota kohti on menossa..? :???:

Nyt tulen lukemaan tuon saman Raamatunpaikan mieheni arkun äärellä. Hän sai kuolla Herraan Jeesukseen uskoen ja turvaten; uudestisyntyneenä Jumalan lapsena. Se on aina ihmiselle se parhain vaihtoehto, ottaa Jeesus Kristus sydämeensä asumaan jo silloin, kun ei vielä ole pahat päivät edes tulleet. Mutta joka tapauksessa ajoissa, ettei sitten tarvitse katua ikuisuudessa, kun ei halunnut nöyrtyä, pelastua, uskoa Jeesukseenkaan ja nyt on siellä, missä ei ole mitään hyvää, lämpöä, Jumalaakaan ja joutuu elään siellä ikuisesti, kivuissa, tuskassa, tulennuolemana..Kun olisi voinut ja saanut elää kerran taivaassa; ilossa, riemussa, onnessa, Jeesukseen katsoen ja jossa kaikki kivut, murheet ym ikävä on pois pyyhittynä. Valinta on AINA ihmisellä itsellään, ketäänhän ei pakoteta pelastuun, tai uskoon edes Jeesukseenkaan; Pelastajanana, Vapahtajanaankaan. Mutta se on Paras valinta ikuisuuttakin ajatellen kaikille.. :thumbup:

Minä en jaksasi elää, enkä edes uskaltaisi elää ilman Jeesustani, sekä Häneen kaikessa ja kaikkina hetkinäni uskoen, turvautuenkin! HÄN ON KAIKKENI! AMEN! :thumbup: :D

Mieti vielä rakas ystäväni, joka et vielä ole tahtonut uskoa Jeesukseen Jumalan Poikana, Vapahtajanasi, syntiesi sovittajana. Ethän tiedä, milloin aikasi Jumaaln kirjas atäyttyy ja silloin ei kuule auta parhainkaan sairaala, lääkäri, lääke, leikkaus, ei yhtään mikään, vaan siinä hetkessä sielusi siirtyy ikuisuuteen. Ja silloin ratkaisee ainoastaan vai se; mikä oli suhteesi; Herraan Jeesukseen, eli sielusi todellinen tila. Ei se mitä esitit muille, ei. Vaan se, oletko jo uudestisyntynyt Jumalan lapsi, vaiko yhä vain uskonnollinen, käännynnäinen, mutta et ole koskaan saanut syntejäsi anteeksi Jumalan Pojalta; Jeesukselta Kristukselta ja silloin ei sinulle myöskään aukea kaariportit, kun ylität Jumalan virran. MIETI VIELÄ!!! Jeesus on aina läsnä jokaista ihmistä, joka vain tahtoo lähestyä Häntä, pyytää syntejään anteeksi, saada ne kaikki anteeksi ja tulla uskoon, Jumalan lapseksi ja perilliseksi. Nyt on vielä pelastuksen päivä aika, seuraavaa hetkeä päivää ei kukaan voi tietää.. Kuuntele tuo laulu..ja tee ratkaisusi juuri NYT! Et tule koskaan sitä katumaan. Mutta jos et tahdo, niin sitä joudut ikuisesti katumaan.. En pelottele, en todellakaan, vaan sanon vain faktat Raamatun Sanan mukaan ja sinä itse päätät jatkon.. :think:

Olen Jumalan lapsi, Asanna, san säv Matti Nieminen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19674
Liittynyt: 20.10.2013 09:53


Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron